farsi beauty

طرز تهیه کاچی پسته سنتی و خوشمزه

کاچی پسته

کاچی پسته یکی از انواع دسر های خوش طعم ایرانی است که طرفداران بسیاری داشته و با ترکیبات مختلفی پخته می شود. با فارسی بیوتی همراه باشید تا طرز تهیه ی این دسر خوشمزه را با شما به اشتراک بگذاریم.

مواد لازم برای چهار نفر :

آرد گندم

۱ لیوان

پودر پسته

یک دوم لیوان

شکر

۱ لیوان

زعفران دم کرده

۵ قاشق غذاخوری

آب

۴ لیوان

گلاب

۴ قاشق غذاخوری

روغن مایع

یک دوم لیوان سرخالی

پودر دارچین ، هل و فلفل سیاه

به مقدار کافی

دستور پخت کاچی پسته

مرحله ی اول :

در مرحله ی اول آرد را الک کرده و داخل تابه ای مناسب می ریزیم. سپس تابه را بر روی حرارت ملایم گذاشته و آرد را به آرامی تفت می دهیم  تا رنگش تغییر کرده و بوی خامی اش به کلی از بین برود. پس از آنکه خامی آرد گرفته شد روغن مایع را آرام آرام اضافه کرده و تفت می دهیم تا یکدست شود ( اگر مایل بودیم می توانیم مقداری روغن محلی یا کره به کاچی اضافه کنیم تا خوشمزه تر شود .)

مرحله ی دوم :

حالا آب را اضافه کرده و به صورت متداوم هم می زنیم تا آرد گلوله گلوله نشود البته برای اینکه کاچی در پایان هم یکدست باشد و هیچ گلوله ی آردی در آن نباشد می توانیم با همزن دستی هم بزنیم. سپس شکر را اضافه می کنیم و به خوبی هم می زنیم تا شکر به طور کامل ذوب شود. پس از آنکه شکر ذوب شد پودر هل، دارچین و فلفل را اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله ی سوم :

حالا گلاب و زعفران را داخل تابه ریخته و تا زمانی که رنگ مواد کاملا یکدست شود هم می زنیم. سپس پودر پسته را اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در آخرین مرحله حرارت  کاچی را کم می کنیم تا با حرارت ملایم غلیظ شود. پس از آنکه به غلظت فرنی رسید حرارت را خاموش کرده و در ظرف مورد نظر سرو کرده و تزئین می کنیم. نوش جان

منبع تصویر roja_nasiry

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب