farsi beauty

طرز تهیه کباب تابه ای سیخی خوشمزه 😍

کباب تابه ای سیخی

در این قسمت از آموزش آشپزی در سایت فارسی بیوتی قصد داریم شما را با نحوه ی پخت کباب تابه ای سیخی آشنا کنیم. اگر مایلید کباب تابه ای را به شکلی متفاوت و بسیار شیک بپزید و در مهمانی ها با بهترین غذا به استقبال مهمان هایتان بروید بهترین انتخاب را کرده اید. کباب تابه ای سیخی غذایی خوشمزه و فوق العاده است که قطعا امتحان آن خالی از لطف نخواهد بود. برای مشاهده ی آموزش مرحله به مرحله با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر :

گوشت چرخ کرده

۵۰۰ گرم

پیاز

۳ عدد ( متوسط )

گوجه فرنگی

۴ عدد

رب گوجه فرنگی

۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه

به مقدار کافی

زردچوبه و روغن

به مقدار کافی

دستور پخت کباب تابه ایی سیخی

مرحله ی اول، آماده سازی مایه کباب :

در مرحله ی اول‌  کاسه ای مناسب انتخاب می کنیم. سپس پیاز را پوست گرفته و با رنده ی ریز رنده می کنیم و پس از گرفتن آب پیاز آن را داخل کاسه می ریزیم. حالا گوشت چرخ کرده را همراه با‌ نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده و به مدت پنج دقیقه مواد را به خوبی با دستمان ورز می دهیم تا مایعی منسجم و چسبناک به وجود بیاید. سپس با سلفون روی کاسه را پوشانده و به مدت یک ساعت یا بیشتر در یخچال قرار می دهیم تا به خوبی استراحت کند.

مرحله ی دوم، قرار دادن مایه کباب روی سیخ های کوچک :

در مرحله ی دوم دستمان را با آب خیس می کنیم. و به مقدار یک نارنگی از مایه کباب برداشته و روی سیخ  فلزی کوچک قرار می دهیم.  حالا مایه کباب را بر روی سیخ ها پهن کرده و حالت می دهیم. اگر سیخ فلزی کوچک در اختیار نداشتیم کافی است به جای آن از سیخ چوبی کوچک استفاده کنیم.

مرحله ی سوم، سرخ کردن کباب در روغن :

حالا تابه ای بر روی حرارت گذاشته و مقداری روغن به آن اضافه می کنیم. سپس سیخ های کباب را داخل روغن چیده و اجازه می دهیم دو طرف کباب ها به خوبی سرخ شوند. پس از سرخ شدن کباب ها آن ها را از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم.

مرحله ی چهارم تهیه ی سس و ترکیب آن با کباب :

در این مرحله پیاز باقی مانده را پوست گرفته و به صورت نگینی خرد می کنیم. سپس تابه ای مناسب روی حرارت گذاشته و روغن را به آن اضافه می کنیم. پس از آنکه روغن درون تابه داغ شد  پیاز را اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا شیشه ای و سبک شود. حالا به مقدار لازم نمک، فلفل و زردچوبه داخل پیاز ریخته و به مدت  دو دقیقه مخلوط می کنیم. در ادامه رب گوجه فرنگی را داخل تابه ریخته و پس از رفع بوی خامی رب،  گوجه فرنگی را رنده و داخل تابه می ریزیم.‌ و اجازه می دهیم با حرارت کم بجوشد. سپس سیخ های کوچکمان را داخل سس می چینیم. و اجازه می دهیم با حرارت ملایم سس به خورد کباب هایمان برود. و در نهایت هم پس از آنکه آب  سس کشیده شد و روغن انداخت حرارت را خاموش کرده و در ظرف مورد نظرمان می چینیم. غذای ما آماده است.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب