farsi beauty

طرز تهیه کباب قفقازی مخصوص و خوشمزه به روش رستورانی

کباب قفقازی

بعید می دانم که شما یک بار طعم کباب قفقازی را چشیده باشید و عاشق آن نشده باشید. این کباب که ترکیبی از گوشت قرمز و گوشت مرغ می باشد کبابی فوق العاده خوشمزه و جهانی است که طرفداران بسیاری  دارد. با ما همراه باشید تا در فارسی بیوتی نحوه ی پخت کباب قفقازی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم

گوشت گوسفندی

۴۰۰ گرم

سینه ی مرغ

۴۰۰ گرم

فلفل دلمه ای

۲ عدد ( درشت )

پیاز

۳ عدد ( درشت )

ماست چکیده

۲ قاشق غذاخوری

روغن مایع

۲ قاشق غذاخوری

کره

۵۰ گرم

زعفران دم کرده

۴ قاشق غذاخوری

نمک و‌فلفل سیاه

به مقدار کافی

 

طرز تهیه ی کباب قفقازی :

مرحله ی اول :

در ابتدای کار گوشت گوسفند و‌ گوشت مرغ را به صورت مکعبی و به صورت هم اندازه ( مانند جوجه کباب ) می بریم. سپس آن ها را داخل کاسه ای بزرگ ریخته و روغن را به آن اضافه می کنیم . در این قسمت از کار  گوشت ها را با دستمان جا به جا می کنیم تا روغن به صورت  یکدست  همه ی گوشت ها را در بر بگیرد.

مرحله ی دوم :

در این مرحله پیاز ها را به صورت خلالی درشت خرد کرده و به همراه ماست چکیده ،نمک و فلفل به کاسه اضافه می کنیم .سپس نیمی از زعفران دم کرده را داخل کاسه ریخته و‌موادمان را به خوبی مخلوط می کنیم. ( شما برای طعم دار کردن گوشت از هر موادی  می توانید استفاده کنید و‌ در این مورد دست شما باز است . زیرا این مساله کاملا سلیقه ای است ) حالا سلفونی روی ظرف کشیده و اجازه می دهیم به مدت شش ساعت موادمان داخل یخچال بماند تا گوشت هایمان طعم دار شود.

مرحله ی سوم :

حالا پیاز های باقی مانده و فلفل دلمه ای را به صورت هم اندازه برش می دهیم تا هنگام سیخ کشیدن گوشت ها آنها را میان گوشت مرغ و گوشت گوسفندی به سیخ بکشیم. برای این کار کافی است در یک عدد سیخ پس از قرار دادن یک قطعه فلفل دلمه ای یک قطعه مرغ به سیخ بکشیم سپس یک قطعه پیاز و فلفل دلمه ای به سیخ کشیده و سپس یک قطعه گوشت گوسفندی به سیخ بکشیم و به همین ترتیب ادامه دهیم تا موادمان به پایان رسیده و سیخ هایمان به مقدار دلخواهمان شود.

مرحله ی آخر :

در مرحله ی آخر منقل زغال  را به طور یکدست روشن کرده  و سیخ ها را روی آن قرار می دهیم.و به صورت مداوم می چرخانیم تا گوشتمان به صورت یکدست پخته شود. پس از  آنکه گوشت هایمان پخته شد زعفران باقی مانده را با کره ی ذوب شده مخلوط کرده و با قلمو روی گوشت هایمان می زنیم تا  طعم آن بهتر شده و  ظاهری زیبا تر پیدا کند. کباب شما آماده است. شما می توانید آن را به همراه نان یا برنج میل کنید.

نوش جان

منبع تصویر pinarstar

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب