farsi beauty

طرز تهیه کباب چنجه نرم و آبدار رستورانی با گوشت گوسفندی

کباب چنجه

کباب چنجه یکی از کباب های محبوب و پرطرفدار در میان مردمانی است که غذاهای کبابی و گریل شده مصرف می کنند، این نوع کباب با گوشت گوسفندی تهیه می شود و فوت کوزه گری آن در قسمت افزودن مواد مورد نظر به فیله ها می باشد.

این نوع کباب بایستی برخلاف کباب های دیگر در مدت زمان بیشتری با مواد و محتویات ترکیب گردد و نیاز به استراحت بیشتری نیز دارد.

مواد لازم :

فیله گوسفندی  

600 گرم

دنبه گوسفندی  

300 گرم

لیمو ترش   

1 عدد

پیاز  

2 عدد متوسط

روغن زیتون بدون بو  

4 قاشق غذاخوری

ماست چکیده  

2 قاشق غذاخوری

نمک

به مقدار کافی

فلفل سیاه

به مقدار کافی

دستور پخت کباب چنجه

مرحله اول :

ابتدا فیله های گوسفندی را به خوبی بشویید 《این که گوشت شما حاوی چربی باشد یا نه بسته به سلیقه خودتان است اما معمولاً این کباب را با قسمت فیله گوسفندی درست میکنن، با توجه به آنکه در این کباب از دنبه گوسفندی نیز استفاده می شود بهتر است از فیله گوسفند استفاده کنید》سپس آنها را به قطعات یک اندازه خرد کرده و درون کاسه ای بریزید.

مرحله دوم :

روغن زیتون بدون بو را به اندازه مشخص شده به کاسه کباب اضافه کرده و سپس به آن ماست چکیده و لیمو ترش را اضافه کنید.

مرحله سوم :

نمک، فلفل و پیاز حلقه شده را به گوشت اضافه کرده و به خوبی با هم مخلوط کنید.

مرحله چهارم :

اکنون بایستی مواد درون کاسه را سلفون کشیده و به مدت 24 ساعت یا حداقل یک شب درون یخچال قرار دهید تا کباب ها به خوبی مزه دار شود.

مرحله پنجم :

پس از گذشت مدت زمان مشخص شده، بایستی کباب ها را از یخچال درآورده کمی دیگر هم بزنید، تا اگر مواد ته نشین شده است به خوبی زیر و رو شود، سپس آنها را با دنبه ها به سیخ بکشید و منقل را آماده کنید، پس از آنکه زغال ها به خوبی آماده شد سیخ ها را روی منقل بچینید.

مرحله ششم :

اکنون باید سریع و به طور یکنواخت سیخ ها را بچرخانید، می توانید سیخ گردان منقل خود را روشن کرده و به آرامی کباب ها را باد بزنید تا نسوزد.

مرحله هفتم :

در حین آماده شدن کباب ها می توانید مقداری کره را روی حرارت ذوب کنید و پس از آن که کباب ها حاضر شدند و آماده سرو درون کاسه بودند با کره آنها را خوش طعم تر کنید.

مرحله هشتم :

این کباب لذیذ را می توانید با برنج زعفرانی و یا نان سرو کنید.

کباب چنجه

منبع تصاویر kasekabab_esf

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
پویش تشکری

پویش تشکری

نویسنده این مطلب

134 مطلب