farsi beauty

عناب، خواص بی نظیر عناب برای بدن

عناب

عناب یا به عبارتی خرمای قرمز یا خرمای چینی میوه ای است گرمسیری که به علت طعم جالب و فواید بی نظیرش طرفداران بی شماری دارد.

عناب دارای خاصیت های فوق العاده ی درمانی و دارویی است که بسیاری از مردم از آن با خبر بوده و به همین علت آن را کپسول سلامتی می نامند.

این میوه ی جذاب بومی جنوب آسیا به ویژه بخش های جنوبی چین می باشد. هرچند امروزه این میوه در سراسر جهان وجود داشته و شناخته شده است.

بخشی از خواص بی نظیر عناب برای بدن:

عناب میوه

عناب برای بهبود رویش مو :

عناب به علت دارا بودن بخش های زیادی از مواد معدنی ، ویتامین ها و پروتئین در روغن ضروری اش ، کمک بسیار زیادی به رویش مو می کند. همچنین ترکیب روغن عناب و روغن هایی همچون روغن نارگیل سبب کاهش قابل ملاحظه ی ریزش مو و رشد سریع موها می شود.

عناب مناسب برای کنترل قند خون و سوخت و ساز:

میل کردن عناب یکی از ساده ترین و موثر ترین روش ها برای کاهش قند خون می باشد. برای همین از عناب برای کنترل و پیشگیری از دیابت و سایر مسائل سوخت و سازی مانند سندروم سوخت و ساز،   استفاده می کنند. با توجه به نظر بسیاری از کارشناسان عناب به علت دارا بودن مقدار زیادی ویتامین A توانایی بسیاری در بهبود حساسیت به انسولین در افراد دارد. همچنین عناب بر هورمونی به نام آدیپونکتین که وظیفه ی تنظیم گلوکز و  کمک به سایر شاخص های سوخت و سازی بدن را دارد. تاثیرات مثبتی میگذارد.

رفع کیست های موجود در تخمدان :

با توجه به تحقیقات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی تهران ( ایران ) مشخص شد که شیلانوم ( محصولی که از عناب ساخته شده) برای رفع کیست تخمدان در بانوان بسیار مفید می باشد.

بهبود کم خونی :

اگر به دنبال روشی ساده برای درمان کم خونی خود میباشید استفاده از عناب بهترین گزینه است. عناب برای حل مشکلات کم خونی و بهبود گردش خون در بدن بسیار مفید می باشد. همچنین وجود حجم زیادی از آهن و فسفر در عناب باعث شده که این میوه ی خارق العاده توانایی تولید گلبول های قرمز و بهبود گردش خون را در بدن  داشته باشد.

رفع پوکی استخوان :

عناب دارای کلسیم و فسفر  زیادی می باشد که سبب تقویت استخوان ها شده و استفاده از عناب روشی بسیار سودمند برای دور ماندن از پوکی استخوان است.

ضد التهاب :

با توجه به گفته ی صاحب نظران استفاده ی موضعی از عصاره ی عناب میتواند به صورت یک ضد التهاب قوی عمل کند .همچنین عناب سبب کاهش و التیام درد های عضلات و مفاصل می شود.

رفع یبوست :

استفاده از عناب یکی از ساده ترین روش ها برای حل یبوست می باشد.  عناب با بهبود حرکات روده سبب می شود افراد با مصرف آن برای همیشه با یبوست خدافظی  کنند.

 

عناب و خواص آن

دشمن بدخوابی :

میوه ی عناب و هسته ی آن یکی  از روش های درمان بی خوابی در طب سنتی چینی است. عناب به علت دارا بودن مقدار زیادی فلاونوئید و  پلی ساکارید و ساپونین یک آرام بخش قوی و طبیعی است و یکی از بهترین روش ها برای درمان بی خوابی می باشد.

 

بهبود عملکرد معده و دستگاه گوارش :

اگر از آن دسته از افرادی هستید که مشکل هضم  غذا دارید ما به شما این این خبر را میدهیم که شما تنها با میل کردن عناب میتوانید این مشکل را حل کنید. با توجه به تحقیقات انجام شده استفاده از عناب به صورت روزانه سبب بهبود عملکرد دستگاه گوارش شده و تجمع سموم در روده را به صورت قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. همچنین با توجه به آزمایشی که بر روی موش ها انجام شد مشخص شد که عناب می تواند احتمال ابتلا به زخم معده را به حداقل برساند.

 

تقویت عملکرد سیستم ایمنی :

‌عناب دارای بخش زیادی ویتامین c و  آنتی اکسیدان ها می باشد. که سبب کاهش رادیکال های آزاد و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. همچنین  خطر ابتلا به بیماری های مزمن ،  سرماخوردگی و بیماری های عفونی را به حداقل می رساند.

عناب دارای خواص ضد میکروبی و ضد ویروسی بسیار بالایی است که خطر بیماری های عفونی را در کودکان به حداقل می رساند.

عناب

کاهش خطر ابتلا به سرطان :

اگر به دنبال روشی هستید که از خطر ابتلا به سرطان به دور باشید حتما عناب میل کنید.

وجود مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان ها و فلاونوئید ها سبب گشته که عناب به غذای ضد سرطان مشهور شود.  آب استخراج شده از عناب سبب از بین بردن سلول های سرطانی می شود. همچنین با توجه به تحقیقات انجام شده عصاره ی عناب خشک خاصیت ضد سرطانی داشته و سبب مرگ سلول های سرطانی و لوسمی در انسان می شود.

 

کاهش وزن :

عناب میوه ای کم‌کالری است .همچنین با  داشتن حجم زیادی پروتئین و فیبر سبب کاهش اشتها در افراد شده و در نتیجه از چاقی جلوگیری می کند و باعث کاهش وزن می شود.

 

کنترل فشار خون :

وجود حجم زیادی از پتاسیم در عناب سبب شده که مصرف این میوه ی فوق العاده باعث بهبود عملکرد رگ های خونی در بدن شود.و این مساله باعث کاهش فشار خون بالا شده و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی به طور چشمگیری کاهش می یابد.

میوه عناب

کنترل چربی خون و قلب :

با توجه به تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده عناب با کاهش رسوب چربی در رگ های خونی احتمال مبتلا شدن به بیماری های قلبی عروقی را در افراد از میان می برد.

 

رفع جوش و آکنه صورت :

اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که به دنبال ساده ترین روش برای از بین بردن جوش ها و آکنه های پوست صورتتان می باشید ما به شما این مژده را میدهیم که تنها با مصرف عناب میتوانید این مساله را به آسانی حل کنید. عناب به دلیل دارا بودن بخش زیادی آنتی اکسیدان  و خاصیت ضد التهابیش توانایی بالایی در رفع جوش و آکنه دارد.

 

بهبود خارش اگزما :

عناب به علت خاصیت  ضد التهابی اش توانایی بسیار بالایی در رفع خارش های اگزما  دارد. بنابر این اگر بر اثر اگزما پوست شما دچار خارش شده کافیست عناب مصرف کنید.

 

دشمن افسردگی و استرس :

اگر بعد از خستگی های روزانه یا مشکلات عصبی به دنبال راهی برای آرام شدن اعصابتان هستید. کافی است عناب مصرف کنید زیرا در طب سنتی از عناب به عنوان یک آرام کننده ی قوی و دارویی ضد استرس استفاده می شود.با توجه به آزمایشاتی که بر روی حیوانات انجام شده نشان داده شد عناب در دوز پایین، دارای خواص ضد اضطراب و در دوز بالا  ،ارام بخشی طبیعی است.

خواص عناب

یک روش ساده برای جوان سازی پوست صورت

عناب به علت داشتن بخش زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین c  توانایی عالی در کاهش رادیکال های آزاد بدن و رفع چین و چروک های پوست صورت دارد.در نتیجه شما با میل کردن عناب به آسانی میتوانید برای جوان سازی پوست خود اقدام کنید.

 

 نکته :

این مساله را به خاطر بسپارید که عناب می تواند قند خون شمارا کاهش دهد .پس اگر دچار دیابت هستید. احتیاط کنید و هر بار پس از مصرف عناب قند خونتان را چک و کنترل نمایید.

هنوز راجب تاثیر عناب بر زنان در دوران حاملگی نتیجه ی دقیقی ارائه نشده.بنابر این اکثر متخصصان و پزشکان توصیه می کنند زنان در دوران بارداری از عناب استفاده نکنند.

همچنین زیاده روی در استفاده از عناب در موارد کم و نادری می تواند سبب خواب آلودگی، اسهال ، ضعف و ناراحتی و کاهش اشتها شود.

آیا عناب دارای طبع گرمی است ؟ خیر . طبیعت و مزاج عناب معتدل و مرطوب می باشد. همچنین عناب دریاچه ای از آنتی اکسیدان ها، فیبر، فلاو نوئید ها، نیاسین، ویتامین B6 ،ویتامین c ، مس  ، آهن ، کلسیم ، پتاسیم ، روی، فیبر و منگز است.

عناب فارسی بیوتی

خواص بی نظیر عناب

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب