farsi beauty

ماساژ ایرانی یا ماساژ بالولینگ چیست؟ آشنایی با فواید ماساژ بالولینگ

ماساژ ایرانی

اکثر مردم گمان می کنند انواع سبک های ماساژ متعلق به قسمت آسیای شرقی و کشور هایی مانند چین، تایلند و ژاپن می باشد و همه بر این باورند که ماساژ و ماساژ درمانی از این نواحی ابداع و اختراع شده است. اما جالب است بدانید کشور ما نیز یک ماساژ اصیل و با سبکی خاص دارد که بسیار  پرطرفدار است. نام این ماساژ اصیل بالولینگ یا ماساژ ایرانی است که در زمان های قدیم در حمام های سنتی ایرانی انجام می شده و امروزه در مراکز به صورت تخصصی اجرا می شود.

ماساژ ایرانی یا بالولینگ چیست؟

ماساژ ایرانی با نام دیگری به نام ماساژ بالولینگ نیز شناخته می شود. بالولینگ از دو کلمه بال به معنای دست و لینگ به معنای پا تشکیل شده است که در واقع از نحوه انجام ماساژ برای نام گذاری این ماساژ الهام گرفته شده است. از گذشته های دور این ماساژ برای درمان و رفع بسیاری از درد های عضلانی و حتی درمان برخی بیماری ها استفاده می شد. ماساژ ایرانی با کمک ضربه و فشار با درجات متفاوت به وسیله دست و پا انجام می شود و می تواند گرفتگی و گره ی عضلات را رفع کند. این ماساژ به دلیل عدم اطلاع رسانی آنچنان در میان ایرانیان شناخته شده نیست و تقریبا از یاد ها رفته است. ماساژ ایرانی بر اساس علوم آناتومی، ساختار بدن و علوم وابسته به تربیت بدنی به وجود آمده است. ماساژ ایرانی با تاثیراتی که بر سیستم عضلانی و عصبی دارد می تواند به درمان بیماری هایی که به این دو سیستم ربط دارند کمک زیادی کند. ماساژ بالولینگ از تکنیک های متفاوتی تشکیل شده که هر کدام با توجه به نیاز فرد ماساژ گیرنده و نوع عضله انتخاب و انجام می شود.

ماساژ ایرانی

آشنایی با تکنیک های موجود در ماساژ بالولینگ

در ماساژ ایرانی سه حرکت متفاوت وجود دارد که ماساژور بر روی اندام های متفاوت با توجه به نوع عضله و نحوه ماساژ آن را انتخاب می کند.

  • حرکات نوسانی
  • حرکات ریتمیک
  • حرکات موجی

نکته: ماساژ ایرانی هم مانند دیگر ماساژ ها باید توسط یک متخصص و ماساژور حرفه ای انجام شود زیرا اجرای غلط حرکات ماساژ بر بدن ممکن است مشکلاتی را برای فرد به وجود بیاورد.

 

فواید ماساژ بالولینگ

ماساژ بالولینگ همانند دیگر ماساژ ها فواید زیادی برای بدن دارد. در واقع ماساژ چه به صورت سنتی و چه با دستگاه های ماساژور انجام شود می تواند سود زیادی به فرد برساند. برخی از فواید ماساژ بالولینگ عبارتند از:

 

خارج شدن سموم از بدن با ماساژ ایرانی

ماساژ ایرانی به عنوان یک ماساژ علمی و اصولی همچون دیگر ماساژ های رایج به دفع سموم بدن کمک زیادی می کند زیرا در تمامی ماساژ ها به عملکرد دستگاه لنفاوی کمک شایانی می شود. وقتی که عملکرد دستگاه لنفاوی بهبود می یابد و سرعت جریان لنف در بدن بیشتر می شود، سمومی که در بدن به علت فشار عضلانی و عصبی جمع شده اند، سریع تر جمع آوری و دفع می شوند. افزایش جریان لنفی سبب به تعادل رسیدن بدن و عدم تورم در برخی نواحی می شود و همچنین کند شدن جریان لنفی سبب نیمه جامد شدن این مایع می شود و به بافت سلولی اطراف محل متورم شده می چسبد و موجب مختل و محدود شدن دامنه حرکتی عضو می شود.

 

کاهش درد و گرفتگی در دوران قاعدگی با ماساژ ایرانی

ماساژ ایرانی می تواند در تسکین درد های مربوط به قاعدگی بسیار مفید و موثر واقع شود. در صورتی که این ماساژ در ناحیه شکم، کمر و نزدیک به کلیه ها اجرا شود درد و گرفتگی مربوط به قاعدگی را از بین می برد، همچنین خانم هایی که درد بسیار زیادی در این دوران تحمل می کنند و قاعدگی نامنظمی دارند با دریافت ماساژ ایرانی درد کمتری را تحمل می کنند و با آرامش این دوران را می گذرانند. همچنین ماساژ بالولینگ می تواند به خانم هایی که در دوره میانسالی قرار دارند و دچار سندرم های قبل از یائسگی می شوند کمک زیادی کند و نشانه های مربوط به آن را کاهش دهد.

درد و گرفتگی شکم در زمان قاعدگی

بهبود عملکرد کلیه‌ها و مجاری ادراری با ماساژ بالولینگ

ماساژ ایرانی به کمک مشکلات کلیوی و مجاری ادراری می رود و در درمان آنها بسیار موثر است. این ماساژ سبب افزایش فعالیت کلیه ها می شود و در نتیجه مواد زائد با سرعت بیشتری از بدن خارج می شوند و روده ها عملکرد بهتری خواهند داشت.

ماساژ ایرانی تورم عضلات را از بین می برد

همانطور که می دانید وقتی که عملکرد دستگاه لنفاوی بهبود یابد برخی از تورم ها نیز از بین می رود. ماساژ بالولینگ با سریع تر کردن کارکرد جریان لنفی از ایجاد تورم در عضلات جلوگیری می کند و در صورتی که متورم شده باشند به سرعت تورم را از بین می برد.

ماساژ ایرانی

بهبود سیستم عصبی بدن با کمک ماساژ ایرانی

سیستم عصبی بدن برای رسیدن به آرامش و تسکین بیشتر می تواند از ماساژ ایرانی بالولینگ بهره ببرد. افرادی که این ماساژ انجام می دهند بعد از اتمام آن احساس آرامش و راحتی زیادی را حس می کنند. اگر این ماساژ به شکل اصولی و صحیح انجام شود حتی در هنگام انجام ماساژ احساس آرامش تمامی بدنتان را فرا می گیرد. برخی از مشکلات روحی با انجام این ماساژ به طور کامل رفع می شوند و افرادی که درگیر آنها هستند می توانند ماساژ بالولینگ را امتحان کنند. برخی از مشکلات روحی و روانی که با انجام ماساژ ایرانی التیام می یابند:

  • تنش
  • انواع درد و سردرد ها
  • بی خوابی و بد خوابی
  • مشکلات و درگیری های ناشی از مشکلات روحی و روانی

ماساژ بالولینگ فواید بسیار زیادی دارد که این چند مورد بخشی از آنها می باشد. این ماساژ هم آرامش جسمی و هم آرامش روحی شما را تضمین می کند. در صورتی که آن را امتحان نکرده اید توصیه می شود برای یک بار آن را تجربه کنید.

 

آیا می توانیم ماساژ ایرانی یا بالولینگ را جایگزین کنیم؟

ماساژ ایرانی با تمام فوایدی که دارد یکسری مشکلات را به دنبال دارد. این ماساژ سنتی باید نزد یک فرد حرفه ای و متخصص انجام شود و گاهی پیدا کردن این شخص می تواند دشواری هایی به همراه داشته باشد. همچنین افررادی که شاغل هستند شاید نتوانند به مدت طولانی برای این کار زمان صرف کنند تا نتیجه مطلوب حاصل گردد. چنین افرادی برای گرفتن نتیجه تقریبا مشابه می توانند از دستگاه های ماساژور استفاده کنند. این دستگاه ها نه محدودیت زمانی و نه محدودیت مکانی دارند. یعنی شما می توانید در محل کار یا منزل به هر میزان که دوست داشتید از آنها استفاده کنید.

 

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب