farsi beauty

طرز تهیه برنج فوری خوشمزه به سبک رستوران ها

برنج فوری

برنج فوری نوعی دستور پخت برنج است که اکثرا در رستوران ها از این روش برای پخت برنج استفاده می‌کنند. برای مشاهده ی آموزش برنج فوری در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم برای پخت برنج فوری :

برنج

۴ پیمانه

نمک

۱ قاشق غذاخوری

روغن یا کره

به مقدار لازم

دستور پخت برنج فوری :

در مرحله ی اول برنج را برای بار اول کمی می‌پزیم :

در ابتدای کار قابلمه را تا نیمه پر کرده و بر روی حرارت می‌گذاریم تا آب  به جوش بیاید. سپس مقداری نمک به آن اضافه کرده و برنج را داخل آن می‌ریزیم تا برنج برای بار اول کمی بپزد. سپس پس از گذشت حدوداً هشت تا دوازده دقیقه که دو طرف برنج نرم شده بود و وسط برنج کمی گیر داشت حرارت را خاموش کرده و برنج را با آب سرد آبکشی می‌کنیم.

در مرحله ی دوم برنج را دم می‌گذاریم :

حالا یک سوم یک قابلمه را آب می‌ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می‌دهیم تا آب جوش بیاید. پس از جوش آمدن آب، برنج را درون آبکش فلزی ریخته و روی دهانه ی قابلمه می‌گذاریم. سپس درب قابلمه را می‌گذاریم و اجازه می‌دهیم برنج دم بکشد. چون حرارت بسیار زیاد است برنج بین پنج  تا ده دقیقه دم می‌کشد.

مرحله ی سوم بیان نکته های پایانی :

به این مساله دقت کنید که در پخت این برنج نمی توان از روغن استفاده کرد اما پس از آنکه برنج آماده شد آن را داخل ظرف مورد نظر می‌ریزیم. سپس مقداری کره یا روغن روی برنج ریخته و خوب زیر و رو می کنیم تا برنج چرب شود. برنج آماده است. برای تزئین هم می‌توان از زعفران یا زرشک استفاده کرد.

منبع تصویر food.rulers

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب