farsi beauty

شایع ترین علائم و روش های درمان آلرژی به حشرات و نیش حشرات را بدانید!

آلرژی

آلرژی چیست؟

آلرژی ها واکنش های مختلفی در برابر برخی مواد ها، برخی اشیا و یا برخی جانوران می باشند.

علت اصلی آلرژی پاسخ بیش از اندازه سیستم ایمنی بدن به محیط می باشد که می تواند واکنش های مانند ریزش اشک، عطسه، سرفه، التهابات، تورم، قرمزی، خارش و کهیر را به دنبال داشته باشد.

چه عواملی می تواند زمینه آلرژی را فراهم سازد؟

عوامل آلرژی زا بسیار مختلف هستند در حالیکه در افراد متفاوت بوده و افراد می توانند به یک یا چند چیز واکنش نشان دهند؛ به طور مثال آلرژی می تواند به گرده گل، برخی خوراکی ها، انواع قارچ ها، پوست بدن برخی حیوانات و یا گزش حشراتی مانند پشه، مورچه، زنبور و.. باشد.

آلرژی به حشرات چه نوع آلرژی است؟

در صورتی که فرد مبتلا به آلرژی به نیش حشرات و یا بوی برخی از حشرات حساسیت داشته باشد ممکن است علائم پوستی در وی رخ بدهد، ممکن است خارش بیش از اندازه روی پوست، التهاب، قرمزی و کهیر را تجربه کند.

آلرژی

علائم آلرژی به حشرات

  • قرمزی روی محل ورودی نیش حشره
  • خارش روی پوست
  • درد شدید
  • کهیر
  • تورم

آیا آلرژی حشرات در افراد قابل تشخیص است؟

راه های زیادی برای تشخیص انواع آلرژی های پوستی وجود دارد، یکی از این راه ها تست آلرژی توسط متخصصین در زمینه های مختلف است که بتوانند نوع و اندازه آلرژی بدن شما را تشخیص دهند، از آنجا که آلرژی ها بسیار متفاوت هستند با انجام این تست ها می توانید آلرژی خود را به مواد غذایی، داروها، نیش حشرات خاص، گرده گل ها و.. تشخیص دهید.

آلرژی

آیا آلرژی به حشرات راه درمان نیز دارد؟

بله، یکی از راه های درمان آلرژی به حشرات ایمونوتراپی می باشد:

مورد ایمونوتراپی لازم است بدانید که در این عمل واکسن های مخصوصی که می تواند آلرژی بدن افراد را کاهش دهد به فرد تزریق می شود و این واکسن ها تاثیرات آلرژی بر روی تمامی نیش های حشرات را به طرز چشمگیری کاهش می دهند.

کمپرس سرد راه دیگری برای درمان نیش حشرات و آلرژی به آنها:

شما می توانید روی ناحیه گزش کمپرس سرد بگذارید، مسکن های خوراکی مانند آستامینوفن استفاده کنید و یا از کرم های استروئیدی و پمادهای بی حسی و دپی استفاده کنید.

اگر آلرژی شما به نیش حشرات شدید است:

ممکن است نیاز باشد از استروئیدهای خوراکی استفاده کنید یا از کورتیکواستروئید ها مانند آنتی هیستامین و پردنیزولون استفاده کنید، استفاده از لوسیون کالامین و همچنین پماد هیدروکورتیزون برای گزیدگی بسیار مناسب است.

اگر نیش حشره مربوط به گزش کک، ساس و کنه است:

شما باید منبع آلودگی این حشرات را پیدا کنید تا جلوی شیوع آنها را بگیرید و منزلتان را ضدعفونی کنید.

آلرژی

درمان آلرژی به نیش حشرات در طب سنتی

شما می توانید از روغن درخت چای روغن، اسطوخودوس، پیاز تازه، خمیر دندان گیاهی، بلغور جو دوسر و عسل جهت کاهش آلرژی به نیش وارد شده پوست را امتحان کنید.

از عسل برای درمان آلرژی به نیش حشرات استفاده کنید

عسل درمانی برای درمان زخم ها و بالا بردن سیستم ایمنی، کاهش التهابات و جلوگیری از عفونت بسیار موثر است.

شما می توانید از عسل بر روی جای گزش حشره استفاده کنید.

آلوئه ورا و کاهش آلرژی به نیش حشرات

تحقیقات ما نیز می تواند خواص التیام دهنده و ضد التهابی برای نیش حشرات داشته باشد، همچنین شما می توانید از بابونه و آویشن به صورت دمنوش جهت کاهش درد نیش حشرات و کاهش آلرژی به نیش این نوع حشرات استفاده کنید.

آلرژی

پاسخ به سوالات متداول درباره آلرژی و نیش حشرات

برای پیشگیری از نیش حشرات و آلرژی به آنها چه کنیم؟

  1. لباس هایی بپوشید که پوستتان را در فصل بهار بپوشاند.
  2. سعی کنید نیش حشرات را از بدن و سطح پوست خارج کنید.
  3. از پمادهای همراه یا لوسیون های ضد گزش مانند دپی استفاده کنید.

در مقابل با نیش یک پشه آلوده به انگل مالاریا چه کنیم؟

گزش پشه مالاریا مانند برخی از حشرات ممکن است عفونت برای افراد ایجاد کند.

یک پشه آلوده به انگل مالاریا می تواند علائم مشابه با آنفولانزا برای افراد داشته باشد و موجب تهوع، سردرد، درد عضلانی، استفراغ و تب در مدت زمان ده روز الی بیست و یک روز داشته باشد.

لازم است بدانید این بیماری یک بیماری جدی است اما قابل پیشگیری و درمان است پس از گزش حشراتی که نیش عفونی دارند به پزشک مراجعه کنید تا داروهای مناسب برای شما تجویز کند.

آلرژی کودک و نیش حشرات چه علائمی دارد؟

آلرژی کودکان به نیش حشرات ممکن است علائمی مانند خس سینه، مشکل در تنفس، شکم درد و استفراغ، راش در نواحی بدن، کهیر، ضربان قلب سریع، ورم گلو و تورم لب، گیجی و خواب آلودگی بیش از اندازه را به دنبال داشته باشد.

اقدامات کمکی برای نجات نوزادی که به نیش حشره آلرژی دارد چیست؟

لباس های تنگ را از تن نوزاد در آورید، نوزاد را به پهلو قرار دهید تا در صورت استفراغ دچار خفگی نشود، روی نوزاد پتو یا ملافه بکشید، اگر فرزند بالای یک سال است احیای قلبی تنفسی کودکان بالای دوسال را بر روی آن انجام دهید و اگر کمتر از یک سال سن دارد احیای قلبی ریوی شیرخواران را انجام دهید.

بهترین پماد برای نیش حشرات؟

برای جلوگیری از عوارض ناشی از نیش گزش حشره ها از پماد موضعی افتر بایت باریج استفاده کنید و یا از لوسیون های دهی کمک بگیرید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب