farsi beauty

انواع کاربردهای جاروبرقی صنعتی

جارو برقی صنعتی

بدون شک جاروبرقی صنعتی کاربردی ترین دستگاه نظافت صنعتی می باشد. این دستگاه ارزشمند در تمامی محیط های صنعتی و غیر صنعتی دارای نقش پر رنگ در ارتقاء نظام بهداشتی آن جامعه است. هر نوع از دستگاه جاروبرقی صنعتی فارغ از تخصصی بودن و یا غیر تخصصی بودن آن می تواند در مکش مواد و یا انتقال مواد از یک نقطه به یک نقطه دیگر نقش مهمی ایفا نماید.

حال اینکه مکش مواد می تواند مواد جامد، مایع و یا حتی گاز باشد. معمولاً آن نقشی که جاروبرقی صنعتی در ذهن همه ما در وهله اول تداعی مینماید، مکش زباله و یا پسماند است. اما این در حالی است که این مکش در بسیاری از موارد می تواند مکش مواد ارزشمندی باشد، لذا پس از جمع آوری در مخزن و یا بدام افتادن این غبارات در فیلتر دستگاه، مجدداً مورد استفاده و بازیافت قرار می گیرند. در ادامه می خواهیم شما را با نقش های ارزشمند یک دستگاه جاروبرقی صنعتی در محیط های غیرصنعتی، کارگاهی و صنعتی آشنا سازیم.

جارو برقی صنعتی

نقش جاروبرقی صنعتی در محیط های غیر صنعتی

جاروبرقی صنعتی در محیط های غیر صنعتی معمولاً جهت مکش مواد پسماند و زباله های جامد و مایع استفاده می شود. در این قسمت شما را با نقش کاربردی مکنده صنعتی در محیط های غیر صنعتی آشنا می سازیم.

جاروبرقی مسجدی

در بسیاری از مساجد و حسینیه ها جهت نظافت صحن شبستان ها از دستگاه جاروبرقی صنعتی استفاده می شود. اما کدام نوع از جاروبرقی صنعتی؟ با توجه به متراژ محیط و میزان آلودگی مشخص می شود که از کدام نوع از جاروبرقی ها استفاده شود. اما معمولاً برای نظافت فرش شبستان ها از جاروبرقی سه موتوره آب و خاک استفاده می شود. در صورتیکه محیط مورد نظافت کمتر از 200 متر مربع باشد می توانیم از جاروبرقی تک موتوره و یا جاروبرقی دو موتوره استفاده نماییم.

جاروبرقی هتلی

در بسیاری از محیط های هتلی برای نظافت عمومی، نظافت راهرو و یا اتاق ها از جاروبرقی هتلی استفاده می شود. جاروبرقی هتلی معمولاً از نوع جاروبرقی تک موتوره با مشخصات ظاهری: صدای کم، حمل و نقل آسان و طراحی زیبا و توان حداکثر 1300 وات می باشد. جاروبرقی هتلی می تواند از نوع جاروبرقی آب و خاک باشد و یا جاروبرقی خاک.

برای مشاهده قیمت و خرید انواع جاروبرقی آب و خاک می توانید وارد لینک زیر شوید:

https://www.avinsanat.net

جاروبرقی اداری

بسیاری از ادارات و یا محیط های اداری جهت نظافت محیط خود از جاروبرقی اداری استفاده می نمایند. بسیاری از ادارات دارای کفپوش موکت و بسیاری دیگر دارای کفپوش پارکت، سنگ و یا سرامیک هستند. معمولاً برای نظافت محیط های اداری با کفپوش سنگ سرامیک و یا پارکت از یک نوع جاروبرقی اداری که دارای مشخصات ظاهری: سبک با حمل و نقل راحت، کم صدا، طراحی زیبا و مشتری پسند و توان مناسب جهت مکش غبارات سطحی (جاروبرقی یک موتوره با توان حداکثر 1300 وات) است، استفاده می شود.

اما زمانیکه کفپوش از جنس موکت باشد، شاید یک جاروبرقی تک موتوره خیلی مناسب آن نوع کفپوش نباشد. به این نکته فکر کنیم که قرار است این جاروبرقی توان مناسبی داشته باشد که غبارات را از لابه لای تارو پود در هم تنیده موکت مکش نماید. بعنوان مثال با ریختن قهوه بر روی کفپوش موکت نمی توانیم از یک جاروبرقی تک موتوره انتظار داشته باشیم که نظافتی با کیفیت بالا داشته باشیم. پس در چنین محیطی با چنین کفپوشی بهتر است از جاروبرقی دو موتوره و یا حتی جاروبرقی صنعتی سه موتوره استفاده نماییم. اما بهتر است حمل و نقل آسان و توان مناسب را در کنار هم داشته باشیم.

نقش جاروبرقی صنعتی در محیط های کارگاهی

در بسیاری از محیط های کارگاهی جهت نظافت محیط کارگاه و یا کمک به چرخه تولید محصول تخصصی آن کارگاه خاص، از دستگاه جاروبرقی صنعتی استفاده می شود. در اکثر کارگاه ها معمولاً از جاروبرقی های سه موتوره، دو یا تک موتوره استفاده می شود. در قسمت ذیل به صورت مختصر با برخی از این کارگاه ها و استفاده از دستگاه جاروبرقی تک فاز آشنا می شویم.

جاروبرقی صنعتی در نظافت نانوایی ها و کارگاه های تولید شیرینی

جهت نظافت کوره نانوایی پس از خنک شدن آن، می توانیم از جاروبرقی برای مکش خورده های نان و یا مکش آرد، ناشی از انتقال کیسه آرد در سطح نانوایی استفاده نماییم.

جاروبرقی صنعتی در نظافت کارواش ها (جاروبرقی کارواشی)

شاید تا به حال ماشین خود را جهت نظافت و شستشو به محیط کارواش انتقال داده باشید. معمولاً در محیط های کارواشی جهت نظافت مبله داخل خودرو از جاروبرقی سه موتوره آب و خاک استفاده می شود.

جاروبرقی صنعتی در نظافت کارگاه های نجاری

در بسیاری از کارگاه های نجاری جهت نظافت محیط کارگاه نجاری از جاروبرقی صنعتی استفاده می شود. غبارات ناشی از برش چوب معمولاً پس از جریان یافتن در هوای اطراف، بر روی اشیاء، ابزار آلات نجاری و یا سطح زمین می نشینند. با استفاده از جاروبرقی صنعتی می توانیم همزمان گرد و غبار ناشی از برش چوب را به داخل مخزن مکنده صنعتی انتقال دهیم و یا پس از برش، این گرد و غبارات و یا تکه های کوچک چوب را از روی سطح کارگاه جمع آوری نماییم.

جاروبرقی صنعتی در کارگاه های کابینت سازی

در بسیاری از کارگاه های کابینت سازی جهت انجام عملیات نصب کابینت از دستگاه جاروبرقی تک موتوره تک فاز و یا جاروبرقی چند موتوره استفاده می نمایند. در واقع جاروبرقی صنعتی که در این صنف و یا جاروبرقی برای نصب پرده استفاده می شود، دارای یک پریز برق بر روی بدنه جاروبرقی است، هنگامیکه از ابزار بادی (دریل جهت سوراخ کردن و...) جهت نصب استفاده می شود، بایستی ابزار بادی را به پریز برق نصب شده بر روی جاروبرقی، متصل نماییم، لذا زمانیکه ابزار بادی شروع به فعالیت می نماید، همزمان جاروبرقی نیز فعال شده و عملیات مکش چوب و یا گچ دیوار را به درون مخزن انجام می دهد.

جارو برقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی در کارگاه های MDF

در اکثر کارگاه های MDF سازی هنگام برش از جاروبرقی صنعتی استفاده می شود. لذا همزمان جاروبرقی می تواند غبارات MDF را مکش نموده و مانع از انتشار این غبارات در سطح فضای اطراف می شود.

کارگاه های پارچه دوزی، خیاطی و نخ ریسی

در بسیاری از کارگاه های خیاطی و یا پارچه دوزی جهت نظافت و مکش الیاف و یا تکه های پارچه ناشی از برش پارچه، از دستگاه جاروبرقی سه موتوره استفاده می نمایند.

جاروبرقی صنعتی در کارگاههای برش PVC

همانند کارگاه های MDF سازی، از جاروبرقی صنعتی جهت عملیات برش PVC بصورت همزمان استفاده می شود.

جاروبرقی صنعتی جهت کارگاه های ساختمانی

در بسیاری از کارگاه های ساختمانی در هنگام مرحله فینیشینگ (مرحله پایانی و تحویل) جهت نظافت عمومی و مکش زباله ها و نخاله های بجای مانده در هنگام تحویل ساختمان از جاروبرقی صنعتی استفاده می شود. این در حالی است که معمولاً در کارگاه های ساختمانی ما با گرد و غبار بسیار زیاد سروکار داریم، لذا بهتر است از جاروبرقی با سطح فیلتراسیون بالا (فیلتر ستاره ای) و مجهز به اهرم تکاننده فیلتر (فیلتر شیکر) استفاده نماییم.

چونکه استفاده از جاروبرقی تجاری در کارگاه های ساختمانی بخاطر سطح فیلتراسیون کم (غبارات زیاد) و عدم استفاده از اهرم تکاننده فیلتر در این تیپ از جاروبرقی ها، می تواند باعث استفاده سخت و طاقت فرسا از جاروبرقی شود. اما در صورتیکه بخواهیم با هزینه کمتر (خرید اقتصادی تر) به سمت خرید جاروبرقی سه موتوره برویم، بهتر است که بصورت زاپاس از دو یا چند عدد فیلتر سبدی استفاده نماییم و اینکه جاروبرقی سه موتوره از نوع اتوماتیک باشد. در بسیاری از کارگاه های ساختمانی جهت نظافت چاله آسانسور از جاروبرقی صنعتی استفاده می شود.

جاروبرقی صنعتی مناسب در فرایند نصب کفپوش (اپوکسی)

در هنگام اپوکسی کردن یک سطح، بایستی تمامی گرد و غبار زیر کفپوش مکش شده و عاری از هرگونه ریگ و یا غباری باشد. لذا از جاروبرقی صنعتی تخصصی (با سطح فیلتراسیون بالا) و یا جاروبرقی تجاری سه موتوره اتوماتیک جهت مکش گرد و غبار و یا نظافت کلی استفاده می نمایند.

جاروبرقی صنعتی در کارگاه های طلاسازی و نقره سازی

معمولاً از جاروبرقی صنعتی در کارگاه های طلاسازی و یا نقره سازی استفاده می شود، جاروبرقی صنعتی جدا از نقش نظافتی خود در سطح محیط بسیاری از کارگاه ها از جمله صنعت طلاسازی، می تواند دارای یک نقش ارزشمند دیگر در بازیافت طلا و یا نقره باشد. معمولاً در این صنعت اگر از جاروبرقی صنعتی تخصصی استفاده نماییم، هنگام برش طلا و یا نقره بصورت همزمان دهانه مکش جاروبرقی نیز مستقر شده، که مانع از پرتاب از ذرات و یا حتی غبارات به اطراف می شود.

در جاروبرقی صنعتی تخصصی در صنعت طلاسازی از فیلترهای سلولزی (کاغذی) استفاده می شود. حال این سوال پیش می آید که چرا از فیلتر کاغذی استفاده می شود؟ دلیل این سوال بسیار ساده است، این دلیل بر میگردد به خاصیت فیزیکی و قابل اشتعال بودن فیلتر کاغذی و ارزانتر بودن فیلتر کاغذی نسبت به فیلتر پلی استر. در واقع پس از سوزاندن فیلتر سلولزی آغشته به طلا، تنها غبارات طلا که در مقابل حرارت مقاوم هستند بجای می ماند و می توانیم مجدد از این غبارات ارزشمند طلا استفاده نماییم.

جاروبرقی صنعتی در کارگاه های شستشوی مبل و فرش

در بسیاری از کارگاه های مبل شویی و یا فرش شویی از جاروبرقی سطلی آب و خاک استفاده می شود. در واقع از جاروبرقی سطلی جهت مکش پسماند مایع ناشی از عملیات شستشوی مبل استفاده می شود.

جاروبرقی صنعتی مناسب کارگاه های چاپ و بسته بندی

در کارگاه های چاپ و بسته بندی از جاروبرقی صنعتی جهت مکش غبارات سلولزی در سطح زمین و یا لابه لای دستگاه ها استفاده می شود. آلودگی های صنعت چاپ و بسته بندی فقط غبارات سلولزی نیست، بله غبارات کربن (دوده چرب) ناشی از جوهر چاپ نیز توسط جاروبرقی صنعتی قابل بازیافت و استفاده دوباره است.

اما با توجه به ماهیت چرب بودن کربن (جوهر چاپ) هنگام مکش به فیلتر جاروبرقی می چسبد و مانع از ورود و خروج هوا در داخل جاروبرقی می شود. لذا برای رفع این مشکل دو راه حل پیشنهاد می شود:

-استفاده از فیلتر تفلونی جاروبرقی (فیلتر نچسب) در صنعت چاپ

-استفاده از کیسه جمع آوری غبار (کیسه پارچه ای جاروبرقی) بجای استفاده از فیلتر جاروبرقی

استفاده جاروبرقی صنعتی در کارگاه های بسته بندی خشکبار و حبوبات

در کارگاه های بسته بندی خشکبار با توجه به ریخت و پاش نیروی انسانی و یا دستگاه های بسته بندی، نیازمند یک دستگاه جاروبرقی جهت برگرداندن این محصولات به چرخه بسته بندی است. لذا از جاروبرقی سه موتوره (جاروبرقی سطلی چند موتوره) استفاده می شود.

استفاده جاروبرقی صنعتی در کارخانجات صنعتی

امروزه استفاده از جاروبرقی صنعتی در تمامی کارخانجات صنعتی جزء التزامات مکانیزاسیون نظافت صنعتی است. بعنوان مثال استفاده جاروبرقی صنعتی در کارخانجات غذایی، استفاده جاروبرقی صنعتی در کارخانجات آهن و ذوب فلزات، جاروبرقی صنعتی در کارخانجات نساجی، استفاده جاروبرقی صنعتی در کارخانجات تولید کاشی و سرامیک، استفاده جاروبرقی صنعتی در کارخانجات نفت، گاز و پتروشیمی، استفاده جاروبرقی صنعتی در کارخانجات نساجی، جاروبرقی صنعتی در صنایع داروسازی، شیمیایی و صنایع اتمی و بسیاری از کارخانجات و یا صنایع دیگر.

جارو برقی صنعتی

اما استفاده جاروبرقی را در صنایع بزرگ و زیرساختی از جمله فولاد و پالایشگاه ها بایستی دارای قابلیت سخت کار بودن و تخصصی بودن باشد. بعنوان مثال جاروبرقی صنعتی که در صنایع سیمان و یا سالن نورد فلزات استفاده می شود با جاروبرقی صنعتی که در صنعت نساجی و یا صنایع غذایی استفاده می شود، بایستی از نظر سخت کار بودن متفاوت باشد. لذا در چنین صنایعی بخاطر مدت زمان استفاده بیشتر و یا مکش موادی با دانسیته بالاتر از جاروبرقی های توربینی (جاروبرقی دائم کار -ساید چنل) استفاده می شود. اینچنین جاروبرقی ها دارای قدرت مکش بالاتر هستند اما در صنایعی که مواد مورد مکش دارای چگالی پایینی هستند (از جمله الیاف در صنعت نساجی) دستگاه جاروبرقی صنعتی دارای سرعت مکش بالاتر هستند.

سخن پایانی

جاروبرقی های صنعتی دارای تنوع و رده های متفاوتی هستند، اگر از دید تخصصی به جاروبرقی صنعتی نگاه شود، می توانیم با استفاده از جاروبرقی صنعتی راندمان کاری خود را نیز بالاتر ببریم، بدون اینکه به دستگاه جاروبرقی آسیب برسانیم و یا باعث خستگی سریع اپراتور دستگاه شویم.

برای خرید انواع جاروبرقی آوین صنعت، واترجت صنعتی آوین صنعت و سایر محصولات نظافت صنعتی می توانید همین حالا با کارشناسان این شرکت ارتباط بگیرید. جهت ارتباط با شرکت آوین صنعت می توانید نام این شرکت را در اینترنت جستجو کنید و از اطلاعات داخل سایت برای این کار استفاده کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
علی کاظمی

علی کاظمی

نویسنده این مطلب

176 مطلب