farsi beauty

نکاتی که باید در سنگ نوردی داخل سالن رعایت کنید.

نکات سنگ نوردی داخل سالن

امروزه ساده ترین راه برای شروع سنگ نوردی در داخل خانه است. سالن های ورزشی مدرن کوهنوردی محیطی فوق العاده، دوستانه و فراگیر را ارائه می دهند. شما می توانید به خوبی با بولدرینگ شروع کنید، که شامل بالا رفتن بدون طناب تا ارتفاعات متوسط بالای تشک های محافظ، و حذف یا پرش برای فرود است. اگر می خواهید صعود با طناب را امتحان کنید، می توانید در اتاق های خاصی نیز این کار را انجام دهید. طول بیشتر مسیرهای سنگ نوردی با طناب بر اساس طول طناب استاندارد سنگنوردی تعیین می شود که معمولاً بین ۵۰ تا ۷۰ متر است. اگر یک سنگ نورد به یک طول طناب صعود کند و سپس دوباره به زمین فرود آید (معمولاً با طناب زدن از بالا یا شناور)، به آن مسیر تک زمینی می گویند. امروز می خواهیم نکات سنگ نوردی داخل سالن را یبان کنیم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

نکات سنگنوردی داخل سالن

مهم ترین نکات سنگ نوردی داخل سالن

اتاق و سایر سنگ نوردان را رصد کنید.

این یک قانون ساده و اساسی است که ما گاهی اوقات تمایل داریم آن را فراموش کنیم. دانستن اینکه سایر صخره نوردان کجا هستند باعث می شود که یکی را روی سر نبرید و در نتیجه نه از یک بلکه چند صدمات جلوگیری کنید.

تجهیزات خود را بررسی کنید.

مسلماً تجهیزات کمتری برای بررسی در داخل ساختمان نسبت به صخره وجود دارد زیرا مسیرها و تخته سنگ ها معمولاً مجهز هستند. اما یک بررسی کوچک از تسمه، وضعیت کفش های خود یا سیستم نگهدارنده شخصی خود هرگز کسی را نکشت، پس این کار را انجام دهید.

نکات سنگنوردی داخل سالن

بدنتان را گرم کنید.

گرم کردن بدن نه تنها به جلوگیری از آسیب دیدگی کمک می کند، بلکه باعث کارآمدی بیشتر و خشک نشدن بدن در اولین صعود می شود. حتی اگر سطح دیوانه وار ندارید، به شما توصیه می کنیم از آن نگذرید. به خصوص که دیوار می تواند گرم کردن را واقعا سرگرم کننده کند.

گره و بند خود را کنترل و بررسی کنید.

هنگامی که در مسیری صعود می کنید، باید از تکنیک خود مطمئن باشید که اصول اولیه آن گره هشتم و عقب انداختن است. اگر مدت زیادی از صعود شما می گذرد یا کوچکترین شکی دارید، یک کلاس کوهنوردی بگیرید یا از شخص باتجربه تر بخواهید که حافظه شما را تازه کند.

نکات سنگنوردی داخل سالن

حواستان به کش ها باشد.

بالا رفتن از لید مستلزم این است که هنگام عبور از کش های سریع، که باید همه آن ها را بریده و در جهت درست قرار دهید، هوشیار باشید (طناب باید به زیر دراو برسد و از روی آن رها شود.)

با شریک سنگ نوردی خود ارتباط داشته باشید.

سنگ نورد هرگز نباید چشم از شریک سنگ نورد خود بردارد و آماده پیش بینی حرکات او باشد، بلکه کوهنورد باید اطلاعاتی را نیز به او بدهد. به عنوان مثال، در صورت خستگی شدید، حتماً آن جمله معروف «مرا خشک کن» یا «بلاک» را شنیده اید که برای فرد عقب ‌نشین به این معنی است که باید طناب را ببلعد تا کوهنورد بتواند آرام در مهار خود استراحت کند. به همین ترتیب، نگهدارنده باید به شریک سنگ نورد خود در صورت وقوع یک رویداد پیش بینی نشده هشدار دهد.

نکات سنگنوردی داخل سالن

سرازیری نروید.

اگر به اوج رسیدید، از مزیت استفاده کنید و برای پایین آمدن خیلی عجله نکنید. علاوه بر این، دریغ نکنید که به بیمه گر خود بگویید اگر احساس می کنید سرعت آن خیلی سریع است، سرعت را کاهش دهد.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب