farsi beauty

طرز تهیه ایچلی کوفته خوشمزه به روش سنتی ترکیه

ایچلی کوفته

این کوفته یک کوفته خوش طعم ترکیه است که با مواد مختلف آماده سازی می شود. این کوفته یک غذای کامل و حجیم می باشد که درون آن از آرد های مختلفی استفاده می‌شود. در این قسمت از آموزش آشپزی همراه ما باشید تا به شما عزیزان آموزش دهیم چگونه در منزل ایچلی کوفته را تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه ایچلی کوفته ترکیه ای

توجه داشته باشید مواد لازم برای خمیر کوفته و مواد میانی کوفته ایچلی به صورت جداگانه به شما آموزش داده می شود تا بتوانید به راحتی آن را آماده کنید.

مواد لازم:

آب جوش

2 لیوان

آرد سمولینا

½ لیوان

تخم مرغ

1 عدد

رب گوجه فرنگی

1 قاشق غذاخوری

رب فلفل تند

1 قاشق غذاخوری

آرد سفید

½ لیوان

بلغور گندم

3 لیوان

نمک

به مقدار لازم

فلفل سیاه سابیده شده

به مقدار دلخواه

روغن

به مقدار دلخواه

 

مواد میانی:

پیاز

2 عدد

گوشت چرخ کرده

500 گرم

جعفری

1 دسته

نمک و فلفل سیاه

به مقدار کافی

زردچوبه

به مقدار دلخواه

روغن

به مقدار لازم

دستور پخت ایچلی کوفته

مرحله اول، خیس دادن بلغور و حجیم کردن آن:

در این مرحله درون ظرفی آب جوش ریخته و بلغور را درون آن بریزید و درب ظرف را ببندید (این کار باعث می‌شود بلغور حجیم شود) پس از آنکه بلغور خیس خورد آن را درون کاسه ای بزرگت ریخته و سپس رب گوجه و آرد سفید را به همراه رب تند، فلفل و آرد سمولینا به مواد اضافه کنید و با نمک و فلفل سیاه مواد را مخلوط کنید.

مرحله دوم، ورز دادن مواد:

مقداری آب جوش را به محتویات اضافه کرده و آنها را با دست ورز دهید تا مواد منسجم‌تر شود، پس از این کار تخم مرغ را به محتویات اضافه کنید و همچنان به ورز دادن ادامه دهید تا مواد به خوبی مخلوط شود.

مرحله سوم، تفت دادن پیاز و گوشت:

در این مرحله پیاز را بشویید و خرد کنید و آن را روی تابه متناسب با روغن سرخ کنید بعد از آن گوشت چرخ کرده را با فلفل، نمک و زردچوبه به پیاز اضافه کنید و اجازه دهید تا رنگ گوشت تغییر کند؛ پس از آن یک دوم فنجان آب را به ظرف اضافه کرده و درب آن را ببندید تا گوشت ها بپزد.

مرحله چهارم، اضافه کردن جعفری و شکل دادن:

در این مرحله جعفری را خورد کرده و با دست مقداری از مایه کوفته را بردارید و از محتویات گوش درون آن بریزید و خمیر را به شکل گرد یا بیضی در آورید.

مرحله پنجم، سرخ کردن کوفته ها:

در این مرحله کافیست درون تابه ای مناسب روغن ریخته و حرارت را ملایم کنید و کوفته های حاضر شده را درون آن سرخ کنید و پس از آن کوفته را با سس دلخواه سرو کنید.

ایچلی کوفته

منبع تصاویر gandom_food_  و parastoo.pakdel

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
پویش تشکری

پویش تشکری

نویسنده این مطلب

134 مطلب