farsi beauty

چگونه از نخ دندان ارتودنسی استفاده کنیم؟

نخ دندان ارتودنسی

نخ دندان ارتودنسی چیست؟

از نخ دندان ارتودنسی به منظور تمیز کردن سطوح بین دندان و زیر لثه استفاده می شود و در زمانی که شما دندان هایتان را ارتودنسی کرده اید و روی دندان های شما براکت ارتودنسی وجود دارد بسیار مهم است که از نخ دندان برای بهداشت دندان هایتان استفاده کنید. کشیدن نخ دندان سبب می شود در صورت وجود کربوهیدرات در غذای مصرفی از ناراحتی لثه و ایجاد حفره پوسیده (پوسیدگی دندان) جلوگیری شود. نکته حائز اهمیت این است که زمان مناسب برای کشیدن نخ دندان آن است که شما باید هر شب قبل از خواب و بعد از مسواک از نخ دندان استفاده کنید زیرا اهمیت به بهداشت دندان باعث می شود شما لبخندی زیباتر و تاثیر گذار تر داشته باشید همچنین باعث می شود بعد از برداشتن براکت ها دندان شما بهتر به نظر برسد.

نخ دندان ارتودنسی

نحوه کشیدن نخ دندان چگونه است؟

کشیدن نخ دندان برای کسانی که ارتودنسی دارند به دو صورت امکان پذیر بوده که به آن می پردازیم:

استفاده از سوپر فلاس

سوپر فلاس دارای سه بخش است که عبارتند از :

  1. یک سر سوزنی (چند سانتی متری)
  2. یک بخش اسفنجی
  3. نخ دندان

ابتدا نخ را از زیر سیم ارتودنسی و بین دو دندان رد می کنید سپس نخ را به ناحیه تماس دو دندان برده، مواظب باشید این کار را به آرامی انجام دهید. نخ را به صورت حرکت  c شکل به صورت بالا و پایین بین دندان بکشید. این مراحل را برای تک تک دندان ها تکرار کنید سپس به سراغ دندان هایی که براکت ندارند بروید و آنها را به روش معمول نخ دندان بکشید به یاد داشته باشید بعد از مسواک و نخ دندان دهان خود را با آب بشویید.

 

نخ دندان ارتودنسی

استفاده از فلاس تریدر

برای رد کردن نخ دندان معمولی به زیر سیم می توانید از فلاس تریدر استفاده کنید این وسیله یک بار مصرف بوده و به راحتی قابل دسترس است. تنها کافیست طول کوتاهی از نخ دندان را در فلاس تریدر قرار داده و نخ را از سیم ارتودنسی عبور دهید.

برخی از نکاتی که باید در هنگام کشیدن نخ دندان آن را رعایت کنید.

  1. از نخ دندان غیر مومی استفاده نکنید زیرا امکان ریش ریش شدن آن و گیر کردن به براکت را دارد پس بهتر است از نخ دندان مومی (waxed) استفاده کنید.
  2. از نخ دندان با طول مناسب استفاده کنید. (بین 40 تا 50 سانتی متر)
  3. انتهای نخ دندان را دور انگشتان میانی خود ببندید تا تسلط بهتری داشته باشید.
  4. نخ دندان را علاوه بر بالا و پایین به گونه ای حرکت دهید که روی دندان و زیر لثه را هم به خوبی تمیز و خرده های غذا را خارج کند.
  5. با احتیاط و به آرامی نخ دندان را حرکت دهید .
  6. در مرتبه ی اول پس از کشیدن نخ دندان در اطراف براکت ممکن است لثه شما کمی خونریزی کند که این عمل در مراتب بعدی کمتر خواهد بود.

نخ دندان ارتودنسی

چند برند معروف نخ دندان

  • نخ دندان اورال بی
  • نخ دندان مینا
  • نخ دندان جی یو ام
  • نخ دندان اورکلین
  • نخ دندان ارکید

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب