farsi beauty

نحوه استفاده از ماسک ورقه ای [13 مرحله و 4 نباید]

ماسک ورقه ای

نحوه استفاده از ماس ورقه ای

نحوه استفاده از ماسک ورقه ای از آن جایی اهمیت دارد که استفاده نادرست می تواند مشکلاتی مثل خشکی یا اگزما را به دنبال داشته باشد برای همین حتما باید با طریقه اسفاده درست از ماسک ورقه ای آشنا باشید حتی اگر سال هاست که استفاده از ماسک ورقه ای را در روتین پوستی خود جای داده اید، باز هم یکبار برای همیشه باید با شیوه صحیح استفاده، آشنا شوید و اطلاعات کلی درباره آن داشته باشید.

مثلا اینکه آیا ماسک ورقه ای یکبار مصرف است؟ (بله). یا اینکه بدانید شرایط نگهداری از ماسک ورقه ای هم اهمیت دارد و حتما باید در جای خشک و خنک نگه داشته شود. در ادامه به نکات بسیار ریز در خصوص استفاده درست از ماسک ورقه ای اشاره می کنیم. با رعایت این اصول اثربخشی و تاثیر مثبت ماسک دو چندان خواهد شد.

طرز استفاده از ماسک ورقه ای

طرز استفاده از ماسک ورقه ای

ماسک ورقه ای به دلیل ارزان بودن و سهولت استفاده به سرعت محبوب و مورد استفاده همگان قرار گرفت. انواع مختلفی از ماسک ورقه ای از برندهای مختلف روانه بازار شد که هر کدام از آن ها برای هدفی خاص فرموله شده اند اما روش استفاده از همه آن ها یکسان است (برای اطلاعات بیشتر به مقاله 2 راز ناگفته درباره طرز نگهداری ماسک ورقه ای رنگدونه مراجعه کنید).

حتی ماسک های ورقی مدرن مثل ماسک ورقه ای دست و پا هم به همین شکل با رعایت همین اصول استفاده می شوند. این ماسک ها سرشار از اسانس هستند و همین باعث می شود مصرف کننده به اشتباه ماسک استفاده شده را مجددا درون بسته بندی قرار دهد و در آینده ای نه چندان دور، دوباره آن را روی صورت خود بگذارد. اینجاست که زنگ خطر آژیر می کشد!

چون نباید این کار را انجام دهید ماسک ورقه ای یکبار مصرف است. این تنها یکی از اشتباهات رایجی بود که مردم حین استفاده از ماسک ورقه ای مرتکب می شوند. 0 تا 100 استفاده از ماسک ورقه ای در چند گام زیر خلاصه می شود:

  1. تایپ پوستی خود را شناسایی کنید.
  2. خرید ماسک ورقه ای متناسب با نوع پوست
  3. بررسی تاریخ انقضای روی بسته بندی ماسک
  4. صورت خود را کاملا تمییز کنید.
  5. تونر بزنید.
  6. ماسک را روی صورتتان بگذارید (حفره های مربوط به چشم و دهان درست در جای خودشان قرار بگیرند)
  7. 15 الی 20 دقیقه صبر کنید.
  8. اسانس باقی مانده روی پوست را ماساژ دهید تا جذب صورت شود.
  9. اسانس باقی مانده در بسته بندی ماسک را روی دستان، گردن و آرنجتان ماساژ دهید.
  10. حتما بسته بندی را دور بیندازید چون ماسک یکبار مصرف است! (به هیچ عنوان از یک ماسک ورقه ای 2 بار استفاده نکنید)
  11. مرطوب کننده بزنید تا مثل یک پوشش روی اسانس جذب شده عمل کند.
  12. به دلیل حساس شدن پوست بعد از گذاشتن ماسک، بهتر است که ضد آفتاب بزنید.
  13. می توانید از ماسک لب و پچ زیر چشم هم استفاده کنید.

در ادامه به بایدها و نبایدها و جزئیات طریقه استفاده از ماسک ورقه ای می پردازیم.

 

1. جنس پوست خود را شناسایی کنید

در اولین مرحله باید بدانید که جنس پوست شما چیست و در کدام گروه قرار دارید. اگر پوست خشک دارید باید محصولات مراقبتی مخصوص پوست خشک را استفاده کنید یا برعکس افرادی با پوست چرب باید محصولات مراقبتی کنترل کننده چربی پوست را استفاده کنند برای همین جنس پوست و مشکل پوستی تعیین کننده این است که شما به چه نوع ماسک ورقه ای نیاز دارید. به طور کلی 4 گروه پوستی شامل پوست نرمال، پوست خشک، پوست مختلط و پوست چرب وجود دارد.

 

2. ماسک ورقه ای متناسب با جنس پوست و مشکل خود تهیه کنید

 

این نکته را در نظر داشته باشید که ماسک هایی بر پایه ترکیبات گیاهی نسبت به ماسک های شیمیایی ارجعیت دارند. پس همیشه قبل از خرید ماسک ورقه ای ترکیبات آن را چک کنید اصولا روی بسته بندی ماسک های ورقه ای کلمه "ارگانیک" درج شده است. ماسک های حاوی روغن های معدنی یا پارابن چندان ارزشمند نیستند و ممکن است پوست خسته شما را تحریک کنند. حالا که جنس پوست خود را میشناسید و می دانید که برای چه مشکل یا هدفی باید از ماسک استفاده کنید پس هدفمندتر انتخاب می کنید.

  • پوست خشک دارید؟ با آبرسانی و مرطوب کردن، پوستتان را درمان کنید. با استفاده از ماسک های ورقه ای آبرسانی به راحتی می توانید مشکل کم آبی و خشکی پوستی را درمان کنید. اصولا روی پوست خشک و کم آب شاهد ظاهر شدن خطوط و چروک های ریز هستیم با آبرسانی عمیق و منظم این خطوط به مرور رفع می شوند. برای پوست خشک می توانید ماسک هایی با ترکیبات بوتیلن گلیکول، هیالورونیک اسید یا گلیسیرین تهیه کنید. مثلا ماسک ورقه ای هیالورونیک اسید برای پوست های کم آب فوق العاده است.
  • از پوست چرب خسته شده اید؟ افرادی با پوست های چرب نباید از ماسک هایی با ترکیبات روغن استفاده کنند برعکس این دسته از افراد باید از ماسک های ورقه ای کنترل کننده چربی برای کنترل ترحشات چربی پوست خود بهره ببرند. از طرفی این ماسک ها به مرور باعث بسته شدن منافذ پوست خواهند شد.
  • پوستتان مختلط است؟ یعنی در برخی نقاط صورت احساسی خشکی و در برخی دیگر مثل بینی احساس چریی دارید؟ از ماسک های آبرسان طبیعی استفاده کنید. اگر ناحیه T صورت شما (یعنی پیشانی، بینی و چانه) چرب است و در سایر نقاط احساس خشکی دارید می توانید از ماسک های آبرسان و پاکسازی کننده پوست که دارای ترکیبات گیاهی هستند استفاده کنید. این ماسک ها علاوه بر تعادل PH پوست، سموم پوستی را دفع و باعث رطوبت و یکنواخت شدن وضعیت پوست خواهند شد.
  • پوست مستعد جوش و آکنه دارید؟ افرادی با پوست های مستعد جوش و آکنه باید از ماسک هایی مثل ماسک ورقه ای حلزون یا ماسک های چای سبز بیسوتانگ و  چای سبز بیوآکوا استفاده کنند. ماسک های آلوئه ورا هم دارای خاصیت پاک کنندگی و رطوبت رسانی هستند و برای اتیام و درمان آکنه موثر اند.

در انتخاب ماسک مناسب برای جنس پوستتان می توانید از مشاورین آنلاین که در این زمینه فعال هستند کمک بگیرید.

3. پوست صورت را کاملا تمییز کنید

روش استفاده از ماسک ورقه ای

در گام بعدی حتما باید با یک پاک کننده یا شوینده آرایشی پوست خود را تمییز کنید. این کار به جذب اسانس ماسک ورقه ای کمک می کند و نتیجه بهتری را در استفاده از ماسک ورقه ای تجربه خواهید کرد. در شستن صورت به این 3 نکته دقت کنید:

  • اگر پوست چرب دارید، به دنبال یک پاک کننده کنترل چربی باشید که منافذ را عمیقا تمییز کرده و pH را متعادل می کند.
  • اگر پوست خشک یا مختلط دارید، از یک پاک کننده آبرسان استفاده کنید که آلودگی های روی پوست را بدون حذف چربی طبیعی صورت از بین ببرد.
  • اگر پوست شما حساس است، از شوینده های کفی که متعادل کننده PH پوست هستند استفاده کنید.

4. تونر بزنید

به منظور بهبود اثر بخشی ماسک، قبل از گذاشتن ماسک می توانید کمی تونر به پوست صورتتان بزنید. تونر PH پوست را تا حدی متعادل می کند و اگر پوست حساس و مستعدی داشته باشید با گذاشتن ماسک، پوست شما تحریک نخواهد شد. از طرفی پوستتان را آماده می کنید تا اسانس را به طور موثر تر جذب کند.

 

5. گذاشتن ماسک ورقه ای روی صورت (دارای 3 نکته کلیدی)

قبل از باز کردن بسته بندی ماسک، آن را کمی ماساژ دهید تا اسانس درون بسته جذب ماسک پارچه ای شود. سپس بسته بندی را باز کرده کمی از ژل را روی دست خود امتحان کنید در صورت مشاهده قرمزی یا سوزش، شما نسبت به آن ماسک خساس هستید! در صورتی که واکنشی مشاهده نشد ماسک را روی صورت خود بگذارید. 15 الی 20 دقیقه صبر کنید سپس ماسک را از روی صورتتان جدا کنید.

اسانس باقی مانده روی صورت را ماساژ دهید و مابقی اسانس درون بسته را به گردن و آرنج و دست های خود بمالید. دقت داشته باشید این ماسک یکبار مصرف است پس همین حالا پوشش پارچه ای ماسک را درون سطل زباله بیندازید.

نکته مهم: چنانچه ماسک برای مدت زمان بیشتر از 20 دقیقه روی صورت قرار گیرد پوست شما دهیدراته خواهد شد.

6. مرطوب کننده و ضد آفتاب را فراموش نکنید

چگونه از ماسک ورقه ای استفاده کنیم

مرطوب کننده مثل یک پوشش یا حائل عمل می کند در حقیقت با مرطوب کردن صورت، اسانس کاملا جذب پوستتان خواهد شد. مرطوب کننده روی اسانس ماسک یا حتی آبرسان مثل مهر و موم عمل می کند! افرادی که دارای چروک های ریز پوستی هستند از سرم هم می توانند استفاده کنند. در پایان به دلیل اینکه پوستتان کمی حساس شده ضد آفتاب بزنید به این ترتیب در طول روز از پوست شما در برابر اشعه های مضر، محافظت خواهد شد.

 

سوالات متداول درباره نحوه استفاده از ماسک ورقه ای صورت

چطوری ماسک ورقه ای بزنیم

  • از یک ماسک ورقه ای چند بار استفاده شود؟ از هر ماسک ورقه ای فقط یکبار می توان استفاده کرد. نباید از یک ماسک دوباره استفاده کرد!
  • بعد استفاده از ماسک ورقه ای صورت را بشوییم؟ بهتر است بعد از برداشتن ماسک، صورت خود را نشویید تا اسانس باقی مانده روی پوست جذب شود.
  • بهترین زمان استفاده از ماسک ورقه ای کی است؟ ماسک ورقه ای چند دقیقه باید بماند؟
    بهترین زمان استفاده از ماسک ورقه ای قبل از آرایش و شب ها قبل از خواب است چون در هر دو زمان پوست شما فرصت کافی برای جذب اسانس را دارد. ماسک ورقه ای بیش از 20 دقیقه ممنوع!
  • چند روز یکبار از ماسک استفاده کنیم؟ بهتر است در هفته یک یا دوبار از ماسک استفاده شود. (نه بیشتر)

نحوه استفاده از ماسک ورقه ای اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که استفاده اشتباه از ماسک می تواند پوست شما را تحریک کند. بسیار مهم است که جنس پوست خود را بشناسید سپس یک ماسک مناسب و متناسب با تایپ پوستی خود تهیه کنید در مرحله نهایی هم باید بدانید که این ماسک ورقه ای چطور استفاده می شود. در این راهنما به طور کامل به همراه جرئیات بایدها و نباید های استفاده از ماسک را تشریح کردیم. در صورت استفاده درست از ماسک ورقه ای و داشتن یک روتین هفتگی منظم، معجزه ای در پوست شما رخ خواهد داد که در باور نمی گنجد.

منبع: rangdoneh.com

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
علی کاظمی

علی کاظمی

نویسنده این مطلب

178 مطلب