farsi beauty

چگونه در تمام فصل ها از پوست خود مراقبت کنیم؟

آبرسان صورت

پوست یکی از مهم ترین مواردی است که روی زیبایی فرد می تواند تاثیر بگذارد. برخی از عوامل وجود دارند که باعث می شوند پوست انسان در معرض مشکلاتی قرار بگیرد. این عوامل می تواند نور مستقیم خورشید، تغییر دمای هوا و موارد دیگر باشد. قصد داریم نکات مراقبت از پوست در فصل های مختلف را به شما آموزش دهیم تا بتوانید از پوست خود در فصول مختلف مراقبت کنید.

مراقبت از پوست در فصول مختلف

با شروع هر فصل جدید باید تمام مواردی که برای مراقبت از پوست لازم است را انجام دهیم. راهکار و نکات متفاوتی وجود دارد که در این بخش همه آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم و با رعایت آن ها به شفاف شدن و سلامت پوست خود کمک می کنیم. فصل تابستان، فصل گرما و تابش مستقیم نور است.  

در این فصل باید بیشتر مراقب پوست خود باشید و با استفاده از کرم های ضد آفتاب از پوست خود مراقبت کنید. فصل پاییز و زمستان به دلیل خشکی هوا باید از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید تا پوست شما خشک نشود. در ادامه راه های مراقبت از پوست را در فصل های بهار تا زمستان را بیان می کنیم که بتوانید آن ها را برای مراقبت از پوست انجام دهید.

مراقبت از پوست در فصل بهار

مراقبت از پوست در فصل بهار

برای مراقبت از پوست خود در فصل بهار و بخشیدن شادابی به پوست باید برنامه های زیر را انجام دهید.

1. استفاده از ضد آفتاب

زمانی که پوست در معرض نور مستقیم خورشید قرار می گیرد به مرور زمان باعث ایجاد لکه های پوستی می شود، برای جلوگیری از لکه های پوستی باید از ضد آفتاب مخصوص پوست خود استفاده کنید. برخی از ضد آفتاب ها دارای ویتامین C هستند و با استفاده آن ها علاوه بر جلوگیری از لکه های پوستی می توانید از پیری زودرس نیز جلوگیری‌ کنید.

2. آبرسانی

آبرسانی جز مواردی است که باید روی هر نوع پوستی انجام شود. به شما توصیه می کنیم که پس از حمام و قبل از خواب حتما پوست خود را آبرسانی کنید. برای این امر می توانید ماسک های آب رسانی خانگی درست کنید و اگر این کار برای شما مقدور نیست می توانید از داروخانه ها یا فروشگاه های بهداشتی ماسک های آبرسانی را تهیه و آن ها را استفاده کنید.  

آبرسانی کردن پوست باعث می شود پوست شما نرم و لطیف شود و چین و چروک موجود روی پوست کاهش یابد. برای آبرسانی همچنین می توانید از روغن های اسطوخودوس و زیتون استفاده کنید و آن ها را روی پوست خود بمالید و ماساژ دهید.

زدن کرم ضد آفتاب

مراقبت از پوست در فصل تابستان

در این فصل با شدت تابش نور خورشید همراه هستیم و باید بیشتر مراقب پوست خود شوید. نکاتی را برای مراقبت از پوست در فصل تابستان را آموزش می دهیم تا به حفظ سلامت پوست خود کمک کنید.

1. استفاده از کرم ضد آفتاب

تابش نور خورشید در فصل تابستان بیشتر از بهار است و همین موضوع باعث می شود که کرم ضد آفتاب جز واجبات به حساب بیاید. در فصل تابستان لازم است که کرم های ضد آفتاب ۳۰ درصدی تهیه و استفاده کنید. برخی از کرم پودر ها وجود دارند که می گویند دارای خاصیت ضد آفتاب است، اما توصیه می کنیم که حتما از  خود کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. در انتخاب کرم ضد آفتاب توجه داشته باشید که متناسب با نوع پوست خود از این کرم استفاده و هر چند ساعت آن را ترمیم کنید.

2. انجام آرایش سبک

 زمانی که روی پوست آرایش سنگین انجام می گیرد راه تنفسی پوست بسته می شود و نمی تواند به راحتی نفس بکشد، در این صورت توصیه ما به شما این است که حتما آرایش سبک انجام دهید تا پوست شما بتواند در برابر هوای گرم تابستان و تعریق کردن نفس بکشد. اگر روی پوست خود میکاپ سنگین انجام دهید پوست شما به دلیل لایه های ضخیم و گرما هیچ گونه تنفس راحتی نخواهد داشت.

3. استفاده از آبرسان و مرطوب کننده

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که تابستان هوای گرم و مرطوبی دارد چه نیازی به آبرسان کردن است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم آبرسانی پوست جز یکی از برنامه هایی است که همیشه باید انجام شود اما فصل تابستان به دلیل گرمای زیاد باعث می شود که بدن در برابر گرما بیشتر در معرض تعریق قرار بگیرد و آب بدن کم شود. زمانی که در این شرایط قرار گرفتید استفاده از آبرسان لازم است.

 شما می توانید علاوه بر آبرسانی از اسکراب های فیزیکی استفاده کنید. اسکراب های فیزیکی مانند لیف عمل می کنند و باید در هفته ۲ الی ۳ دفعه انجام شود. در فصل تابستان به دلیل هوای نامساعد ممکن است شرایط پیر شدن پوست به حداکثر برسد، پس برای اینکه این اتفاق برای پوست شما رخ ندهد بهتر است آبرسان پوست را در اولویت قرار دهید.

مراقبت از پوست در فصل پاییز

مراقبت از پوست در فصل پاییز

با گذشت از فصل بهار و تابستان به مراقبت از پوست در فصل پاییز رسیدیم. پوست شما ممکن است در فصل تابستان به دلیل نور خورشید آسیب دیده باشد و بخواهید با روش هایی به حفظ پوست خود کمک کنید در ادامه به شما می گوییم که در این فصل باید چه کارهایی انجام دهید.

1. لایه برداری پوست

اگر از روش های گفته شده در فصل تابستان برای مراقبت از پوست خود انجام نداده اید نگران نباشید با روش لایه برداری می توانید پوست خود را از آسیب هایی که دیده شده نجات دهید. لایه برداری کردن باعث می شود که پوستتان از شر سلول های مرده در امان باشد.  

برای اینکه بخواهید روی پوست خود لایه برداری انجام دهید می توانید کرم ها یا صابون های لایه بردار که در داروخانه ها موجود هستند را تهیه کنید و با این ترفند به پوست خود حس شادابی ببخشید. برای لایه برداری از روش لیف یا اسکراب فیزیکی هم می توانید استفاده کنید، فقط نکته ای که باید در این قسمت به شما بگوییم این است که حتما بعد از لایه برداری از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

2. استفاده از ماسک و لوسیون

بعد از لایه برداری شما باید رطوب رسانی هم انجام دهید، برای رطوبت رسانی بهتر است از کرم های مرطوب کننده و لوسیون ها استفاده کنید. اگر می خواهید علاوه بر پوست صورت و بدن، موهای سرتان را رطوبت رسانی کنید می توانید از داروخانه ها ماسک های مو که برای مرطوب کردن مو هستند را تهیه کنید.  

3. استفاده از کرم ها

در این بخش منظور ما از کرم ها این است که حتما باید ۳ کرم ضد آفتاب، مرطوب کننده و کرم روز و شب را در این فصل در برنامه مراقبت از پوست خود قرار دهید. کرم مرطوب کننده همان طور که می دانید جز واجبات روزانه است و باید همیشه از آن استفاده کنید. برای استفاده از کرم مرطوب کننده حتما نوع پوست خود را بدانید و متناسب با نوع پوستتان این برنامه را انجام دهید. کرم ضد آفتاب شاید برای این فصل کمتر استفاده شود اما می توان گفت جز برنامه مراقبت پوستی است و باید انجام شود. استفاده از  کرم روز و شب باعث می شود که مواد مغذی را به پوست خود برسانید و به سلامت پوست کمک زیادی کنید. حتما این کرم را تهیه کرده و از استفاده آن غافل نشوید.

یکی دیگر از کرم هایی که باید در این فصل استفاده کنید، کرم ترک پا است. دلیل استفاده از این کرم، خشکی پا می تواند باشد. در فصل تابستان چون از کفش های تابستانی استفاده می شود پوست پا می تواند نفس بکشد اما در فصل پاییز استفاده از کفش های بسته مانع نفس کشیدن می شود و ممکن است باعث ایجاد قارچ و خشکی پاشنه پا شود. پس واجب است که کرم ترک پا را به برنامه های مراقب پوستی خود اضافه کنید.

مراقبت از پوست در فصل سرد

مراقبت از پوست در فصل زمستان

در فصل زمستان دیگر شاهد خشکی و سرمای هوا هستیم. خشکی و هوای سرد باعث می شود که پوست شادابی خود را از دست بدهد برای اینکه این اتفاق نیفتد باید از پوست خود در این فصل مراقبت کنید، برای مراقبت پوست برنامه های زیر را انجام دهید.

1. استفاده از دستکش و ماسک

در فصل زمستان به دلیل خشکی شدید و سرمای هوا پوست بدن و صورت خشک می شود. برای اینکه از خشک شدن پوست خود جلوگیری کنید می توانید از دستکش برای حفظ پوست دست خود استفاده کنید. استفاده از دستکش باعث می شود پوست دست در برابر خشکی مقاومت کند و مرطوب باشد.  

پوست صورت مانند پوست دست در برابر خشکی و سرمای هوا واکنش نشان می دهد برای جلوگیری از خشکی پوست صورت می توانید از ماسک های مرطوب کننده صورت استفاده کنید و اجازه ندهید که پوست صورت شما خشک شود و همچنین برای خشکی و پوسته پوسته شدن لب در این فصل از بالم لب یا نرم کننده استفاده کنید.

2. استفاده از ضد آفتاب

تابش نور مستقیم در فصل زمستان کمتر از فصل تابستان است اما با این وجود باید از کرم ضد آفتاب در این فصل استفاده کنید. در فصل زمستان به دلیل اشعه نور خورشید و تغییراتی که در لایه اوزون اتفاق می افتد باید این کرم را به لیست برنامه های مراقب پوست اضافه کنید.

3. لایه برداری پوست

شاید در فصل زمستان پوست شما کمتر دیده شود یا ممکن است به دلیل سرمای هوا بیرون نروید اما واجب است که از لایه بردار استفاده کنید. پوست شما در برابر همه آلودگی ها قرار می گیرد و باید سلول های مرده پوست از بین برود و سلول های جدید جایگزین آن ها شود. پس برای از بین بردن سلول های مرده نیاز به لایه برداری است.

4. دوش حمام ملایم و بخور

زمانی که از محیط بیرون وارد منزل می شوید چون در برابر هوای سرد زمستانی قرار گرفتید ممکن است پوست شما دمای سردی داشته باشد و به دنبال گرم شدن پوست خود شوید. ممکن است در این حالت شما گزینه دوش آب داغ را انتخاب کنید که این می تواند برای پوست ضرر داشته باشد. دوش آب داغ رطوبت موجود پوست را از بین می برد و آن را خشک می کند.

 بهتر است برای راه حل، گزینه دوش آب ملایم را انتخاب کنید. گزینه دیگری که برای رفع خشکی پوست وجود دارد، سیستم گرمایشی بخور است. با استفاده‌ از بخور می توانید به رطوبت و نرمی پوست خود کمک کنید.

نتیجه‌ گیری

برای مراقبت از پوست خود در فصل های مختلف باید تمام نکاتی را که لازم است به برنامه مراقبت پوست خود اضافه کنید. در پایان این مطلب توصیه می کنیم که در فصل تابستان و زمستان بیشتر مراقب پوست خود باشید زیرا آب و هوای این دو فصل خشک هستند و رطوبت پوست در فصل تابستان و زمستان کمتر است و همین باعث خشکی و پیری زود رس پوست شما می شود.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب