farsi beauty

طرز تهیه کشک مایع خانگی خوشمزه و آسان

طرز تهیه کشک مایع

قطعا تا به حال پیش آمده است که دوست داشته باشید به جای خرید کشک مایع از فروشگاه ها خودتان به شکلی سالم و ساده در منزل کشک مایع درست کنید. با ما در بخش آموزش آشپزی در سایت فارسی بیوتی همراه باشید تا به شما آموزش دهیم چطور به ساده ترین شکل می توانید کشک مایع درست کنید.

مواد لازم کشک مایع :

کشک خشک

 

آب جوش

 

طرز تهیه ی کشک مایع :

در مرحله ی اول کشک های محلی را داخل آبکش ریخته و  با آب گرم می شوییم تا به خوبی تمیز شود. سپس قابلمه ای مناسب انتخاب کرده و کشک ها را همراه با آب جوش داخل قابلمه می ریزیم. مقدار آب جوش باید به قدری باشد که کاملا روی کشک ها را بگیرد. سپس درب قابلمه را گذاشته و زمان می دهیم یک شب کشک ها داخل قابلمه بمانند. تا نرم شوند.

در مرحله ی دوم کشک ها را داخل میکسر می ریزیم :

در مرحله ی دوم کشک ها را از قابلمه خارج کرده و داخل غذاساز می ریزیم (فعلا  آب کشک ها را دور نمی ریزیم) حالا چند پالس می زنیم تا به دستگاه فشار نیاید. سپس به شکل ممتد دستگاه را روشن می کنیم‌ تا کشک ها درون دستگاه کاملا یکدست شوند. در ادامه به کمک ملاقه از آبی که در قابلمه بوده و کشک ها را داخل آن خیسانده ایم داخل غذاساز ریخته و به میکس کردن ادامه می دهیم. مقدار غلظت کشک به خودمان بستگی دارد.

در مرحله ی سوم چند نکته ی تکمیلی را بیان می کنیم :

همانطور که عرض کردیم مقدار غلظت کشک به خودمان بستگی دارد . اگر مایل بودیم کشکمان مانند کشک های  فروشگاه ها غلیظ باشد کافی است مقدار کمی  آب کشک  اضافه کنیم. اگر می خواهیم کشکی شل داشته باشیم باید مقدار بیشتری از آب کشک اضافه کنیم. به این نکته هم توجه کنید که این کشک ها دارای مواد نگهدارنده نیست و نمی شود زمان زیادی آن را داخل یخچال نگهداری کرد. برای اینکه زمان زیادی آن را نگهداری کنیم باید در فریزر بگذاریم.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب