farsi beauty

طرز تهیه کوکی خوشمزه و مخصوص کریسمس 2023

کوکی کریسمس

یکی از پرطرفدار ترین خوراکی های مورد پسند در سنین نوجوانی و بزرگسالی شیرینی ها و بیسکویت های مخصوص جشن کریسمس می باشد. این شیرینی ها را می توانید به اشکال هندسی مختلف مانند: بابانوئل، عصا، ستاره، کاج، کفش، زنگوله، عروسک و غیره طرح دهید و از میل کردن آنها لذت ببرید.

در این دستور آشپزی طرز تهیه شیرینی مخصوص و خوش طعم جشن کریسمس را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید در منزل این شرینی معروف و لذیذ را آماده سازی کنید.

مواد لازم:

کره 

250 گرم

گرم شکر

2 پیمانه

تخم مرغ

2 عدد

وانیل

 ½ قاشق چای خوری

رنگ خوراکی

به مقدار دلخواه

نمک

½ قاشق چای خوری

 

دستور پخت کوکی کریسمس به شکل درخت کاج سبز

کوکی کریسمس

مرحله اول :

 ابتدا بایستی نمک و آرد را به خوبی ترکیب کنید و درون کاسه ای به همراه شکر و کره با همزن در حدود 4 الی 5 دقیقه هم بزنید تا محتویات به خوبی پف کند.

مرحله دوم :

 پس از پف کردن مواد، تخم مرغ و وانیل را اضافه کرده و کم‌کم هم بزنید و آرد را آرام آرام اضافه کنید تا مواد سفت شود.

مرحله سوم :

 اکنون باید رنگ خوراکی را با کمی رنگ قرمز و زرد و مقداری خمیر بی رنگ و خمیر سبز رنگ در کیسه نایلونی پیچیده و به مدت 1 ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند‌.

مرحله چهارم :

 خمیر های سبز رنگ را نوبتی بین دو کاغذ روغنی که از قبل آرد پاشی شده به پهنای 4 میلی متر باز کرده، کاغذ روغنی بالایی را برداشته و خمیر قرمز رنگ را روی سطح آرد پاشی شده به دقت رول کنید. حال از خمیر زرد و بی رنگ می توانید به عنوان توپ های کوچک روی درخت کاج استفاده کنید 《اگر خمیر ها شل بودن آنها را به مدت 10 الی 15 دقیقه درون فریزر قرار دهید》

کوکی کریسمس

مرحله پنجم :

 اکنون فر را با دمای 170 درجه سانتیگراد گرم کرده و کف سینی فر را کاغذ روغنی بیاندازید.

مرحله ششم :

کاغذ روغنی بعدی را دوباره روی خمیر ها گذاشته و با وردنه روی آنها بغلتانید تا خمیر های رویی به خمیر سبز رنگ مورد نظر بچسبد.

مرحله هفتم :

اکنون کاغذ روغنی را با احتیاط برداشته و خمیر را با قالب طرح درخت کاج قالب بزنید و به مدت زمان الی 15 دقیقه درون فریزر قرار دهید.

مرحله هشتم :

اکنون خمیر های آماده شده را از قالب جدا کرده و در سینی فر بچینید و بگذارید حدود 10 الی 12 دقیقه در فر بپزد. پس از گذشت این مدت زمان شیرینی ها را از فر درآورده و آنها را در کنار نوشیدنی مورد علاقه تان سرو کنید.

کوکی کریسمس

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
پویش تشکری

پویش تشکری

نویسنده این مطلب

134 مطلب