farsi beauty

رژیم غذایی برای تقویت و پرپشت شدن موهای سر

موهای پرپشت

درباره موهای سر

داشتن موهای پرپشت و زیبا خواهان زیادی دارد و هر چقدر که سن افراد بالاتر می رود ممکن است مشکلات ریزش مو و کم شدن حجم موی آنها بیشتر نمایان شود.

رژیم غذایی متناسب

رژیم غذایی یکی از عوامل موثر برای کنترل این مشکلات می باشد، این مشکلات ممکن است به دلیل ژنتیک و سن بروز دهد همچنین ممکن است مصرف برخی داروها و تزریق آن ها موجب ریزش مو گردد، اما در اینجا به چند مورد از غذاهای مختلف اشاره می کنیم تا بتوانید کنترل ریزش موهای تان را در دست بگیرید و موهای پرپشت تری داشته باشید.

موهای پرپشت

مواد غذایی مورد نیاز برای تقویت و رشد موهای سر

1. انواع توت

توت ها و انواع آن ها ویتامین های زیادی دارند که خواص سم زدایی و آنتی اکسیدانی را برای پوست سر و موها ایجاد می کند، عوامل موجود در انواع توت می تواند جلوی رادیکال های آزاد را بگیرد و موها را پرپشت کند.

2. گوشت های سفید و ماهی

ماهی های خاص نظیر شاه ماهی و ماهی سالمون می توانند به افزایش رشد موها کمک زیادی کند، ماهی ها منابع موثری از امگا 3 و اسیدهای چرب می باشند که تاثیر مستقیمی روی پرپشت شدن موها دارد، مطالعات ما نشان می دهد که ماهی ها منبع غنی از سلنیوم، ویتامین های D3 B و پروتئین می باشند و مواد مغذی لازم برای پرپشت شدن موها را در بر دارند.

3. آووکادو

آووکادو یک میوه خوشمزه و بی نظیر برای تقویت و رشد بیشتر موها می باشد، مصرف این ماده می تواند ویتامین C و آنتی اکسیدان های مورد نیاز مو را به موها برساند و جلوی ریزش مو را بگیرد.

4. تخم مرغ

تخم مرغ نیز یک منبع کامل از بیوتین و پروتئین می باشد، مصرف آن می تواند کمبود پروتئین در موها را جبران کند، تخم مرغ سرشار از زینک و سلنیوم است که برای رشد موها واجب می باشد.

5. سبزیجات و اسفناج

مصرف اسفناج و سبزیجات برگ سبز با داشتن فولات، آهن و ویتامین های مختلف برای رشد موهای سر واجب است، اسفناج می تواند کمک کند اکسیژن در بین موهای شما جریان کامل داشته باشد و رشد آن بیشتر شود، شما می توانید از سبزیجات، فلفل دلمه ای و کاهو برای رشد موها استفاده کنید.

6. صدف ها

انواع صدف و غذاهای دریایی منابع متناسبی از زینک می باشند، زینک یا روی یک ماده مقوی برای رشد موها می باشد از این رو مصرف به این غذایی دریایی می تواند جلوی ریزش مو را بگیرد و رشد مجدد موها را به وجود بیاورد.

7. منابع گوشتی

مصرف منابع گوشتی کمک زیادی به رشد مو می کند، گوشت قرمز حاوی آهن است و برای داشتن موهای بلند و سالم نیاز به آهن دارید بنابراین از آن برای رشد موها استفاده کنید.

موهای پرپشت

چه غذاهایی موجب کم پشت شدن و ریزش مو می گردند؟

  • نوشابه های گازدار
  • غذاهای شیرین و پر شکر
  • لبنیات
  • غذاهای چرب و فست فودی

در آخر

برای داشتن موهای پرپشت و بلند، تقویت کردن آنها را از طریق تغذیه و عوامل بیرونی میسر کنید تا موهای سالم، درخشان و با طراوت داشته باشید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب