farsi beauty

دلایل ایجاد جوش بدن و بهترین روش های درمان آن را بدانید!

آکنه جوش کمر

جوش بدن یکی از مشکلاتی است که افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می کنند و به دنبال راهی برای رفع آن هستند. اگر شما هم جزء افرادی می باشید که بدنتان جوش می زند قطعا به این موضوع فکر کرده اید که چه دلیلی باعث ایجاد جوش در بدن می شود؟

جمع شدن چربی، باکتری ها و سلول های مرده در منافذ پوست باعث به وجود آمدن جوش و آکنه می شوند. ایجاد جوش در هر ناحیه ای از بدن دارای دلیلی خاصی می باشد . اما همانطور که گفتیم مهم ترین دلیل به وجود آمدن جوش بر روی بدن چربی بیش از اندازه، بسته شدن منافذ پوست و رشد زیر پوستی مو می باشد.

به این نکته توجه کنید که برخی مواقع دلیل ایجاد جوش در نواحی مختلف بدن به دلیل مشکلی است که با برطرف کردن آن می توانید از شر این جوش ها خلاص شوید.

علت ایجاد جوش در نقاط مختلف بدن

دلیل ایجاد جوش بر روی شانه

اگر روی شانه هایتان جوش می زنید باید سعی کنید میزان استرستان را کنترل کنید. زیرا جوش هایی که بر روی شانه ایجاد می شوند اکثرا به دلیل وجود استرس و اضطراب می باشد. علاوه بر این چربی بیش از اندازه ی پوست نیز از دلایل دیگر جوش شانه می باشد.

دلیل ایجاد جوش بر روی آرنج

اگر با جوش هایی بر روی آرنجتان مواجه شده اید. باید بگوییم که به احتمال زیاد ویتامین بدنتان کم می باشد. علاوه بر این، چربی بیش از اندازه ی پوست و حساسیت نسبت به بعضی از لباس ها از دلایل دیگر ایجاد جوش بر روی آرنج می باشد.

دلیل ایجاد جوش بر روی شانه و قفسه ی سینه

اگر از افرادی هستید که عادت به خوردن غذاهای مضر و تند و شیرین دارید، ممکن است با جوش در این نواحی برخورد کرده باشید. علاوه بر این مشکلات گوارشی و استرس نیز می توانند از دلایل ایجاد جوش در این قسمت ها باشند.

دلیل ایجاد جوش بر روی پاها و باسن

دلیل ایجاد جوش در این نواحی می تواند به دلیل پوشیدن لباس های تنگ و پلاستیکی باشد بنابر این به سراغ لباس های گشاد و نخی بروید.

آکنه جوش

دلایل کلی جوش زدن بدن

۱) استفاده از لباس های نامناسب

یکی از دلایل ایجاد جوش پوشیدن لباس های نامناسب می باشد. لباس هایی وجود دارند که می توانند باعث فشار بر روی پوست شوند. این لباس ها باعث تحریک پوست می شوند. و با تحریک پوست و التهاب فولیکول های مو سبب ایجاد آکنه ای به نام مکانیکا در بدن می شوند. برای جلوگیری از این موضوع کافی است از پوشیدن لباس های نامناسب مثل لباس های تنگ، پلاستیکی و بند دار خودداری کنید.

به این موضوع هم توجه داشته باشید بند کیف و کوله پشتی هم گاهی می تواند باعث این موضوع شود.

۲) تعریق

عرق کردن نیز یکی از دلایلی است که می تواند سبب ایجاد جوش در بدن شود. برای کاهش این موضوع، پس از ورزش و بیرون رفتن دوش بگیرید، لباس های نخی تن کنید و از خارش و مالیدن پوستتان هنگام عرق به شدت خودداری کنید . به این نکته هم دقت کنید که حتما برای شستن بدنتان به سراغ شوینده های ملایم بروید.

۳) فعالیت بیش از اندازه ی غده های چربی

چربی مهم ترین و اصلی ترین عامل ایجاد جوش می باشد. اگر چربی سبب بسته شدن منافذ پوست شود و توانایی راهیابی به سطح پوست را نداشته باشد باعث ایجاد جوش می شود. این مشکل حتی می تواند برای افرادی که دارای پوست خشک هستند نیز اتفاق بیفتد.

اگر منافذ پوستتان توسط آلودگی و مو بسته شوند. چربی زیر پوستتان جمع شده و شما جوش خواهید زد.

۴) افزایش باکتری ها زیر پوست

در صورت تکثیر باکتری ها زیر پوست نیز بدن شما جوش خواهد زد. جمع شدن باکتری ها در منافذ پوست شما می تواند سبب ایجاد جوش آکنه و التهاب شود. به این نکته دقت کنید که این باکتری ها به دلیل آلودگی به وجود نیامده و به شکل طبیعی در پوست شما وجود دارند.

۵) حساس بودن پوست به شوینده ها و عطر ها

اگر در طول روز با شوینده های معطر زیادی سرو کار دارید و دارای پوست حساسی هستید، ممکن است علت جوش های بدنتان این مورد باشد. بسیاری از افراد به این مورد توجه نمی کنند و با وجود داشتن پوستی حساس از شوینده های دارای عطر و رنگ برای شست و شوی لباس هایشان استفاده می کنند. و سپس با پوشیدن آن لباس ها بدنشان جوش می زند. علاوه بر این استفاده از بعضی از عطر ها هم ممکن است باعث حساسیت پوست و ایجاد جوش شود.

۶) کمبود آب بدن

خیلی از افراد به این موضوع توجه نمی کنند اما کمبود آب می تواند سبب خشکی پوست و درنتیجه ایجاد جوش بر روی صورت و بدن شود. دلیل این موضوع درواقع این است که با کم شدن آب بدن پوست شروع به پوسته پوسته شدن می کند. در این مواقع چربی در بدن بیشتر می شود. تا بتواند جبرانی برای خشکی پوست باشد. علاوه بر این پوسته پوسته شدن بدن که به دلیل کم آبی رخ می دهد باعث انسداد منافذ پوست می شود که در نتیجه ی آن نیز روی پوست آکنه ایجاد می شود.

۷) قرار گرفتن در مقابل نور خورشید

نور خورشید یکی از علت هایی است که می تواند سبب تحریک پوست شده و درنتیجه باعث افزایش آکنه شود. آفتاب می تواند روی قسمت هایی مثل سینه و کمر جوش ایجاد کند . آفتاب همچنین سبب خشکی پوست و حتی کم آبی بدن می شود و تمام این موارد از علت های ایجاد جوش بودند که پیش تر به آن پرداختیم.

۸) مصرف غذاهای مضر

تغذیه نقش مهمی را در ارتباط با پوست ایفا می کند. یکی از دلایل ایجاد جوش نیز، رژیم غذایی نادرست و مصرف غذاهایی مضر، چرب و فست فود ها می باشد. مصرف این نوع غذا ها باعث ایجاد کبد چرب می شود . که نتیجه ی این مشکل نیز ایجاد جوش های قرمز در بدن می باشد.

۹) هورمون ها

احتمالا تا به حال با افرادی برخورد داشته اید که علت اصلی جوش هایشان را هورمون ها می دانستند. این ادعا کاملا درست است و به هم خوردن هورمون ها یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد جوش در بدن می باشد. به هم خوردن هورمون ها غده های چربی پوست را تحریک می کند. خانم ها در زمان عادت ماهیانه با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند. علاوه بر خانم ها در زمان قاعدگی، نوجوانان و بزرگ سالان نیز ممکن است دچار این مشکل بشوند.

۱۰) مصرف مرطوب کننده های روغنی

اگر پوست خشکی داشته باشید ممکن است به سراغ استفاده از مرطوب کننده های روغنی بروید. این مرطوب کننده ها باعث بسته شدن منافذ پوست شده و با جذب آلودگی ها سبب ایجاد آکنه می شوند. درصورتی که از این مرطوب کننده ها استفاده می کنید احتمالا شاهد جوش به خصوص در نواحی قفسه سینه و پشت کمر خواهید بود. به جای نرم کننده های روغنی از مرطوب کننده ها و لوسیون های فاقد روغن استفاده کنید تا به این مشکل برنخورید.

جوش کمر

برای بهبود جوش بدن چه کار هایی باید انجام داد؟

  1. پس از ورزش دوش بگیرید.
  2. لباس های آزاد را انتخاب کنید.
  3. از روغن درخت چای استفاده کنید.
  4. از رژیم غذایی سالم پیروی کرده و از غذاهای شیرین و شور دوری کنید.
  5. از ضد آفتاب های فاقد چربی استفاده کنید.
  6. موهایتان را ببندید.
  7. برای شستن لباس هایتان به سراغ شوینده های بی بو و بدون رنگ بروید.
  8. از لوسیون و عطر های معطر برای نواحی مثل سینه و نواحی حساس استفاده نکنید.
  9. پوستتان را بیش از اندازه نشویید.
  10. زیر نظر پزشک می توانید از برخی داروهای دارای رتینوئید و آنتی بیوتیک مصرف کرده و یا از برخی پماد ها برای بهبود جوش بدن استفاده کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب