farsi beauty

طرز تهیه لازانیای گوجه فرنگی ایتالیایی خوشمزه

لازانیای گوجه فرنگی ایتالیایی

در این قسمت از آموزش آشپزی در سایت فارسی بیوتی قصد داریم شما را با نحوه ی پخت لازانیای گوجه فرنگی آشنا کنیم. لازانیای گوجه فرنگی یک غذای فوق العاده ی ایتالیایی است که جزو غذاهای سنتی این کشور هم محسوب می شود. برای مشاهده ی آموزش مرحله به مرحله با ما همراه باشید.

مواد لازم لازانیای گوجه برای ۴ تا ۶ نفر:

گوجه فرنگی

۱ کیلوگرم

آرد

۶۰ گرم

کره مارگارین

۵۰ گرم

شیر

۴۰۰ میلی لیتر

خامه

۱۰۰ گرم

پنیر پارمزان

۱۰۰ گرم

موزارلا

۳۵۰ گرم

ریحان

۱ دسته

جوز هندی، نمک و فلفل

به مقدار لازم

لازانیا

۳۰۰ گرم

روغن زیتون

به مقدار کافی

دستور پخت لازانیا گوجه فرنگی

مرحله ی اول، خرد کردن گوجه فرنگی و تفت دادن آرد :

در ابتدای کار گوجه فرنگی را پوست می گیریم. برای این کار می توانیم گوجه فرنگی را چند دقیقه داخل آب جوش بگذاریم تا ساده تر پوست آن گرفته شود. سپس گوجه فرنگی را به صورت ورقه ای خرد می کنیم. حالا فر را با دمای دویست درجه روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود. پس از آن تابه ای مناسب بر روی حرارت گذاشته و کره را به آن اضافه می کنیم. پس از ذوب شدن کره آرد را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا بوی خامی آن از بین برود.

مرحله ی دوم، تهیه ی نهایی سس :

حالا پس از رفع خامی آرد شیر و خامه را داخل تابه ریخته و به مدت سه دقیقه موادمان را به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شود. سپس نمک، پارمزان، جوز هندی و فلفل را داخل تابه ریخته و مقداری هم می زنیم. در این قسمت از کار حرارت را خاموش کرده و تابه را کنار می گذاریم. حالا پنیر موزارلا را به صورت تکه های کوچک خرد می کنیم. پس از آن ریحان را به خوبی پاک کرده شسته و به شکل نواری برش می زنیم و کنار می گذاریم.

مرحله ی سوم، تهیه ی لازانیا :

در مرحله ی سوم ظرفی مناسب برای فر انتخاب کرده و به کمک روغن چربش می کنیم. حالا مقداری از سس را کف ظرفی که چرب کردیم ریخته و یک ورق لازانیا بر روی آن قرار می دهیم. حالا یک ردیف گوجه فرنگی بر روی آن می چینیم. در ادامه مقداری ریحان و پنیر موزارلا بر روی موادمان قرار داده و موادمان را به همین ترتیب به صورت لایه ای داخل ظرف می گذاریم. آخرین لایه می بایست ورق لازانیا باشد که باقی سس و پنیر موزارلا را بر روی آن بریزیم.

مرحله ی چهارم، پخت لازانیا :

در مرحله ی آخر ظرف را داخل طبقه ی وسط فری که به خوبی گرم شده است قرار می دهیم. سپس به لازانیا ها به مدت چهل دقیقه اجازه می دهیم که داخل فر پخته شوند. پس از گذشت چهل دقیقه به مدت چند دقیقه گریل فر را روشن می کنیم تا پنیر روی لازانیا به خوبی طلایی شود. پس از آن لازانیا را از فر خارج کرده و زمان می دهیم تا خنک شود. سپس در ظرف مورد نظر سرو می کنیم. لازانیای ما آماده است.

منبع تصویر smirnova_photographie

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب