farsi beauty

طرز تهیه خورش قورمه سبزی خوشمزه با مرغ

قورمه سبزی با مرغ

شاید برایتان جالب باشد بدانید که در دستور آشپزی مربوط به قورمه سبزی می توانید به جای تکه های گوشت از تکه های مرغ نیز استفاده کنید!

این دستور آشپزی، مخصوص برای کسانی می باشد که علاقه چندانی به گوشت نداشته و یا با توجه به گروه خونی خود، مصرف گوشت قرمز برای آنها مضر می باشد. در تهیه این قورمه سبزی فقط کافیست مراحل زیر را به طرز دقیقی انجام داده تا بتوانید یک قورمه سبزی خوشمزه با مرغ را درست کنید.

مواد لازم:

مرغ

6 تکه

آب

4 الی 5 لیوان

سبزی معطر قرمه سبزی

300 گرم

نمک فلفل زردچوبه پودر کاری

به مقدار دلخواه

روغن مایع

4 قاشق غذاخوری

لوبیای چشم بلبلی یا لوبیای قرمز

 1 استکان کوچک

لیمو عمانی

3 الی 4 عدد

دستور پخت قرمه سبزی بدون گوشت

 مرحله اول :

ابتدا کافیست پیازها را به صورت نگینی خرد کرده و با روغن ذرت یا تخمه آفتابگردان در حرارت کم آنها را سرخ کنید و منتظر بمانید رنگ پیازها طلایی گردد

 مرحله دوم :

اکنون پیازها را از قابلمه خارج کرده و مرغ ها را که از قبل به تکه های دلخواه آماده کرده اید را در حرارت نسبتاً بالا سرخ کنید، هنگامی که کمی مرغها تغییر رنگ دادند می‌توانید کمی از دارچین و زردچوبه برای از بین بردن بوی مرغ استفاده کنید. حال کافیست پیاز را به مرغ ها اضافه کنید.

 مرحله سوم :

اکنون نوبت ریختن سبزی ها درون محتویات قابلمه است، اگر از قبل سبزی ها را به خوبی سرخ نکرده‌اید بهتر است که در این مرحله باید بیشتر سبزی ها را سرخ کنید، اما اگر سبزی ها یک بار به طور کامل سرخ شدند، فقط آنها را در حدی سرخ کنید که خامی سبزی گرفته شود و آب آن خشک گردد.

 مرحله چهارم :

پس از سرخ شدن سبزی ها با پیاز و مزه دار شدن آنها میتوانید لوبیای مورد نظر که می تواند لوبیای قرمز یا لوبیای چشم بلبلی باشد را به محتویات قابلمه اضافه کنید.

 مرحله پنجم :

نوبت آب است باید، تا حدی که مرغ ها پوشیده شود آب درون قابلمه بریزید و درب قابلمه را گذاشته و حرارت گاز را به مدت چند دقیقه افزایش دهید.

مرحله ششم :

اکنون درب قابلمه را برداشته و محتویات درون قابلمه را هم بزنید، حالا میتوانید شعله را کم کرده و نمک و فلفل را به مقدار دلخواه به محتویات اضافه کنید.

مرحله هفتم :

در این مراحل پایانی می‌توانید لیمو عمانی را که از قبل چند سوراخ با چنگال یا چاقو در آن ایجاد کرده اید به خورش اضافه کنید، توجه داشته باشید برای عدم تلخی لیموی عمانی درون خورش می توانید قبل از آنکه لیمو عمانی را به خورش اضافه کنید؛ 10 الی 15 دقیقه آن را بجوشانید و سپس لیموها را درون خورش قورمه سبزی خود بریزید.

مرحله هشتم :

در این مرحله باید شعله گاز کم باشد تا خورش جا بیفتد. می توانید هر چند دقیقه خورش را هم بزنید و برای روغن انداختن بهتر چند قالب یخ در مراحل پایانی پخت به قرمه سبزی اضافه کنید. بعد از جا افتادن کامل خورش تان می توانید آن را در کنار برنج زعفرانی سرو کرده و از آن لذت ببرید.

نکات مهم در سرو قرمه سبزی با مرغ

  • باید بدانید که قرمه سبزی نباید با آب زیاد سرو شود؛ بنابراین جا افتادن خورش قورمه سبزی یکی از عمده نکاتی است که باید به خوبی رعایت شود، به این طریق قورمه سبزی هم روغن بهتری می‌اندازد و هم مزه بهتری خواهد داشت.
  • استفاده از روغن های طعم دار باعث طعم و عطر بهتر سبزی و در آخر عطر و طعم بهتر خورش می گردد، اگر سبزی خود را با روغن معمولی سرخ کرده اید بهتر است در طی انجام دستور آشپزی سبزی ها را با روغن های طعم دار سرخ کنید‌.
  • برای خوش طعم شدن مرغ ها هنگام پخت می توانید هنگامی که مرغ ها را به خوبی سرخ کردید به آن ادویه کاری نیز اضافه کنید.
  • برای عدم نفخ در کودکان یا برخی بزرگسالان حساس، بهتر است لوبیا را یک شب قبل در آب خیسانده و اگر می‌توانید در طی شب چند بار آب آنها را عوض کنید.

منبع تصویر about.haniiy

آشپزی با مرغ

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
پویش تشکری

پویش تشکری

نویسنده این مطلب

134 مطلب