farsi beauty

طرز تهیه پیتزای عسلی خاص و خوشمزه

پیتزای عسلی

پیتزا عسلی نوعی غذای فوق العاده ی جهانی است که معمولا برای صبحانه مورد استفاده قرار می گیرد. برای مشاهده ی آموزش مرحله به مرحله ی پیتزای عسلی در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم پیتزا عسلی برای چهار نفر

خمیر پیتزا

۲ عدد

شیر

۱ لیوان

نشاسته ذرت

۴ قاشق غذاخوری

شیر عسلی

۲ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده

۱ قاشق غذاخوری

پودر هل

۱ قاشق چایخوری

خامه صبحانه

۱۵۰ گرم

پنیر پیتزا

۳۰۰ گرم

دستور پخت پیتزا عسلی :

در مرحله ی اول شیر را همراه با مواد دیگر در قابلمه مخلوط می کنیم:

در ابتدای کار قابلمه ای مناسب انتخاب‌ کرده و شیر را همراه با ذرت داخل قابلمه ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم. سپس شیر عسلی، زعفران  و پودر هل را داخل قابلمه ریخته و مخلوط می کنیم اگر شیر عسلی نداشتیم می توانیم به جای آن از شکر استفاده کنیم. حالا قابلمه را بر روی حرارت ملایم گذاشته و تا زمانی که مواد به غلظت مناسب برسد هم می زنیم.

در مرحله ی دوم خامه را به مواد اضافه کرده فر را روشن می کنیم :

پس از به غلظت رسیدن مواد قابلمه را از روی حرارت برمی داریم و خامه صبحانه را داخل آن می ریزیم. سپس به خوبی هم می زنیم تا یکدست و منسجم شوند. حالا فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کرده و کمی زمان می دهیم تا به خوبی گرم شود.

در مرحله ی سوم مواد را بر روی خمیر پیتزا ریخته و آن را داخل فر می گذاریم :

حالا ظرف های پیتزا را به کمک مقدار کمی روغن چرب می کنیم. سپس خمیر ها را داخل آن ها قرار داده و مواد را بر روی خمیر های پیتزا می ریزیم. حالا با پشت قاشق مواد را بر روی خمیر یکدست می کنیم. سپس روی آن ها را به خوبی با پنیر پیتزا می پوشانیم. و اگر مایل بودیم می توانیم به عنوان تزئین مقداری سیاه دانه یا کنجد بر روی پیتزا بریزیم. در ادامه ظرف های پیتزا را داخل فر قرار داده و زمان می دهیم پنیر پیتزا به طور کامل ذوب شود. پس از آنکه پنیر ها آب شدند چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا پیتزا رنگ بگیرد. سپس آن ها را از فر خارج کرده و برش می زنیم. پیتزای عسلی ما آماده است.

منبع تصویر moradpoor_

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب