farsi beauty

طرز تهیه حمص یا هوموس خانگی

حمص

حمص یا هوموس یک پیش غذای عربی و مغذی است که در کشورهای عربی به ویژه لبنان بسیار محبوب و پرطرفدار است. به دلیل وجود نخود و ارده در این پیش غذا ارزش غذایی آن بالا است. حمص یک غذای مناسب برای گیاه خواران می باشد و می تواند مواد مغذی مانند کلسیم، فسفر، نشاسته، ویتامین های A و B را برای بدن فراهم کند. 

 

مواد لازم برای تهیه حمص

نخود

یک و نیم پیمانه

سیر

دو حبه

آب نخود

چهار قاشق غذاخوری

یخ

دو تکه

آب لیمو ترش

دو قاشق غذا خوری

ارده کنجد

سه قاشق غذا خوری

روغن زیتون

به مقدار لازم

نمک و فلفل سیاه

به مقدار لازم

پاپریکا

نصف قاشق چای خوری

 

طرز تهیه حمص

مرحله اول

برای تهیه حمص نخودها را از شب قبل در آب قرار دهید تا خیس بخورد. سعی کنید چند بار آب نخود را تعویض کنید تا به خوبی نفخ آن گرفته شود. پس از گذشت 24 ساعت هنگامی که نخودها به خوبی خیس خوردند می توانید آن را با دو لیوان آب، نمک و فلفل بپزید.

 

مرحله دوم

پس از پخت نخود آب آن را نگه دارید. بهتر است پوست نخود را جدا کنید. جدا کردن پوست نخود سبب می شود حمص شما بافت بهتری داشته باشد.

 

مرحله سوم

پس از کندن پوست نخود، آن را داخل مخلوط کن بریزید و به آن ارده، سیر، آب لیمو ترش، پاپریکا و نمک و فلفل اضافه کنید. پس از اینکه نخود با دیگر مواد کمی مخلوط شد یخ را هم داخل مخلوط کن بریزید. یخ از بریده شدن بافت حمص جلوگیری می کند و آن را یک دست می کند.

 

مرحله چهارم

پس از اینکه مواد به خوبی باهم میکس شد در صورتی که بافت آن بسیار خشک و سفت بود، آب نخود را به آن اضافه کنید. باید توجه داشته باشید آب نخود نباید باعث شل شدن مواد بشود و تا حدی که بافت کرمی ایجاد کند کافی است.

 

مرحله پنجم

هوموس یا حمص ما آماده است. آن را در ظرفی بریزید و با استفاده از پشت قاشق به شکل دایره روی آن خط ایجاد کنید. کمی روغن زیتون روی حمص بریزید و با استفاده از سبزیجات و نخود آن را تزئین کنید. نوش جان.

منبع تصویر: ashpazkhoney_man

حمص

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب