farsi beauty

آموزش ساخت انواع اسکراب و لایه بردار خانگی مناسب پوست بدن و صورت

انواع اسکراب خانگی

درست کردن لایه بردار و اسکراب خانگی مزایایی دارد که هر کسی که مراقبت از پوست برایش اولویت دارد این امر برایش حائز اهمیت است. لایه بردار های خانگی عاری از هرگونه مواد شیمیایی هستند و با مواد کاملا طبیعی و تقریبا در دسترس تهیه می شوند. همچنین خرید لایه بردار با قیمت بالا افراد علاقه مند به مراقبت های پوستی را کاملا ازین کار منصرف می کند. شما می توانید با مواد طبیعی اسکراب مناسب نوع و جنس پوستتان را آماده کنید اما باید توجه داشته باشید عمر اسکراب های خانگی کم است و شما باید در مدت زمانی محدود آن را مورد استفاده قرار دهید. برای جلوگیری از خراب شدن اسکراب و لایه بردار های طبیعی می توانید از آنها در فریزر نگه داری کنید. در ادامه با چندین اسکراب طبیعی بسیار مفید و روش تهیه آنها آشنا خواهید شد.

 

لایه برادر شکر قهوه ای به همراه عسل

به مقدار مساوی شکر قهوه ای و عسل را باهم ترکیب کنید. اسکراب شما آماده است. آن را در ظرفی در دار قرار دهید. وجود عسل در این اسکراب مانند یک آبرسان قوی عمل می کند و پوست شما را از خشکی نجات می دهد. این لایه بردار را به صورت دورانی بر قسمت هایی که جوش سر سیاه دارد ماساژ دهید تا آنها را از بین ببرد. همچنین اسکراب عسل و شکر قهوه ای بوی بسیار ملایمی دارد که بعد از استفاده از این اسکراب متوجه آن خواهید شد.

 

اسکراب چای سبز مناسب برای پوست بدن

برای درست کردن اسکراب چای سبز ابتدا دو عدد چای کیسه ای چای سبز (تی بگ) را با یک فنجان شکر سفید و نصف فنجان روغن نارگیل یا روغن طبیعی دلخواهتان مخلوط کنید. در صورتی که به روغن نارگیل حساسیت دارید یا پوست چربی دارید میزان استفاده از روغن را به حداقل برسانید. با ترکیب این مواد اسکراب شما آماده است و می توانید پوست بدنتان را با آن اسکراب کنید. این اسکراب برای بستن منافذ بسیار مناسب است و می تواند به بهبود زخم های سطحی پوست کمک شایانی کند.

 

اسکراب ادویه کدو حلوایی

با ترکیب دو قاشق غذا خوری ادویه پای کدو حلوایی، یک فنجان روغن طبیعی مناسب پوستتان، 2 قاشق شکر قهوه ای و یک قاشق شکر سفید می توانید این اسکراب را تهیه کنید. این مواد را به خوبی باهم ترکیب کنید و بر روی پوست بدن به صورت دورانی ماساژ دهید. طبع این اسکراب به دلیل وجود ادویه کدو حلوایی بسیار گرم و تند است.

 

اسکراب قهوه و جو دوسر

برای تهیه این اسکراب نیاز به یک قاشق غذاخوری قهوه، یک قاشق جو دوسر و روغن بادام یا زیتون دارید. ابتدا جودوسر را با مقداری آب گرم مخلوط کنید و پس از گذشت ده دقیقه که نرم شدند به آن قهوه را اضافه کنید. در نهایت به اسکراب خود روغن مد نظرتان را اضافه کنید و به خوبی ترکیب کنید. در صورتی که پوست چربی دارید می توانید از ماست هم استفاده کنید. این ترکیب به خوبی از پوست بدنتان لایه برداری می کند و آن را نرم و لطیف می کند. البته انواع مختلفی از اسکراب های طبیعی قهوه وجود دارد که هر یک برای یک نوع پوست مناسب است.

اسکراب خانگی قهوه

اسکراب زنجبیل و روغن نارگیل

مواد اولیه برای تهیه این اسکراب یک قاشق چای خوری زنجبیل، یک چهارم فنجان روغن نارگیل، یک چهارم فنجان روغن بادام، سه چهارم فنجان شکر و یک چهارم فنجان نمک است. برای آماده سازی این اسکراب ابتدا روغن نارگیل را به همراه تکه های زنجبیل بر روی حرارت قرار دهید. بعد از گذشت ده دقیقه این ترکیب را از روی گاز بردارید و از صافی رد کنید. وقتی که این ترکیب گرم است می توانید روغن بادام را به آن اضافه کنید. در آخرین مرحله شکر و نمک را به روغن اضافه کنید تا اسکراب شما آماده شود. می توانید برای بهتر شدن عطر این اسکراب از اسانس مورد علاقه خود به میزان چند قطره استفاده کنید.

برای نتیجه ی بهتر این اسکراب را بر روی پوست خیس و مرطوب بزنید و پس از گذشت چند دقیقه با یک حوله ی گرم و مرطوب یا بخور گرم صورتتان را پوشش دهید. بعد از گذشت یک دقیقه صورتتان را بشویید.

 

لایه بردار بلوبری و شکر مناسب برای پوست بدن

این اسکراب به خوبی پوست بدن را لایه برداری می کند و مرطوب کننده ای قوی برای پوست های خشک است. برای آماده کردن این اسکراب ابتدا یک فنجان بلوبری خشک شده یا فریز شده را به همراه یک فنجان شکر سفید و نصف فنجان روغن نارگیل خالص باهم ترکیب کنید. در صورت علاقه می توانید به اسکراب خود اسانس وانیل یا اسانس مورد علاقه خود را اضافه کنید. اسکراب بلوبری به خوبی سلول های مرده ی پوست را از بین می برد آن را درخشان و لطیف می کند.

 

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب