farsi beauty

ساخت موثرترین ژل و کرم دور چشم خانگی

کرم دور چشم

با افزایش سن و قدم نهادن به دوره میانسالی نشانه های آن نیز در صورت ما نمایان می شود و اولین اثر آن چین و چروک مخصوصا در اطراف چشم است. چرا چین و چروک ها از اطراف چشم ها آغاز می شوند؟ پوست اطراف چشم ما بسیار حساس و نازک است و مستعد چین و چروک می باشد. همچنین اشتباهات ما در آرایش و استفاده از برخی محصولات آرایشی نامناسب سبب می شود این روند سریع تر شود و پیری زوردس پوست برای شما رقم بخورد. بنابراین باید به این ناحیه توجه ویژه ایی شود. علاوه بر آبرسانی این ناحیه، می توانید از ژل ها و کرم های دور چشم استفاده کنید.

ژل یا کرم دور چشم چیست؟

ژل یا کرم دور چشم بسیار سبک است و به راحتی جذب پوست شما می شود و پوست اطراف چشم را مرطوب و سلول های آسیب دیده را ترمیم می کند. خوشبختانه شما می توانید این کرم مفید را در خانه تهیه کنید و از خواص بی نظیر آن بهره مند شوید. درست کردن ژل دور چشم خانگی بسیار ساده است و در ادامه این مقاله از سایت فارسی بیوتی با روش درست کردن ژل و کرم دورچشم خانگی آشنا می شوید.

ژل های دور چشم خانگی

 کرم دور چشم عسل و آلوئه ورا

  • نصف قاشق غذاخوری عسل
  • 10 قطره عساره آلوئه ورا
  • نصف قاشق غذاخوری موم
  • نصف فنجان برگ بابونه خشک شده
  • 10 قطره عصاره لیمو

روش تهیه این کرم دور چشم:

برای ساخت کرم دور چشم عسل و آلوئه ورا ابتدا باید موم را با حرارت غیر مستقیم ذوب کنید. عسل را به موم های آب شده اضافه کنید. برگ های بابونه ی خشک شده را خورد یا آسیاب کنید. برگ ها و سایر مواد را به ترکیب موم و عسل اضافه کنید و اجازه دهید روی حرارت ملایم گاز به مدت پنج دقیقه بماند. این کرم دور چشم به مدت یک ماه در یخچال ماندگاری دارد.

 

روغن نارگیل

کرم دور چشم روغن جوانه گندم و روغن نارگیل

  • دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • دو قاشق غذا خوری روغن جوانه گندم

روش تهیه کرم دور چشم ضد چروک :

روغن نارگیل و روغن جوانه گندم را در یک ظرف بریزید و آن را روی حرارت غیر مستقیم(بخارآب جوش) قرار دهید و روغن ها را به خوبی باهم مخلوط کنید. روغن ها نباید مدت طولانی روی گاز بمانند و کمی حرارت برای ترکیب شدنشان کافی است. صبر کنید روغن ها خنک شوند و بعد آن را در طرفی تمیز بریزید و بعد از هربار مصرف آن را در یخچال قرار دهید.

شب ها قبل از خواب و حتی در روز شما می توانید از این کرم دور چشم استفاده کنید تا از هر گونه چین و چروک دور بمانید .

 

آلوئه ورا

ژل خنک کننده دور چشم آلوئه ورا

  • نصف خیار
  • ژل آلوئه ورا طبیعی یا ساقه های تازه آلوئه ورا

روش تهیه این ژل خنک کننده ی خانگی:

خیار را تکه تکه کنید و در مخلوط کن قرار دهید تا کاملا پوره شود. در صورتی که مخلوط کن ندارید می توانید آن را رنده کنید. شما می توانید از ساقه های آلوئه ورا در خانه ژل آلوئه ورا تهیه کنید. ساقه های آلوئه ورا را به صورت افقی ببرید تا به ژل داخل آن به خوبی دسترسی داشته باشید. با قاشق ژل آن را جدا کنید و در مخلوط کن آن را به شکل پوره در آورید. خیار و ژل آلوئه ورا با استفاده از الک صاف کنید و در ظرفی تمیز قرار دهید.

این ژل خاصیت مرطوب کنندگی بالایی دارد و پف دور چشم شما را کاهش می دهد. شما می توانید از این ژل هر زمانی که خواستید استفاده کنید اما حتما قبل از مصرف این ژل آن را به خوبی تکان دهید. ژل دور چشم آلوئه ورا و خیار سه روز در یخچال ماندگار می ماند.

 

روغن بادام

کرم دور چشم روغن بادام و روغن شتر مرغ

  • روغن بادام 60 سی سی
  • روغن جوجوبا 60 سی سی
  • روغن شتر مرغ 60 سی سی
  • موم ورقه ایی زنبور عسل 50 گرم
  • لانولین 15 گرم
  • در صورت تمایل اسانس

روش ساخت این کرم دور چشم قوی:

موم ورقه ای و لانولین را بر روی حرارت غیر مستقیم آب کنید. پس از ذوب شدن موم و لانولین، روغن بادام ، جوجوبا و شتر مرغ را به آن اضافه کنید سپس اسانستان را هم اضافه کنید و باهم مخلوط کنید. این ترکیبات را در طرفی تمیز بریزید بعد از سرد شدن، این کرم قابل استفاده است. از این کرم در طول شبانه روز می توانید استفاده کنید .

 

چای سبز

ژل دور چشم چای سبز

  • چای سبز کیسه ایی دو عدد
  • قالب یخ

روش تهیه ژل دور چشم چای سبز:

با استفاده از چای سبز کیسه ایی؛ چند فنجان چای پررنگ تهیه کنید. اجازه دهید چای خنک شود سپس آن را در قالب یخ بریزید و در فریزر قرار دهید تا یخ بزند. وقتی که قالب های یخی چای سبز آماده شدند دو قطعه از یخ ها را بردارید و درون یک کیسه زیپ دار قرار دهید و آن ها را روی چشمانتان حرکت دهید. قالب های یخی چای سبز پف اطراف چشم را کاهش می دهند همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از پوست اطراف چشم در برابر رادیکال های آزاد مراقبت می کند.

 

خیار

ژل ضد چروک خیار و ویتامین E

  • ساقه های آلوئه ورا یا ژل آلوئه ورا
  • نصف خیار
  • سافت ژل ویتامین E

روش تهیه این ژل خنک کننده و آبرسان:

خیار را تکه تکه کنید. ساقه های آلوئه ورا را به صورت افقی ببرید. ژل آلوئه ورا را با استفاده از یک قاشق استخراج کنید. آنهارا در مخلوط کن بریزید تا به صورت پوره در بیایند. بعد از اینکه این ترکیب را با استفاده از الک صاف کردید آن را در طرف تمیزی بریزید و به مدت پنج ثانیه در ماکروویو قرار دهید تا غلیظ تر شود. کپسول سافت ژل ویتامین E را سوراخ کنید و مایع آن را به ترکیب آلوئه ورا و خیار اضافه کنیدو در یخچال قرار دهید. این ژل دور چشم به مدت دو هفته در یخچال ماندگار است و شما می توانید از آن استفاده کنید .

ویتامین E موجود در این ماسک چین و چروک را از بین می برد و به پوست شما کمک می کند تا کلاژن بیشتری تولید کند. این ژل دور چشم از پوست در برابر اشعه UV محافظت می کند و نمی گذارد پوست شما تیره شود و به روشن شدن پوست شما کمک می کند.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب