farsi beauty

برای کاهش چربی خون ( کلسترول بالا ) چه خوراکی هایی را باید مصرف کنیم؟

درمان کلسترول بالا

از علائم بالا بودن فشار خون میتوان به خستگی و خواب آلودگی، خشکی و تلخ بودن دهان، افزایش تعریق بدن و داشتن درد در کف و ساق پا نام برد. فشار خون در اثر فعالیت نداشتن و ورزش نکردن، مصرف غذاهای چرب و پرکالری و همچنین وراثت ممکن است به وجود بیاید. کنترل نکردن این بیماری خطر سکته مغزی را افزایش می دهد و موجب پدید آمدن بیماری های دیگر از جمله بیماری های قلبی و عروقی می شود. ما در این مقاله سعی کرده ایم که شما را در کاهش دادن چربی خونتان کمک کنیم. پس برای آگاهی درباره این موضوع تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

درمان کلسترول بالا در خانه

اگر می خواهید بدانید که برای کنترل چربی خونتان و کلسترول چه مواد غذایی را باید بخورید و چه مواد غذایی را نباید مصرف کنید پس تا آخر این مقاله را بخوانید.

از حبوبات برای کاهش چربی خون استفاده کنید.

از حبوبات برای درمان کلسترول بالا استفاده بسیار استفاده می گردد. حبوباتی مانند لوبیا قرمز، عدس، سویا و... دارای فیبر و ویتامین زیادی می باشند که برای کاهش چربی خون بسیار مفید هستند.

حبوبات

مواد غذایی با چربی غیر اشباع بجای چربی های اشباع و ترانس مصرف شوند.

بسیاری از مواد غذایی وجود دارد که کلسترول بد بدنتان را بالا نمی برند. اگر بخواهیم برخی از این مواد غذایی ها را نام ببریم می توان به زیتون، روغن های گیاهی، آووکادو، ماهی های روغنی و... اشاره داشت.

زیتون

میوه و سبزیجات در کاهش کلسترول نقش بسزایی دارند.

میوه ها و سبزیجات دارای فیبر و ویتامین های زیادی می باشند و می توان از آن ها برای کاهش چربی خون استفاده کرد. بعنوان مثال، کلم پیچ، سیب، کاهو و پرتقال سرشار از فیبر، آنتی اکسیدان و ویتامین هستند که می توانند در کاهش کلسترولتان نقش بسزایی داشته باشند.

میوه ها

سبزیجات

لبنیات و غلات دشمن کلسترول بد هستند.

به طور کلی فهمیدیم که مواد غذایی که فیبر زیادی دارند در کاهش کلسترول نقش بسیار مهمی دارند. از این رو لبنیاتی مانند شیر و ماست ... منبع غنی از فیبر هستند و برای کاهش چربی خون بسیار مفید هستند. همچنین غلاتی مانند جو، پاستا، بلغور، برنج قهوه ای، کینوا و... برای کاهش چربی خون بسیار مفید هستند.

لبنیات

آجییل و مغز ها برای کاهش چربی های اشباع مفید هستند.

با کمک آجیل ها می توان کلسترول بد بدن را کاهش و دفع کرد. از جمله آجیل هایی که می توان نام برد شامل پسته، بادام، گرد، فندوق و...هستند که دارای فیبر زیادی می باشند.

آجیل

از جمله دمنوش هایی که برای کاهش چربی خون مفید هستند.

اگر به دنبال استفاده از داروهای گیاهی برا کاهش چربی خونتان هستید پس از دمنوش های طبیعی غافل نشوید.

شوید، دارای عطر خوش و کاهش دهنده کلسترول بد

از گیاه شوید برای برای درمان چربی خون بسیار استفاده می شود. شوید منبع غنی از انواع ویتامین ها، کلسیم، منیزیم، آهن و... است که خاصیت های فراوانی دارد. از شوید برای کاهش کلسترول و کنترل چربی خون استفاده می شود.

طرز تهیه دمنوش شوید

برای تهیه این دمنوش می توانید از شوید خشک، تخم شوید یا تازه استفاده کنید. اگر تخم شوید یا شوید خشک دارید 1 قاشق غذا خوری و اگر گیاه تازه آن را دارید حدود 6 برگ از آن را در آب جوش بریزید. حرارت را روی کم گذاشته و حدود 20 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد.

شوید

زنجبیل، دشمن کلسترول بد

گیاه زنجبیل طبعی گرم دارد که از آن برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله قند خون، بیماری های ریوی و درد های مفاصل استفاده می شود.

طرز تهیه دمنوش زنجبیل

زنجبیل را بشویید و پوست بگیرید. آن ها را در لایه های کوچکتر برش بزنید و در آب جوش بریزید. تا 20 دقیقه صبر کنید که دمنوش آماده شود.

زنجبیل

چای سبز، بهترین دمنوش برای درمان چربی خون بالا

چای سبز طبعی سرد و خشک دارد که برای درمان انواع بیماری ها از آن استفاده می شود.

طرز تهیه چای سبز

یک قاشق چای خوری چای سبز را در فنجان آب جوش بریزید و اجازه دهید تا دم بکشد. برای طعم بهتر چای را از صافی رد کنید و برگ های سبز آن را جدا کنید.

دمنوش

خار مریم، یکی از موثرترین دمنوش ها برای کاهش چربی خون

خار مریم گیاهی با گل هایی قرمز است. از این گیاه برای درمان انواع بیماری از جمله دیابت، مشکلات کبدی، مشکلات پوستی و قلبی استفاده می کنند. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان است و برای درمان کلسترول بسیار مفید می باشد.

طرز تهیه دمنوش خار مریم

یک قاشق غذا خوری پودر یا دانه خشک شده خار مریم را در فنجان آب جوش بریزید و صبر کنید تا به مدت 20 دقیقه روی اجاق بماند. برای طعم بهتر می توانید از عسل استفاده کنید.

مواد غذایی مضر برای چربی خون بالا

اگر چربی خون بالا دارید این مواد غذایی را مصرف نکنید.
گوشت قرمز
شیرینی جات
لبنیات پرچرب
 فست فود ها

پیتزا فست فود

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب