farsi beauty

انواع دمنوش های مفید برای بدن و تقویت کننده سیستم ایمنی

دمنوش

دمنوش های گیاهی و خواص آنها

حتما دمنوش های گیاهی را امتحان کرده اید و از خواص عالی آن ها بهره مند شدید.

مصرف دمنوش های گیاهی به خصوص در فصول سرما می تواند سلامت بدن را تضمین کنند.

در ادامه قرار است دمنوش عالی برای تقویت سیستم ایمنی و ارگان های داخلی به شما معرفی کنیم تا از آن استفاده و از خواص آن بهره ببرید.

شناخت 10 دمنوش گیاهی به همراه خاصیت های آن

دمنوش بابونه 2

1. دمنوش بابونه

دمنوش بابونه یک مهدی اعصاب است و خواص درمانی زیادی برای گلو درد دارد، این دمنوش مسکنی فوق العاده برای دردهای عصبی، دندان درد و میگرن است، درد شکم را کم می کند و برای کمردرد مفید است، برای رفع گرفتگی عضلات و تقویت سیستم ایمنی هم از آن استفاده می کنند، استرس را کاهش می دهد و برای علائم یائسگی بسیار مناسب است، به سلامت پوست و خوابی بهتر کمک می کند و قلب را سالم نگه می دارد، این دمنوش تاثیرات زیادی برای موهای سر نیز دارد و به سلامت آنها کمک می کند.

دمنوش زنجبیل

2. دمنوش زنجبیل تند

این دمنوش فواید و تاثیرات مثبت زیادی برای دستگاه گوارش دارد، این دمنوش پاک کننده کلون است و گازهای روده را از بین می برد، موجب تسهیل حرکات روده می شود و هضم را آسان تر می کند، ضد ویروس و قارچ است و بدن را ضدعفونی می کند، به درمان سرفه ها و عطسه های مزمن کمک می کند و برای سرماخوردگی عالی می باشد، برای معده درد مفید است و ضد درد و آرامبخش می باشد، کلسترول بد خون LDL بالا را پایین می آورد و با التهاب در رگ ها مبارزه می کند، میگرن را تسکین می دهد و دردهای قاعدگی را به حداقل می رساند.

دمنوش مریم گلی

3. دمنوش مریم گلی

دمنوش مریم گلی ضد سرفه است و از خانواده نعناعیان می باشد، در طب سنتی از مریم گلی برای رایحه و عطر خوشی که دارد جهت آرامش اعصاب استفاده می کنند، برای عفونت رحم و لاغری بسیار مفید است و با کبد چرب و دیابت مبارزه می کند، برای اعصاب و آرامش فکری بسیار موثر است و حافظه را تقویت می کند، از مریم گلی برای رفع عفونت های رحم و کل بدن هم استفاده می شود، خوشبو کننده دهان است و اثرات ضد میکروبی برای دهان دارد، برای تقویت مغز بسیار موثر است و می تواند تناسب اندام شما را حفظ کند.

چای ترش

4. دمنوش گل رز

این دمنوش متابولیسم بدن را افزایش می دهد، سوم مضاعف بدن را از بدن پاک می کند، برای فعالیت های جنسی مناسب است و به کاهش وزن کمک می کند، از این دمنوش برای غلبه بر استرس و افسردگی در طب سنتی استفاده می کنند و همچنین دمنوش می تواند به بهبود هموروئید کمک زیادی کند، احساس سوزش روی پوست به دلیل حساسیت ها یا مشکلات پوستی را از بین می برد، برای پوست های چرب مفید است و منافذ باز روی پوست را کاهش می دهد، آکنه را درمان می کند و بوی بد دهان را از بین می برد، یک نرم کننده عالی برای موها می باشد و سلامت چشم را تضمین می کند، این دمنوش ضد التهاب است و برای غلبه به سرفه خشک از آن استفاده می کنند، این گیاه را به عنوان یک گیاه زینتی برای عطر و بوی خوش که دارند هم استفاده می کنند.

دمنوش بادرنجبویه

5. دمنوش بادرنجبویه

دمنوش بادرنجبویه خواص معجزه آسایی دارد، این دمنوش برای ریه ها بسیار مفید است و مجاری تنفسی را پاک می کند، برای خوابی راحت می توانید از این دمنوش استفاده کنید، این دمنوش با کبد چرب مقابله می کند و برای معده مفید است، از این دمنوش برای کاهش دردهای قاعدگی و کاهش دردهای میگرنی نیز استفاده می کنند.

دمنوش نعناع فلفلی

6. دمنوش نعناع

این دمنوش نیز برای بدن بسیار مفید می باشد، نعناع طبعی گرم و خشک دارد و می توانید برای درمان و بهبود آسم و کمک به هضم بهتر غذا از آن استفاده کنید، این دمنوش برای کاهش و درمان اختلالات تنفسی، جلوگیری از آلرژی های مزمن، بهداشت دهان، جلوگیری از ضعف حافظه و تقویت کبد مفید است، از این دمنوش برای طراوت پوست هم استفاده می کنند.

چای ترش

7. دمنوش چای ترش

چای ترش ضد دیابت است و سرشار از ویتامین C و A، آهن، کلسیم و پتاسیم می باشد، می تواند به عنوان یک داروی لاغر کننده استفاده گردد و برای جوش صورت مناسب است اما زیاده روی در مصرف آن ممکن است باعث یبوست شود.

دمنوش آویشن Thyme tea

8. دمنوش آویشن

دمنوش آویشن که از قدیم مورد استفاده قرار می گرفته ضد سرفه و ضد باکتری است، این دمنوش برای دردهای قاعدگی و پاکسازی ریه ها بسیار مفید است و می توانید برای درمان بی خوابی ها نیز از آن استفاده کنید، برای درمان زخم و سوختگی ها از این گیاه استفاده می کنند، این گیاه شوره سر را از بین می برد و موها را ضخیم می کند، خستگی را از بین می برد و به عنوان یک دمنوش ضد پیری شناخته می شود.

دمنوش لاوندر2

9. دمنوش اسطوخودوس

دمنوش اسطوخودوس برای کمک به خوابی آرام بسیار مفید است و با بیماری های قلبی مقابله می کند و سردرد را کاهش می دهد، به لاغری و کاهش وزن کمک می کند و در دوران سرماخوردگی سرفه های مزمن را کاهش می دهد، از آفتاب سوختگی جلوگیری می کند و برای پوست بسیار مناسب است.

دمنوش زنجبیل

10. دمنوش به لیمو

دمنوش به لیمو برای قلب مفید است و به سلامت پوست کمک می کند، بهترین زمان مصرف دمنوش به لیمو دو ساعت بعد از هر وعده غذایی است که به خوبی اعصاب را کنترل می کند و هضم را بهبود می بخشد، سیستم ایمنی را افزایش می دهد و می توانید آن را با دارچین مخلوط کنید تا بدن شما را گرم تر کند.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب