farsi beauty

معرفی 7 چای آرامش بخش برای خوابی راحت

دمنوش برای خواب راحت

یک خواب راحت و کامل بسیار برای حفظ سلامتی ضروری می باشد. با داشتن خواب راحت و کافی تمامی خستگی روز گذشته از بین می رود و برای انجام فعالیت در روز جدید کاملا آماده خواهید بود. برای داشتن یک خواب راحت نیاز است به اندازه ی کافی آرامش داشته باشید. برخی از نوشیدنی های گیاهی برای افزایش آرامش و تسکین دادن اعصاب بسیار مناسب اند. در ادامه با برخی از این دمنوش های گیاهی که سبب خواب راحت می شوند آشنا خواهید شد.

 چای و دمنوش ها

آشنایی با اهمیت خواب

به دلیل برخی از عادات مخرب ما انسان ها مانند استرس، بی خوابی، سبک زندگی نادرست کیفیت خواب ما کاهش می یابد. برای داشتن یک زندگی سالم بهترین کار داشتن استراحت و خواب کافی است. برخی از مردم با ندانستن اهمیت خواب سلامت خودشان را به خطر می اندازند. نداشتن خواب کافی سبب ریزش مو، استرس، گودی زیر چشم و مشکلات عدم تمرکز می شود. خواب بد سبب می شود سیستم ایمنی بدنتان و سایر عملکرد های بدن دچار اختلال شود. همچنین اختلال در خواب سبب چاقی و اضافه وزن می شود زیرا کنترل بدن در سوزاندن کربوهیدرات را به حداقل می رساند. برخی از بیماری ها مانند سکته و حملات قلبی و دیابت همواره در کمین افرادی است که از کمبود خواب و خواب بی کیفیت رنج می برند.

 

معرفی چای های مناسب برای خواب راحت

برخی از چای ها و دمنوش های گیاهی سبب افزایش کیفیت خواب شما می شوند و به شما در داشتن یک خواب راحت و آرام کمک زیادی می کنند. این چای و دمنوش ها شامل چای رازک، چای بابونه، چای سفید، چای سبز، چای والرین، چای گل ساعتی و دمنوش نعنا گربه ای می باشند.

 

چای رازک یا hops tea

گیاه رازک اغلب در آبجو های تخمیری کاربرد دارد اما هنگامی که به عنوان یک چای دم شود و قبل از خواب میل شود می تواند بر خواب اثرات مثبتی داشته باشد. چای رازک اثرات آرام بخش و ضد استرس و اضطراب دارد و می تواند به افراد سالمند برای داشتن آرامش و خواب آرام و راحت بسیار کمک کننده باشد.

چای رازک

چای بابونه و اثر آن بر خواب راحت

چای بابونه فاقد کافئین است و به دلیل وجود ترکیبات ضد التهابی بهترین چای و دمنوش برا رفع خستگی ناشی از فعالیت های روزمره است. این چای سبب آرامش و استراحت ذهن می شود و به دلیل اینکه یک چای ملایم و مناسب برای خواب است، فرد با مصرف منظم این چای می تواند اختلالات خواب خود را درمان کند و در نهایت سبب خواب آرام و بی وقفه شخص می شود.

چای بابونه

چای سفید

چای سفید یک چای قدیمی است که بدون تخمیر تهیه می شود. این چای میزان کافئین کمتری نسبت به چای سبز دارد. این چای از گذشته برای درمان بی خوابی و آرامش اعصاب، مقابله با پوکی استخوان، رفع اختلالات قلبی و عروقی و کمک به بیماران دیابتی بسیار مفید بوده و مورد استفاده قرار می گرفته است.

چای سفید

چای سبز مناسب برای خواب

این چای پر از خاصیت است و سبب جلوگیری از بیماری های قلبی، کاهش بیماری های پوستی و لاغری و افزایش چربی سوزی می شود. چای سبز حاوی مقدار کمی کافئین، کاتچین ها و آنتی اکسیدان است و به همین دلیل می تواند هورمون ها را متعادل سازد و استرس را کاهش دهد تا در نهایت شما با آرامش بیشتری به خواب بروید.

چای سبز

چای والرین یا چای ریشه سنبل الطیب 

این چای برای درمان بی خوابی های مزمن بسیار مفید است و به عنوان یک داروی ضد اضطراب نیز شناخته می شود. بر اساس تحقیقات ریشه سنبل الطیب سبب افزایش تولید گابا (gaba) می شود. این ماده ی شیمیایی در مغز فعالیت می کند و سبب آرامش و تسکین ذهن و بدن می شود.

چای والرین

چای گل ساعتی

گل ساعتی خواص زیادی مانند تسکین التهاب، کاهش فشار خون درمان بی خوابی و کاهش استرس و اضطراب دارد. این چای شبیه به چای والرین است و اثرات ضد استرس و اضطراب یکسانی دارند. این چای از گابای بالایی برخوردار است که با انجام برخی فعل و انفعالات شیمیایی سبب ایجاد آرامش و کاهش استرس می شود.

چای گل ساعتی

چای نعنا گربه ای

چای و دمنوش نعنا گربه ای روشی قدیمی برای افزایش آرامش و درمان بی خوابی است. این چای آرامش بخش و تسکین دهنده ی اعصاب است. برخی اوقات چای نعنا گربه ای با اسطوخودوس و بابونه هم مصرف می شود که به گفته برخی برای افزایش آگاهی انسان هم مفید است.

چای نعنا گربه ای

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب