farsi beauty

بهترین دمنوش ها برای رفع خستگی و بدن درد

چای

خستگی به چه حالتی گفته می شود؟

خستگی در بدن عوامل مختلفی دارد، انجام فعالیت های روزانه، استرس، افسردگی، ورزش های سنگین، کم خونی، برخی مشکلات و بیماری ها می تواند موجب خستگی در طول روز گردد.

آیا دمنوش ها می توانند خستگی را برطرف کنند؟

بله، با دمنوش های مختلف که به شما معرفی می‌کنیم می توانید خستگی مفرط خود را درمان کنید.

چرا احساس خستگی می کنیم؟

در حقیقت هنگامی که متابولیسم بدن پایین می آید هورمون های کافی برای عملکرد بدن ترشح نمی شود اگر این امر درمان نگردد موجب افسردگی، افزایش وزن، کاهش ایمنی بدن و بی خوابی های شبانه می گردد.

چه دمنوش هایی می تواند خستگی بدن را رفع کند؟

دمنوش های گیاهی زیر می تواند خستگی بدن را از بین ببرد، مصرف این دمنوش ها در صورتی که به آنها حساسیت نداشته باشید برای خستگی بدن موثر است:

 چای و دمنوش ها

معرفی چند دمنوش های ضد خستگی و ضد بدن درد

دمنوش زنجبیل

دمنوش زنجبیل با دارا بودن مواد معدنی مختلف و ویتامین ها انرژی از دست رفته بدن را به سرعت باز می گرداند این دمنوش برای خستگی های دوره قاعدگی و اسپاسم های شکمی نیز و مفید بوده و با طبع گرمی که دارد از خونریزی شدید دوران قاعدگی جلوگیری می کند.

دمنوش هل

هل گیاهی است که به دردهای عضلانی و مفصلی کمک می‌کند تا تسکین پیدا کند، اگر گرفتگی و خستگی عضلانی دارید دمنوش هل را مصرف کنید.

دمنوش شیرین بیان

شیرین بیان برای افرادی که استرس زیادی را تحمل می کنند و خستگی ناشی از افکار استرسی دارند مفید است، از این دم کرده برای رفع خستگی های مزمن استفاده می شود.

دمنوش بابونه

بابونه یکی از معروف ترین گیاهان دارویی و موثر برای دردهای بدنی می باشد، چای بابونه آنتی اکسیدان زیادی دارد که می تواند آرامش را به مغز القا کند، بابونه برای درمان بیماری‌ های دیگر نیز استفاده می‌شود اما در مورد رفع خستگی مزمن می توانیم به جرئت بگوییم بابونه یک تسکین دهنده ذهنی می باشد.

چای سبز

چای سبز کافئین اندکی دارد که می‌تواند بدن را در مقابل خستگی های مزمن ایمن ‌سازی کند، اگر به صورت ناشتا یک فنجان چای سبز میل کنید می توانید در طول روز انرژی کاملی را برای انجام فعالیت های روزانه داشته باشید.

دمنوش عناب

دمنوش عناب ضد خستگی و ضد بی حالی می باشد از این دمنوش برای رفع مشکلات شکمی و مشکلات پوستی استفاده می کنند، این دمنوش همچنین می تواند کرختی را از بدن بگیرد و موجب سرحالی بدن شود.

دمنوش آویشن

دمنوش آویشن ضد خستگی بدن می باشد، آویشن با آنتی اکسیدان های موجود در خودش نه تنها خستگی را از بین می‌برد بلکه سلامت جسمانی را نیز تضمین می کند بنابراین برای رفع خستگی در طول روز دو فنجان چای آویشن بنوشید.

دمنوش آویشن Thyme tea

جمع بندی کلی

خستگی های مفرط می تواند نشانه های بیماری نیز باشد بنابراین اگر خستگی شما پس از مصرف این دمنوش ها نیز برطرف نشد به انجام آزمایش کلی اقدام کنید تا علت خستگی شما نمایان شود.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب