farsi beauty

خواص حنا و موارد مصرف آن برای پوست و مو

حنا

حنا یک گیاه مخصوص است که از رنگدانه های آن برای مواردی مثل رنگ کردن مو یا انجام برخی طراحی ها و درمان برخی مشکلات سلامتی استفاده می شود.

گل حنا به رنگ صورتی و سفید است که در اکثر قسمت های کشور و یا حتی تا جهان رشد می‌کند اما این گیاه بیشتر در کشور هند کشت می شود.

حنا برای پوست و مو فواید جالبی دارد در ادامه می خواهیم به آشنایی بیشتر با گیاه حنا و فواید یا مضرات آن بپردازیم:

رنگ موی سنتی با حنا

یکی از متداول ترین اقدام ها جهت استفاده از حنا رنگ کردن مو است که بین بانوان رایج است.

در حقیقت حنا یک رنگ سنتی بوده که در گذشته و طب های قدیمی نیز از آن استفاده می کردند.

حنا برای مو و پوست خطر خاصی ندارد اما اگر بدون آگاهی از آن استفاده شود ممکن است عوارضی را به دنبال داشته باشد.

به طور کلی اگر از حنای اصل استفاده کنید و آن را روی موهای تان اعمال کنید می توانید به تقویت موها، رشد موها و یا یک رنگ طبیعی مو دست بیابید.

اگر نمی دانید چگونه از حنا استفاده می کنند با ما همراه باشید تا درباره طرز استفاده صحیح از حنا اطلاعات کسب کنید:

  1. برای اینکه کمترین آسیبی از این گیاه جالب به موها و پوست شما برسد حنا را اینگونه بر روی موهای خود اعمال کنید؛ در ابتدا سعی کنید با روغن خردل مقداری از حنا را مخلوط کرده تا خالصی آن را بگیرید.
  2. در قدم دوم باید بدانید که لازم است مدت زمان بیست الی سی دقیقه حنا روی موهایتان بماند و پس از آن باید موها را با آب ولرم آبکشی کنید.
  3. اگر می خواهید موهای تان پس از اعمال حنا براق شود می توانید چند قاشق غذاخوری آب لیمو ترش هم به محلول حنا و روغن خردل اضافه کنید.

خواص ماسک حنا و خردل:

با این کار می توانید جلوی ریزش موی خودتان را بگیرین و موها را نرم کنید؛ گردش خون پوست سر را بالا ببرید و چربی زائد پوست سر را نابود کنید، مصرف حنا در رفع ریزش موها، رفع قارچ های پوستی و حتی رفع شوره سر مفید است.

حنا

فواید و عوارض کلی حنا:

حنا خاصیت آنتی اکسیدانی و آنتی باکتریالی دارد که می تواند حتی برای عفونت های گلو هم مفید باشد در طب سنتی برای عفونت هایی که موجب گلو درد می شود از حنا استفاده می‌کنند، افرادی که از میگرن و سردرد های طاقت‌ فرسا رنج می برند می توانند از حنا جهت افزایش خون درون سر استفاده کنند و در همین راستا اگر شما هم دچار بیماری های سردردی، بیماری های استرسی و اضطرابی هستید می توانید از آنها استفاده کنید.

جالب است بدانید حنا عملکرد عروق را بهبود می بخشد و موجب پاکسازی طحال می‌شود و یک سم زدای جالب و خارق العاده برای بدن است.

مصرف حنا می تواند اسهال را نیز درمان کند و برای پوست به عنوان یک نرم کننده عمل کند، امروزه بسیاری از مواد تقلبی را به جای حنا به فروش می رسانند باید توجه کنید که حنا های مصنوعی می توانند روی ریه ها و حتی جنین آثار منفی بگذارند و حتی باعث سقط جنین شوند بنابراین از اصل بودن حنایی که می خرید اطمینان حاصل فرمایید.

توجه داشته باشید همان طور که گفته شد تنها عوارض خاصی برای پوست و مو ندارد اما با توجه به آنکه در ساختار این گیاه پارافنیلین وجود دارد ممکن است برای برخی افراد ایجاد حساسیت، قرمزی و تورم کند بنابراین اگر این علائم را داشتید به آن معنی است که دیگر نباید از حنا استفاده کنید.

حنا

آیا حنا برای موهای سر ضرر دارد؟

نمی‌توانیم بگوییم این گیاه کاملا بدون ضرر است همانطور که در بالا گفته شد ممکن است برخی افراد پس از استفاده از حنا دچار حساسیت یا آلرژی شوند بنابراین اگر خیلی نگران سلامتی خود و اندام های بدن هستید می توانید از پزشک خود درباره مصرف حنا پرس و جو کنید.

به طور کلی اگر التهاب، خارش سر، قرمزی و تورم را تجربه کردید دیگر نباید از حنا استفاده کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب