farsi beauty

آشنایی با روش های افزایش قد در دختران و پسران

افزایش قد

یکی از ویژگی هایی که در ظاهر افراد نمایان است قد آن ها می باشد. قد بلند در افزایش اعتماد بنفس و زیبا به نظر رسیدن افراد تاثیر به سزایی دارد. به همین دلایل است که افراد خواهان قد بلند هستند و از دغدغه های مهم اکثر نوجوانان می باشد و سعی دارند که به روش های مختلف قد خود را افزایش دهند. در این مقاله می خواهیم به این دغدعه ها جواب و روش هایی را ارائه دهیم.

راه های افزایش قد

بیشترین میزان رشد و افزایش قد افراد در دوره نوجوانی و تا سن 18 سالگی رخ می دهد. با تمام شدن این دوره مرحله رشد پایان می یابد و رشد قدی استخوانی افراد تمام می شود. بنابراین دلیل بهتر است که افراد تا قبل از رسیدن به سن 16 سالگی این موضوع را جدی بگیرند و روش های افزایش قد را امتحان کنند.

داشتن رژیم غذایی خوب و سالم

همیشه داشتن یک رژیم مناسب و مفید موجب سالم بودن جسم و افزایش قد می شود. با استفاده از مواد غذایی پر فیبر و پروتئین دار می توان به رشد فیزیکی بدن کمک کرد و از غذاهای نامفید پرهیز کنیم چرا که موجب توقف رشد قد می شوند. برخی از مواد غذایی مفید را در ادامه اشاره کردیم.

تاثیر رژیم غذایی برای افزایش قد

میوه و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات نقش بسزایی در سلامتی و رشد قد افراد دارد. آن ها منبع غنی از فیبر و انواع ویتامین های آ و ث و ... می باشند که موجب افزایش قد می شود.

مواد غذایی پروتئینی

تخم مرغ، مرغ و گوشت منبع غنی از پروتئین می باشند. می توانید برای رشد قد از تخم مرغ به صورت روزانه استفاده کنید.

لبنیات

همانطور که می دانید کلسیم و ویتامین ها نقش مهمی در افزایش قد افراد دارد. لبنیات از جمله مواد غذایی است که دارای این مواد می باشد. ماست، شیر، کره و پنیر از جمله این لبنیات می باشد که برای رشد ضروری هستند. مصرف روزانه 2 تا 3 لیوان شیر بسیار ضروری است.

آب

شاید عجیب باشد که بدانید آب در افزایش قد نقش دارد. آب موجب دفع سموم بدن می شود و متابولیسم بدن را برای رشد بدن و افزایش قد بهبود می دهد.

حبوبات

حبوباتی از جمله سویا، ذرت، پاستا و بلغور برای رشد استخوان های ما بسیار مفید می باشند.

  • اگر می خواهید که افزایش قد و رشدتان متوقف نشود از مواد غذایی سالم استفاده کنید و از مصرف فست فود بپرهیزید.

داشتن خواب کافی و منظم

یکی از مهمترین نکاتی که در رشد تاثیر گذار است خواب کافی و منظم می باشد. شب بیداری و خواب کم مانع رشد قد می شود اگر به دنبال قدی بلند هستید شب ها به مدت 8 تا 10 ساعت بخوابید. خواب زیاد تنها برای رشد کافی نیست بلکه باید منظم هم باشد.

تاثیر خواب برای افزایش قد

داشتن فعالیت ورزشی

برای تناسب اندام و رشد بدن خود حتما فعالیت بدنی داشته باشد و ورزش کنید. ورزش هایی وجود دارند که در افزایش قد نقش بسیار مهمی دارد. ورزش های زیر را می توانید برای رشد بدنتان دنبال کنید.

والیبال و بسکتبال

یکی از بهترین ورزش هایی که به افزایش قد کمک می کند والیبال و بسکتبال می باشد. این ورزش ها به کشیده شدن ماهیچه ها کمک می کنند و قد را تا 20 سانت افزایش می دهند.

شنا کردن

شنا موجب کشیدگی ماهیچه های بدن شده و قد را افزایش می دهد. شنا کردن را از سنین کم انجام دهید تا رشد بدنی خوبی داشته باشید.

بارفیکس

با انجام دادن بارفیکس بدنتان منعطف و کشیده می شود.

طناب زدن

پریدن باعث فعال شدن ماهیچه ها و حرکت سلول های بدن می شود که به افزایش قد کمک زیادی ی کند.

یوگا

ورزش یوگا با اینکه ساده است اما بسیار موثر می باشد. این ورزش موجب تقویت عضلات می شود و به رشد قد کمک زیادی می کند.

  • این ورزش ها تنها مخصوص سنین کم نمی باشد بلکه افراد میانسال نیز می توانند با انجام این ورش ها قد خود را افزایش بدهند.

یوگا برای افزایش قد

آیا مصرف مکمل های غذایی و دارویی برای افزایش قد مفید اند؟

شاید به گوشتان خورده باشد که استفاده از مکمل های دارویی برای رشد بدن مضراند و به سلامتی افراد آسیب می زنند. این حرف درست است اگر بدون نسخه دکتر و به صورت خودسر از مکمل های دارویی استفاده می کنید به خود آسیب میزنید. مصرف مکمل با توصیه پزشک عوارض چندانی ندارد و رشد قدی شما را بهبود می دهد چرا که پزشکان شرایط بدنی شما را در نظر می گیرند و متناسب با آن برایتان مکمل تجویز می کنند.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب