farsi beauty

مزایای ماساژ سر و روش های انجام آن، معرفی روغن های مناسب برای ماساژ سر

ماساژ سر

از انواع دیگر ماساژ درمانی می توان به ماساژ سر اشاره کرد.این ماساژ سالیان طولانی برای مقاصد مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. ماساژ سر مخصوص نواحی سر، گردن و شانه ها است و فوایدی همچون دور کردن انرژی منفی، درمان بی خوابی، کاهش سردرد و میگرن و افزایش رشد مو و.. را در بر دارد.

ماساژ سر چیست؟

ماساژ سر همانند ماساژ های دیگر است با این تفاوت که این ماساژ بسیار آرام و ملایم انجام می شود. شما می توانید با نوک انگشتان دستتان ماساژ سر را انجام دهید یا از دستگاه های مخصوص ماساژ استفاده کنید. دستگاه های مخصوص ماساژ سر احساسی شبیه به نوک انگشتان دست به شما منتقل می کنند.

ماساژ سر بدون روغن هم انجام پذیر است اما برای تاثیر بیشتر بنا به مقصودی که به دنبال آن هستید می توانید از روغن های ماساژ استفاده کنید.

ماساژ سر

فواید جالب ماساژ سر

از بین بردن سردرد و میگرن با ماساژ سر

افراد زیادی به علت فشار شدید به کمر، گردن و سر و تنش هایی که در زندگیشان وجود دارد از سردرد و گاهی میگرن رنج می برند. این موضوع یقینا زندگی را برایشان بسیار طاقت فرسا می کند و سلامت، آرامش و خوابشان را مختل می کند.

در این موارد شما می توانید از ماساژ سر کمک بگیرید. اما ماساژ چگونه می تواند سردرد مارا تسکین دهد؟ ماساژ سر با بهبود گردش خون و بهبود جریان مایه مغزی سردردهایی که منشا آنان استرس و تنش هاست را بهبود می بخشد. علاوه بر آن در ماساژ سر با اعمال فشار بر نقاط خاص گره ها و ماهیچه ها آزاد و ریلکس می شوند.

تخلیه ی بدن توسط تحریک غدد لنفاوی

بدن ما تمامی مواد سمی و زائد را به غدد لنفاوی منتقل می کند و از طریق این غدد سموم دفع می شوند.یکی از راه های موثر برای کمک به این غدد ها و عملکردشان ماساژ سر است. این ماساژ جریان خون شما را تحریک می کند در نتیجه سموم و مواد زائد با سرعت بیشتری بدن شمارا ترک می کنند و سسیتم ایمنی بدن شما قوی تر خواهد شد.

رفع بی خوابی و اختلالات خواب با ماساژ سر

افراد در زندگی مدرن درگیر مشکلات بسیاری هستند و تمامی وقتشان را صرف کار می کنند و همواره احساس خستگی می کنند. اغلب اوقات نیز به دلایل مختلف دچار استرس و اضطراب شدید می شوند . این مشکلات سبب می شود زمان و کیفیت خواب آنها و عادات غذایی آنها دچار مشکل شود. اما نادیده گرفتن چنین مشکلاتی ممکن است آسیب جدی به سلامت شما وارد کند.

شما می توانید برای رفع این مشکل از ماساژ سر کمک بگیرید.این ماساژ با رفع استرس و افزایش آرامش شما اختلالات خواب و بی خوابی را درمان می کند.

ماساژ سر

تقویت حافظه با ماساژ سر

فقدان تمرکز و فکر کردن بیش از اندازه سبب می شود ذهن ما برخی از مسائل جزئی یا مهم را فراموش کند. عوامل دیگری همچون افزایش سن و پیری توانایی ذهن و حافظه را کاهش می دهند. از فواید دیگر ماساژ می توان به ایجاد تمرکز و تقویت توانایی حافظه اشاره کرد. ماساژ سر جریان خون در سیستم عصبی شمارا افزایش می دهد و همین امر سبب خالی شدن ذهن شما از افکار و آرام شدن ذهنتان می شود.

ماساژ دادن سر اکسیژن بیشتری برای مغز شما تامین می کند در نتیجه باعث کاهش استرس و اضطراب، احساس آرامش، آزاد شدن ذهن و تقویت احساسات شما می شود.

ماساژ سر تنفس را بهبود می بخشد

مشکلات تنفسی همانند مشکلات سینوسی، آلرژی، برونشیت و آسم، بیماری هایی هستند که ممکن است ماساژ سر بر آنها اثر بگذارد. زمانی تنفس ما به مشکل بر می خورد که ماهیچه های تنفسی کوتاه یا منقبض شوند و ماساژ سر با بهبود ظرفیت شش ها و آرام کردن ماهیچه ها سبب تنفس بهتر و آرام شدن بدن می شود.

ماساژ سر

کاهش فشار خون با ماساژ سر

ماساژ دادن سر یکی از روش های طبیعی است که می توان به وسیله ی آن با فشار خون بالا و عوارَض ناشی از آن مبارزه کرد.فشار خون بیماریی است که هیچ علائمی ندارد و در واقع یک قاتل خاموش است. ماساژ دادن سر، سطح هورمون استرس و نوسانات فشار خون را کاهش می دهد و در نتیجه نارسایی کلیه و حملات قلبی را به حداقل می رساند.

بهبود رشد وضخامت مو با ماساژ سر

هر تار موی سر از فولیکول های مو تشکیل شده که زیر پوست سر شما قرار دارند.با ماساژ سر شما بر این فولیکول های مو اثر می گذارید و سبب کشیده شدن و تحریک سلول های فولیکول مو می شوید ، در نهایت شما موهایی با ضخامت بیشتر دارید .

 ماساژ دادن سر جریان خون را به سمت ریشه های مو تحریک می کند و همین امر موجب باز شدن رگ های خونی زیر پوست سر می شود در نتیجه رشد مو بهتر و بیشتر می شود.

روغن های ماساژ برای رشد مو

شما می توانید در حین ماساژ سر به منظور تاثیر بیشتر از روغن های ماساژ استفاده کنید. این روغن ها سلامت مو را تامین می کنند و مشکلاتی همچون شوره، ریزش و نازک شدن موهارا می تواند تا حد زیادی درمان کند. با برخی از این روغن های موثر در این مقاله از سایت فارسی بیوتی آشنا می شوید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل

روغن نارگیل جریان خون زیر پوست سر را افزایش می دهد. این روغن می تواند پوست سر شمارا احیا کند و رشد مویتان تقویت می شود.

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس پوست سر را تسکین می دهد وموجب آرامش می شود. این روغن را قبل از خواب با کف دست کمی گرم کنید و ماساژ دهید و بعد آن را روی پوست سرتان ماساژ دهید .بعد از پانزده دقیقه سرتان را بشویید.

روغن زیتون

روغن زیتون

اگر به دنبال رشد بیشتر موهایتان و تقویت ریشه ی آنها هستید می توانید از روغن زیتون استفاده کنید. این روغن را کمی گرم کنید روی پوست سرتان ماساژ دهید و اجازه دهید یک شب روی سرتان بماند و روز بعد سرتان را بشویید.

روغن آروماتراپی

روغن آروماتراپی

روغن آروماتراپی پوست سرتان را تسکین می دهد و آرامش شمارا بیشتر می کند. این روغن از چندین نوع گیاه تشکیل می شود و به همین علت پوست سر شما تمامی مواد مغذی را دریافت می کند و در نتیجه رشد موها افزایش می یابد.

روش های ماساژ سر برای افزایش رشد مو

ماساژ سر روش های مختلفی دارد و در ادامه ما چهار روش را به شما معرفی می کنیم.

ماساژ سنتی

در این شیوه از ماساژ تنها از نوک انگشتان دست استفاده می شود .تمامی قسمت های سر را با نوک انگشتان به صورت دایره وار ماساژ دهید. فشاری که وارد می کنید نباید شدید باشد و باید آرام و با ملایمت این ماساژ انجام شود. برای نتیجه گیری بهتر هرروز به مدت پنج تا ده دقیقه این ماساژ را انجام دهید. شما می توانید این ماساژ را نزد ماساژور های حرفه ایی هم انجام دهید.

ماساژ سر

ماساژ سر در هنگام شست و شو

در صورتی که شما مشغله کاری بسیاری دارید و وقت زیادی برای انجام ماساژ ندارید می توانید در زمان حمام کردن به روش سنتی سرتان را ماساژ دهید. در حالی که شامپو به سرتان زده اید چند دقیقه کف سرتان را ماساژ دهید، سپس موهایتان را آب کشی کنید.

ماساژ سر با روغن های اسانس

پژوهش ها نشان می دهند که روغن های اسانس همانند روغن اسطوخودوس و روغن نعناع فلفلی یا سوسنبر برای رشد مو بسیار مفید است.

یک یا دو قطره روغن نعناع فلفلی یا اسطوخودوس را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا روغن جوجوبا (روغن های حامل) ترکیب کنید. این ترکیب را روی سرتان بریزید و کف سرتان را با ابزار های ماساژ یا نوک انگشتان ماساژ دهید.

حتما روغن های اسانس را بر روی دستتان تست کنید تا از نداشتن حساسیت به آنها آگاه شوید.

استفاده از دستگاه های ماساژ

برای ماساژ سر ابزار های مختلفی وجود دارد اما میان ماساژ دادن سر با نوک انگشتان دست و ماساژورها و ابزارهای ماساژ تفاوت زیادی دیده نمی شود و هردو مفید هستند. در نهایت شما باید تصمیم بگیرید که از کدام روش استفاده کنید تا به هدفتان برسید.

ماساژور ها به شکل برس یا با دستگیره ی لاستیکی هستند و شما می توانید از این دستگاه ها به همان صورت که با نوک انگشتان دست سرتان را ماساژ می دهید، تمامی قسمت های سرتان را ماساژ دهید.

نکته برای ماساژ سر

فرق سر میزان خون کمتری دریافت می کند بنابر این در هنگام ماساژ بر این قسمت تمرکز کنید.

نکته برای خرید روغن ماساژ

روغن های سرد و پلمپ شده بهترین روغن ها برای ماساژ هستند زیرا این روغن ها از مواد مغذی و ویتامین زیادی تشکیل شده اند.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب