farsi beauty

خواص فندق، 16 خاصیت فوق العاده فندق که باید بدانید!!!

فندق

در مورد فندق چه می دانید

فندق یک میوه شگفت انگیز است که خواص درمانی و دارویی بسیار زیادی برای بدن دارد، از این میوه به عنوان نوعی آجیل که در سراسر ایران بسیار محبوب است استفاده می شود که مزایای زیادی برای بدن دارد.

خواص دارویی پوست گیاه فندق

جالب است بدانید پوست گیاه فندق برای درمان زخم های کهنه بسیار موثر است، از پوست این نوع گیاه برای درمان روماتیسم و بواسیر استفاده می کنند.

جوشانده برگ فندق و خواص آن

جوشانده برگ فندق یک ماسک عالی برای تقویت موهای سر و تقویت ریشه موها می باشد، همچنین بانوان و آقایان می توانند از ماسک جوشانده برگ فندق برای تقویت ابرو و یا به صورت سرمه از مغز فندق برای تقویت چشم ها استفاده کنند.

فندق

خواص فندق برای ارگان های داخلی بدن

1. تقویت ماهیچه ها

در فندق مقادیر بسیار زیادی منیزیم و کلسیم وجود دارد که از فشار بیش از حد عضلات جلوگیری می کند و موجب کاهش تنش عضلانی و رفع خستگی، اسپاسم، گرفتگی و دردهای ماهیچه ای می شود.

2. تضمین سلامت قلب و عروق

فندق به سلامت سیستم قلبی و عروقی کمک بسیار زیادی می کند زیرا این ماده حاوی اسیدهای الئیک است که نوعی چربی های اشباع نشده می باشند، مصرف فندق کلسترول LDL یا کلسترول بد را کاهش می دهد و کلسترول HDL را در بدن بالا می برد، مقادیر بیش از حد ویتامین A در بدن را کنترل می کند و قلب را آرام می سازد.

3. تقویت سیستم ایمنی بدن

در فندق ویتامین B6 وجود دارد که یک ویتامین ضروری برای تقویت سیستم ایمنی می باشد، مصرف فندق از سنتز غلاف میلین جلوگیری می کند و برای عملکرد دستگاه سیستم عصبی مرکزی بسیار مهم است.

4. جلوگیری از سرطان ها

مصرف فندق با کنترل رادیکال های آزاد و مقادیر بسیار بالای آنتی اکسیدانی از سرطان جلوگیری می کند و اثرات ضد انعقادی برای بدن دارد.

فندق

5. تسهیل عملکرد دستگاه گوارش

منگنز موجود در فندق به عنوان یک ماده متابولیک کربوهیدرات و پروتئین در بدن عمل میکند و سلامت دستگاه گوارش را بهبود می بخشد، به دفع مواد سمی در دستگاه گوارش از طریق مدفوع کمک می کند.

6. تقویت استخوان ها و مفاصل

فندق به دلیل دارا بودن منگنز از پوکی استخوان جلوگیری می کند و سلامت استخوان را بهبود می بخشد، فندق تراکم استخوان را بهبود می دهد و در برابر بیماری هایی مثل نرمی و پوکی استخوان از شما محافظت می کند.

7. جلوگیری از پیری زودرس

فندق سرشار از ویتامین C و ویتامین E می باشد، مصرف آن می تواند از پیری زودرس جلوگیری کند و با رادیکال های آزاد مبارزه کند.

8. جلوگیری از افزایش کلسترول

همانطور که ذکر شد فندق می تواند از کلسترول LDL یا همان کلسترول بد خون جلوگیری کند و کلسترول HDL را بالا ببرد.

فندق

9. متناسب برای بارداران

بانوان باردار با مصرف فندق می توانند اسید فولیک گسترده ای دریافت کنند که از بروز نقص لوله عصبی برای جنین هم جلوگیری می کند و به بافت جنین رشد بیشتری می دهد، البته مصرف بیش از حد آن می تواند موجب بروز آلرژی در کودک شود.

10. مناسب برای گیاهخواران

گیاهخواران می توانند از فندق به دلیل مقادیر پروتئینی بسیار بالایی که دارند به عنوان جایگزین گوشت استفاده کنند، فندق می تواند نیازهای پروتئینی بدن گیاهخواران را تامین کند.

11. درمان دردهای قاعدگی

اشخاصی که دچار گرفتگی های قاعدگی در رحم هستند اگر فندق میل کنند رفع گرفتگی در عضلات آنها اتفاق می افتد و کمک می کند قاعدگی آسان تری داشته باشند.

12. افزایش عملکرد بدنی

فندق می تواند مس بدن را تامین کند و با مقادیر منگنز و ویتامین های موجود در آن فعالیت بدنی را پر قدرت تر از قبل از افزایش دهد.

فندق

13. کاهش استرس و اضطراب

در فندق ویتامین های گروه B وجود دارد، این ویتامین برای افرادی که مشکلاتی مثل استرس و اضطراب، مشکلات روان شناختی، افسردگی و اسکیزوفرنی دارند بسیار مهم است و شما می توانید برای تاثیر بیشتر از شکلات های تلخ فندقی استفاده کنید.

14. درمان زخم های قدیمی

فندق می تواند سرعت بهبود زخم شما را بیشتر کند زیرا دارای اثر قابض می باشد، همچنین حاوی آرژنین است که اسید آمینه مفیدی برای درمان زخم به شمار می آید.

15. کنترل مناسب وزن

فندق می تواند وزن شما را سالم و متناسب نگه دارد، اگر در طول روز از فندق استفاده کنید و ورزش به همراه رژیم غذایی سالمی داشته باشید مشکلات تناسب اندام شما برطرف خواهد گشت.

16. مبارزه با آکنه

استفاده از فندق می تواند تاثیر خاصی روی آکنه ها داشته باشد، می توانید آن را خورد کنید و با قهوه و شکر کرده به همراه روغن زیتون و روغن نارگیل برای درمان آکنه استفاده کنید.

فندق

دیگر خواص فندق

فندق برای درمان موهای آسیب دیده، کمک به باروری، تقویت موها، برای نوزادان تازه متولد شده، محافظت پوست از اشعه UV، مناسب برای بند آوردن خونریزی های مزمن و افزایش تمرکز در افراد می باشد.

نحوه نگهداری فندق به چه صورت است؟

هنگام خرید فندق باید به ظاهر فیزیکی آن توجه کنید، توجه داشته باشید که فندق مستقیماً زیر نور خورشید نباشد.

یک فندق سالم تا چند وقت فقط می تواند قابل نگهداری باشد؟

فندق را اگر دور از نور خورشید و دور از دمای بالا نگه دارید و یا آن را در یخچال نگهداری کنید تا چهار ماه سالم می ماند البته لازم است بدانید برای مصرف باید آن را هم دمای اتاق کنید.

مصرف فندق چه عوارض جانبی برای بدن دارد؟

مصرف بیش از حد فندق افراد را مبتلا به آلرژی و واکنش های تنفسی حیاتی "آنافیلاکسی" می کند، بنابراین در مصرف فندق برای افراد دقت کنید، همچنین ممکن است موجب افزایش وزن شود و برای کبد مضرات ایجاد کند.

در فندق چه ویتامین هایی وجود دارد؟

در فندق ویتامین K, E, آهن، منگنز، کلسیم، منیزیم، آنتی اکسیدان، پروتئین، چربی های خوب، اسیدهای چرب امگا 3 و پتاسیم وجود دارد.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب