farsi beauty

فواید بی نظیر ماساژ دست + آموزش آن

ماساژ دست

اگر علاقه مند و پیگیر ماساژ باشید، حتما انواع مختلف آن و شرایط خاصی که مورد استفاده قرار میگیرند را میدانید. یکی از انواع ماساژ هایی که امروزه بسیار مورد استفاده قرار میگیرد و محبوبیت بالایی دارد، ماساژ دست میباشد. این ماساژ فواید بسیاری دارد و از طب چینی نشات گرفته است. با ما همراه باشید تا همه چیز را در رابطه با ماساژ دست یاد بگیریم.

 

ماساژ دست چیست؟

درمانی باستانی که با فشار به نقاط روی دست شما، نواحی خاصی از بدن را مورد هدف قرار میدهد ماساژ دست نام دارد. این ماساژ ساده و سریع باعث کاهش بیماری ها و مشکلات شما میشود. ماساژ دست نقش بسیار زیادی در تسکین فوری درد و تنش دارد.

ریشه این ماساژ به طب چینی بازمیگردد و امروزه نیز مطالعات، تکنیک ها و روش های طب چینی را تایید کرده و ان را یکی از بهترین درمان های مشکلات جسمی میدانند. در طب چینی اعتقاد بر این است که در بدن ما نقاط مختلفی وجود دارد، که هر کدام مسئول ارگان خاصی از بدن را به عهده دارند و با پیدا کردن و تحریک آنها میتوان بیماری ها و مشکلات را از بین برد. در این طب باور بر این است، که هر کدام از انگشتان ما ارتباط مستقیمی با برخی از اندام های حیاتی ما دارند و ما میتوانید با ماساژ درمانی دست خود، انواع بیماری ها را درمان کنیم.

بدن ما دارای کانال های انرژی میباشد که علم رفلکسولوژی نیز بر این باور است. اگر این کانال ها مسدود شوند باعث بروز بیماری میشود. رفلکسوژیست های دست بر این باور اند که با وارد کردن فشار به قسمت های خاص دست میتوان این کانال های انرژی را پاکسازی کرد. با پاکسازی و رفع انسداد این کانال ها تعادل و تندرستی در کل بدن شما جاری میشود.

این ماساژ وقت زیادی از شما نمیگیرد و فقط روزی 1دقیقه وقت شما را میگیرد.

ماساژ دست در عین راحتی و ساده بودن فواید بسیاری نیز برای شما دارد. این ماساژ میتواند باعث کاهش تنش عضلانی و رفع درد در بسیاری از نقاط بدن شود. انجام این ماساژ حتی یک بار در هفته نیز باعث کاهش انواع بیماری ها از جمله آرتریت، سندرم تونل کارپال و نوروپاتی میشود. فواید ماساژ بیش از آنچه که فکر میکنید است، پس با ما همراه باشید تا در بخش بعد درباره فواید ماساژ بیشتر بدانیم.

 

ماساژ دست

 

فواید ماساژ دست

ماساژ دست برای بهبود سلامتی و تندرستی پتانسیل بالایی دارد. ماساژ دست برای کاهش درد دست، کاهش اضطراب، خلق و خوی مناسب، بهبود خواب و کاهش فشار خون بسیار موثر است. انگشتان دست ما با اعضای ویژه بدن ما ارتباط مستقیمی دارند. برای مثال، انگشت شست با قلب و ریه ارتباط دارد و به رفع مشکلات قلبی و ریوی کمک میکند. ماساژ دادن هر انگشت فواید مختلفی دارد، با ما همراه باشید تا از فواید مختلف ماساژ انگشتان خود باخبر شوید.

 

ماساژ دست در ارتباط با قلب

انگشت شست ما با دو عضو مهم بدن ما که قلب و ریه هستند در ارتباط است و با ماساژ صحیح انگشت شست میتوانید به رفع مشکلات این دو عضو کمک کرد. برای مثال ماساژ انگشت شست برای قلب، میتواند ضربان بالای قلب را به حالت عادی برگرداند.

 

ماساژ دست و رفع مشکلات گوارشی

 انگشت سبابه نیز با دستگاه گوارشی ما ارتباط مستقیمی دارد و میتواند به رفع مشکلات گوراشی ما کمک بسیاری کند. با ماساژ دادن این انگشت میتوان به رفع مشکلات گوارشی از جمله رفع درد شکم و مشکلات هضم غذا کمک کرد.

 

ماساژ دست در ارتباط با خواب

انگشت وسط دست ما ارتباط مستقیمی با گردش خون دارد که به رفع مشکلاتی مانند حالت تهوع، سرگیجه یا بی خوابی کمک میکند. با ماساژ انگشت وسط خود میتوانید بی خوابی خود را از بین ببرید.

 

ماساژ دست

 

ماساژ دست و رفع مشکلات روحی

شاید عجیب به نظر بیاید اما ماساژ دست به رفع مشکلات روحی نیز کمک میکند. انگشت حلقه ما با مشکلات روحی ما ارتباط مستقیمی دارد و هنگامی که استرس و یا اضطراب دارید، میتوانید با ماساژ این انگشت به مدت یک دقیقه از شر احساسات بد خود خلاص شوید.

 

ماساژ دست در ارتباط با سردرد

انگشت کوچک ما به عملکرد کلیه ها و کاهش سردرد مرتبط است و با ماساژ آن میتوانید عملکرد کلیه ها را بهبود بخشیده و سردرد خود را درمان کنید. حتی ماساژ انگشت کوچک باعث کاهش وزن شما نیز میشود.

 

ماساژ دست و درمان آرتروز

لازم است بدانید که ماساژ دست باعث رفع و کاهش آرتروز دست نیز میشود. آرتروز دست مشکل بسیار دردناکی است که میتواند شما را از انجام کارهای روزانه خود ناتوان کند، اما ماساژ دست میتواند به کسانی که از آرتروز دست رنج میبرند کمک بسیاری کند.

 

ماساژ دست

 

آموزش ماساژ دست

ماساژ دست نیازمند تجهیزاتی نمیباشد و حتی میتوانید این ماساژ را همراه با روغن یا بدون روغن انجام دهید. برای بهرمندی از فواید ماساژ دست بهتر است که هر روز حدود 15 دقیقه دستان خود را ماساژ دهید. توجه داشته باشید که فشار زیاد به دست به بهبود شما کمک نمیکند، اما به جای فشار های سبک، از فشار های متوسط استفاده کنید الخصوص اگر در دست خود دردی احساس میکنید.

توجه داشته باشید که ماساژ دست قبل خواب به رفع بیخوابی و بهبود کیفیت خواب شما کمک میکند. ماساژ دست در هر زمان از روز محدودیتی ندارد و آرامش بخش و مفید نیز میباشد.

برای ماساژ دست مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. ماساژ دست خود را با شستن دست هایتان شروع کنید. پس از شستن دست ها، آن ها را به هم بمالید تا گرم شوند.
  2. انگشتان دست خود را از هم باز کرده و کف دست به سمت بالا باشد. حال از انگشت های شست و اشاره یک دست استفاده کنید، و هر انگشت را از پایین تا نوک انگشت به سمت بالا بکشید.
  3. حال با همان انگشت های شست و اشاره دست دیگر، با حرکات دایره وار از پایین تا نوک انگشتان خود را ماساژ دهید. این کار را برای هر انگشت 2 تا 3 بار انجام دهید.
  4. در حالی که هنوز کف دست شما به سمت بالا میباشد، انگشت شست خود را روی کف دست قرار داده و با حرکات دایره وار کل کف دست خود را ماساژ دهید.
  5. اینک دست خود را برعکس کرده که کف دست شما رو به زمین باشد و با حرکات دایره وار انگشت شست، پشت دست خود را ماساژ دهید.

 

ماساژ دست

 

ماساژ دست همراه با صندلی ماساژ

اگر شما نمیتوانید ماساژ دست یا هر ماساژ دیگری را در خانه انجام دهید و توان آن را دارید که یک صندلی ماساژ تهیه کنید، پیشنهاد میکنیم که برای راحتی خودتان یک صندلی ماساژ تهیه کنید. این صندلی ها علاوه بر ماساژ دادن اندام های مختلف، انگشتان دستتان را نیز ماساژ میدهد.

 

حرف آخر

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید و این ماساژ ساده و بسیار کاربردی را در منزل انجام دهید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب