farsi beauty

طرز تهیه همبرگر ذغالی لذیذ و خوشمزه با دستوری ساده

همبرگر ذغالی

همبرگر یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار است که در سطح جهانی خواهان زیادی دارد. شما می توانید در خانه از روش های متفاوتی برای طبخ همبرگرتان استفاده کنید. می توانید آن را سرخ کنید مانند همبرگر آمریکایی یا در صورتی که نمی خواهید از روغن در رژیم غذاییتان استفاده کنید می توانید همبرگر را با استفاده از منقل یا باربیکیو درست کنید و در نهایت یک همبرگر ذغالی خوش طعم تهیه کنید.

 

مواد لازم برای تهیه همبرگر(برای دو نفر)

گوشت چرخ کرده همراه با چربی

300گرم        

سیر

دو حبه

جعفری خرد شده

دوقاشق غذاخوری

فلفل دلمه ای قرمز و سبز( خرد شده)

دوقاشق غذاخوری

پیاز درشت و رنده شده

یک عدد

نمک و فلفل

به میزان لازم

 

همبرگر ذغالی

طرز تهیه همبرگر ذغالی

مرحله اول

در ابتدا پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید. سپس سیر را رنده کنید و به پیاز اضافه کنید. در ادامه فلفل دلمه ایی های ریز شده راه به همراه گوشت به دیگر مواد اضافه کنید. جعفری های خرد شده را به همراه نمک و فلفل به گوشت اضافه کنید و به خوبی آن را باهم ترکیب کنید و با دست به مدت ده دقیقه هم بزنید. (اضافه کردن فلفل دلمه وجعفری کاملا سلیقه ایی است.)

 

مرحله دوم

مواد همبرگر را به دو قسمت تقسیم کنید و آن را با کمک دستتان شکل دهید. هرکدام از آن ها درون یک کیسه فریزر قرار دهید و با استفاده از قالب زن همبرگر به آن حال دهید. در صورتی که قالب زن همبرگر ندارید می توانید از بشقاب برای پهن کردن همبرگر ها استفاده کنید.

 

مرحله سوم

همبرگر ها را به مدت بیست تا سی دقیقه درون فریزر قرار دهید. ذغال هایتان را به صورت یکدست روشن کنید. توری یا صفحه ی گریل را روی ذغال ها قرار دهید و در ادامه همبرگر هارا بر روی آن بگذارید تا مغز پخت شوند. برای اینکه همبرگر شما به خوبی پخته شود باید به مدت 5 تا 10 دقیقه هر سمت را بپزید.

 

مرحله چهارم

پس از اینکه همبرگر ها خوب سرخ شدند، به نان همبرگر کمی سس بزنید و درون آن یک ورق گوجه، چند تکه خیار شور، کاهو و در صورت علاقه یک ورق پیاز قرار دهید. همبرگر ها را درون نان قرار دهید و با سس دلخواهتان آن را میل کنید.

 

مرحله پنجم

در صورتی که می خواهید همبرگر ذغالی شما طعم بهتر و لذیذتری داشته باشد می توانید یک ورق ژامبون روی آن قرار دهید. برای طعم بهتر می توانید از پنیر ورقه ای هم در همبرگرتان استفاده کنید اما کالری آن بیشتر می شود و در صورتی که شما رژیم لاغری دارید باید به این نکته دقت کنید.

همبرگر ذغالی

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب