farsi beauty

طرز تهیه حلوای شیره انگور خوشمزه و مقوی به سبک گیلانی

حلوای شیره ی انگور

حلوای شیره انگور یکی از خوش طعم ترین و معروف ترین حلوا های مجلسی ایران است که  نسبت به حلوا‌‌های زعفرانی تیره تر بوده و دارای طرفداران بسیاری است. برای مشاهده ی آموزش حلوای شیره ی انگور با ما همراه باشید.

مواد لازم:

آرد سفید

۱ لیوان

روغن مایع

سه چهارم لیوان

شیره انگور

یک دوم لیوان

گلاب

۳ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده  ( اختیاری )

۱ قاشق غذاخوری

پودر هل ( اختیاری )

یک دوم قاشق چایخوری

دستور پخت حلوای شیره ی انگور

مرحله ی اول :

در ابتدای کار شیره انگور را همراه با زعفران دم کرده، پودر هل و گلاب داخل ظرفی ریخته و به خوبی هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب شود.  سپس آرد الک شده را داخل تابه ای ریخته و روی حرارت ملایم  قرار می دهیم. در ادامه آرد را به خوبی تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود و حدوداً به رنگ قهوه ای کم رنگ در بیاید.

مرحله ی دوم :

در این مرحله پس از آنکه آرد به رنگ قهوه ای کم رنگ درآمد آن را مجدداً الک کرده و کنار می گذاریم. سپس روغن را داخل تابه ای ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و صبر می کنیم تا کاملا داغ شود. حالا آرد را به تابه اضافه کرده و به شکل متداوم هم می زنیم تا آرد و روغن به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.

مرحله ی سوم :

در این مرحله می بایست روغن و آرد را به قدری هم بزنیم که مواد به خوبی با یکدیگر ترکیب شده‌ و یکدست شود و نباید به قدری هم بزنیم که رنگ آرد بسیار تیره شود. به این علت که به صورت طبیعی با اضافه کردن شیره، رنگ آرد تیره تر خواهد شد.

مرحله ی چهارم :

در این مرحله مخلوط شیره را در سه مرحله به آرد اضافه کرده و به صورت متداوم هم می زنیم تا آرد گلوله گلوله نشود. باید به مدت ده دقیقه به صورت متداوم مواد را هم بزنیم تا یکدست شود. (به این مساله دقت کنید که شیرینی این حلوا نسبت به حلوا های دیگر کمتر می باشد و اگر حلوا را شیرین تر دوست دارید یک یا دو قاشق غذاخوری شکر به آن اضافه کنید. ) سپس حلوا را به  ظرف مورد نظرمان منتقل کرده و تزئین می کنیم. نوش جان

منبع تصویر halwa_majlesy

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب