farsi beauty

طرز تهیه حلوای شیر و عسل خوشمزه برای افطاری

حلوای شیر و عسل

حلوای شیر و عسل یکی از فوق العاده ترین و خوشمزه ترین حلواهای سنتی ایرانی است که طرفداران بسیاری داشته و با دستور های مختلفی پخته می شود. برای مشاهده ی آموزش حلوای شیر و عسل در بخش آموزش شیرینی پزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم حلوای شیر و عسل :

شیر

۱/۵ لیوان

گلاب

یک دوم لیوان

آرد

۱ لیوان

شکر

یک دوم لیوان

زعفران دم کرده

۲ قاشق غذاخوری

روغن مایع

یک دوم لیوان

پودر هل

یک چهارم قاشق مربا خوری

عسل

یک قاشق غذاخوری

دستور پخت حلوای شیر و عسل

در مرحله ی اول شربت حلوا را درست می کنیم :

در ابتدا شیر را همراه با شکر داخل قابلمه ای ریخته و با یکدیگر مخلوط کرده و قابلمه را بر روی ملایم می گذاریم. سپس پودر هل و زعفران دم کرده را به قابلمه اضافه کرده و پس از آنکه شکر به خوبی ذوب شد قابلمه را از روی حرارت بر می داریم تا خنک شود و در پایان گلاب را به شربت اضافه می کنیم. به این نکته توجه کنید که شربت حلوا نباید بجوشد.

در مرحله ی دوم آرد را همراه با روغن داخل تابه تفت می دهیم :

در این مرحله آرد را الک کرده و داخل تابه ای مناسب می ریزیم. سپس تابه را بر روی حرارت گذاشته و آن را به خوبی تفت می دهیم  تا طعم خامی اش از بین برود. سپس آرد را برای بار دوم الک کرده و دوباره داخل تابه می ریزیم تا گلوله هایش جدا شود. حالا روغن مایع را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا با آرد مخلوط شود به این نکته توجه کنید که می بایست حرارت ملایم باشد که در حین تفت دادن آرد تغییر رنگی نداشته باشد.

 در مرحله ی آخر شربت  و عسل را به تابه اضافه می کنیم :

حالا تابه را از روی حرارت بر داشته و شربت را آرام  آرام به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا حلوا منسجم شود. پس از آنکه حلوا در وسط تابه جمع شد. عسل را به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. در پایان حلوا را داخل ظرف مورد نظرمان ریخته و با خلال پسته تزئین می کنیم. حلوای ما آماده است.

منبع تصویر ashpaziye_mona

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب