farsi beauty

طرز تهیه حلوای اوماج ( اوماج حالواسی ) خوشمزه به سبک آذربایجان شرقی

حلوای اوماج

حلوای اوماج یکی از خوش طعم ترین حلواهای ایرانی است که اصالتش مربوط به استان آذربایجان شرقی است و به گویش محلی به آن اوماج حالواسی گفته می‌شود. اگر می‌خواهید روش تهیه‌ی  این حلوای فوق العاده را آموزش ببینید با ما همراه باشید.

مواد لازم :

آرد سفید

۴ لیوان

شکر

۶۰۰ گرم

آب

۲/۵ لیوان

روغن مایع

حدود یک لیوان

شیر

۱۱۰ سی سی

پودر هل

یک دوم قاشق چایخوری

زعفران دم کرده یا زردچوبه

۳ قاشق غذاخوری

گلاب

یک چهارم لیوان

کره

۱۰۰ گرم

نمک

یک چهارم قاشق چایخوری

دستور پخت حلوای اوماج

مرحله ی اول :

در ابتدا آرد را همراه با نمک داخل سینی بزرگی ریخته و با دست  مخلوط می کنیم. سپس ۴ قاشق غذاخوری روغن  داخل آرد ریخته و به خوبی ورز می‌دهیم. سپس شیر را آرام آرام به آرد اضافه می‌کنیم و مخلوط می‌کنیم  تا زمانی که آرد حالت گلوله گلوله پیدا کند. زمانی که آرد حالتی شنی یا گلوله گلوله پیدا کرد اضافه کردن شیر را متوقف می کنیم.

مرحله ی دوم :

در این مرحله آرد را داخل میکسر می‌ریزیم تا پودر شود. اگر میکسر در دسترس نداشتیم آرد را الک می‌کنیم. سپس شکر را همراه با آب داخل قابلمه ای ریخته و روی حرارت ملایم می‌گذاریم تا به مدت ده دقیقه آب به جوش بیاید و شکر ذوب شده و کاملا در آب حل شود.

مرحله ی سوم :

در این مرحله تابه ای را روی حرارتی ملایم گذاشته و مقداری روغن به آن اضافه می‌کنیم. سپس آرد را داخل تابه ریخته و به صورت مداوم هم می‌زنیم تا حالت خمیر پیدا کند. ( در صورتی که  به طور مداوم هم نزنیم ممکن است آرد بسوزد ) پس از پانزده دقیقه که آرد را داخل تابه تفت دادیم کره را به تابه اضافه می‌کنیم. تا خمیر ما روان و شل شود. پس از اضافه کردن کره باز هم به مدت پانزده دقیقه مواد را روی حرارت ملایم هم می‌زنیم و سپس حرارت را خاموش می‌کنیم.

مرحله ی آخر :

پس از آنکه حرارت را خاموش کردیم شربت را به موادمان اضافه کرده و به صورت متداوم حلوا را هم می‌زنیم و نمی‌گذاریم ساکن بماند. حالا پودر هل را به همراه زعفران دم کرده و گلاب به حلوا اضافه کرده و به هم زدن ادامه می‌دهیم. در این قسمت از کار حلوا بسیار شل شده است به همین خاطر آن را به مدت پنج دقیقه روی حرارت ملایم قرار داده و به صورت مداوم هم می‌زنیم تا  حلوا خودش را بگیرد و روغن بیندازد. اکنون حلوا آماده ی سرو است. نوش جان

منبع تصویر ghazahayemamanpazz

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب