farsi beauty

طرز تهیه حلوای هل و زنجبیل به روش تبریزی

حلوای هل و زنجبیل تبریزی

شیرینی‌ های ایرانی همواره جزء بهترین شیرینی‌ های جهان بوده ‌‌اند که دارای طرفداران بسیاری در سراسر دنیا هستند. یکی از بهترین و قدیمی ‌ترین شیرینی ‌های ایرانی حلوا است. که در هر جای ایران به شیوه خاصی با طعم متفاوتی پخت می‌ شود. ما امروز قصد آموزش طرز تهیه حلوای هل و زنجبیل به روش تبریزی را داریم که یکی از بهترین و معروف ‌ترین حلوا ‌ها در ایران می‌ باشد و طرز تهیه متفاوت ‌تری نسبت به انواع دیگر حلوا دارد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا این حلوای بسیار خوش مزه را به راحتی در منزل خود تهیه کنید.

مواد لازم حلوای هل و زنجبیل تبریزی:

آرد قنادی

۲ لیوان

آرد نخودچی

۱ لیوان

کره گیاهی

۱۰۰ گرم

روغن جامد بدون پالم

¼ پیمانه

پودر قند آسیاب شده

۱ و ¼ پیمانه

پودر هل

۲قاشق چایخوری

پودر زنجبیل

۳ قاشق غذاخوری

جوزهندی

½ قاشق چایخوری

مغز گردو

به مقدار لازم

دستور پخت حلوای هل و زنجبیل به روش تبریزی

مرحله اول (الک کردن آرد و تفت دادن آن)

ابتدا آرد را الک کرده سپس آن را درون قابلمه بریزید و با حرارت ملایم به مدت یک ساعت تفت دهید تا رنگ آرد تغییر کند و بو وطعم خامی آن به طور کامل گرفته شود.

مرحله دوم (اضافه کردن آرد نخودچی و روغن و کره)

در این مرحله آرد نخودچی را به آرد سفید تفت داده شده اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه دوباره تفت دهید. سپس روغن و کره را اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه همه مواد با هم به خوبی تفت داده شوند و مزه آن ‌ها ترکیب شود.

مرحله سوم (الک کردن پودر قند)

در این مرحله مواد را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید به دمای مناسب برسد. سپس پودر قند را بر روی کل سطح آن به صورت مساوی و یکنواخت الک کنید. و با دست مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید.

مرحله چهارم (اضافه کردن پودر گردو و زنجبیل و هل و جوز هندی)

سس پودر گردو تفت داده شده را به همراه جوز هندی، پودر زنجبیل و پودر هل به مواد اضافه کنید و به مدت ۱۲ دقیقه به خوبی همه آن ها را ورز دهید تا به یک مواد تقریبا خمیر مانند یکدست برسید.

مرحله پنجم (ریختن مواد در قالب)

بعد از این که مواد را به خوبی با هم میکس کردید درون یک قالب مستطیل شکل را به خوبی چرب کرده ومواد را درون آن قرار دهید سپس با لیسک آشپزخانه سطح مواد را به خوبی در کف ظرف صاف کنید و با استفاده از چاغو به قطعات مربع شکل برش دهید.

مرحله ششم (قرار دادن حلوا در یخچال و سرو آن)

در این مرحله مواد روی مواد را با سلفون به خوبی بپوشانید و درون یخچال قرار دهید. شما می ‌توانید بعد از ۴ ساعت حلوای هل و زنجبیل به روش تبریزی را از یخچال خارج کرده و به همراه پای یا به تنهایی سرو کنید.

جمع بندی

ما در این مقاله در مورد طرز تهیه حلوای هل و زنجبیل به روش تبریزی صحبت کردیم همانگونه که می دانید این حلوا به خاطر زنجبیل گردو و هل بسیار فواید خوبی دارد. زیرا این مواد هر کدام به تنهایی می ‌توانند یک دارو باشند. البته ناگفته نماند که طعم بینظیر این حلوا نیز به خاطر وجود این مواد می ‌باشد. حلوای زنجبیل تبریزی دارای طرفداران زیادی است به همین خاطر اگر به تبریز مراجعه کنید و در نمایشگاه ‌های مواد غذایی آن شرکت کنید این حلوا را می ‌توانید به عنوان سوغات با خود بیاورید.

منبع عکس: mary_foodstories

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب