farsi beauty

7روش برای محکم کردن و تقویت موها

روش تقویت مو

بیش از 50 درصد خانم ها در طول زندگی ریزش موی شدید را تجربه می کنند. اکثر خانم هایی که بالای 40 سال هستند ویا به تازگی بچه دار شدن یا در دوران یائسگی به سر می برند بیشتر از ریزش مو رنج می برند.

ماساژ روغن بر پوست سر

انواع روغن هایی وجود دارند که می توانند به رشد مو و تقویت آن کمک کنند، اما لازم است که قبل از استفاده از هر گونه موادی مطمئن بشید که برای کل مو مناسب باشد.

برای مثال روغن کرچک فقط مناسب استفاده بر روی پوست می باشد و به خط موی شما کمک می کند.

روغن مو

قبل از هر درمانی، یک شامپوی ملایم استفاده کنید.

برای از بین بردن شوره ی سر روش های مختلفی وجود دارد، اما ممکن است مشکل شما با استفاده از یک شامپوی ملایم برای کاهش چربی نیز بر طرف شده و کاملا حل شود. اما اگر استفاده از این شامپو تاثیر گذار نبود می توانید به پزشک مراجعه کنید.

البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که، مشکلات خشکی پوست سر و مشکلات موهای شما می تواند به آلرژی یا تغییرات هورمونی نیز ربط داشته باشند. پس مناسب است که قبل از استفاده از هر گونه درمانی حتما یک آزمایش انجام دهید.

ماسک دارچین

دارچین دارای خواص ضد میکروبی است و باعث افزایش گردش خون میشود که بر روی پوست سر و موها تاثیر گذاری بسیاری خوبی دارد.

برای تهیه این ماسک تنها کافیست، مقدار مساوی ای از دارچین و روغن نارگیل را باهم مخلوط کرده و آن را روی ریشه و پوست سر خود ماساژ دهید، سپس بعد از گذشت 45 دقیقه می توانید سر خود را بشویید.

شستشو با شامپو ملایم

اگر خط موی شما مشکل دارد نباید موهای خود را هر روز بشویید، بهتر است که موهای خود را هر 2تا3 روز بشویید و با شامپوی ملایمی که فاقد هرگونه مواد شیمیایی میباشد این کار را انجام دهید.

توصیه میشود تا حد امکان از شامپو های گیاهی، به خصوص شامپو هایی که دارای بابونه، آلوئه ورا، پروتئین، سیستئین، بیوتین و ویتامین E هستند استفاده کنید.

شستشو مو

از نرم کننده استفاده کنید.

همانطور که میدانید بهتر است که موهای خود را هر 2تا3 روز بشویید، اما استفاده از نرم کننده شامل چنین قانونی نیست و توصیه می شود تا حد امکان هر روز موهای خود را با نرم کننده بشویید؛ زیرا موها نیز نیاز به آبرسانی دارند.

برای استفاده هر روزه از نرم کننده لازم نیست که موها را با شامپو بشویید، تنها کافیست موها را با آب ولرم آبکشی کرده و بعد با نرم کننده آنها را بشویید.

اگر موها به درستی مرطوب شوند محکم تر و ضخیم تر شده و کمتر دچار شکستی می شوند.

نرم کننده مو

استفاده از روی

روی میتواند خود یکی از دلایل ریزش مو باشد، اما اگر هر روز به مقدار درستی مصرف شود میتواند باعث تقویت موها شود.

مصرف روزانه 8تا11 میلی گرم از روی به طور منظم توصیه میشود. به این نکته نیز توجه داشته باشید که روی، نباید بیش از 2تا3 هفته مصرف شود.

ماسک قهوه

جالب است بدانید که کافئین نیز بر رشد مو تاثیر مثبت فراوانی دارد و به تقویت موهای شما کمک میکند.

قهوه از ریزش موهای شما جلوگیری کرده و اگر به طور مستقیم با پوست سر ماساژ دهید باعث افزایش گردش خون نیز می باشد. قهوه حاوی فلاونوئید است و باعث رشد بیشتر و دوباره موهایتان می شود.

حرف آخر

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

لطفا توجه داشته باشید که قبل از استفاده از هر گونه روشی، حتما با پزشک خود مشورت کنید تا دچار بروز مشکل نشود.

تقویت مو

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب