farsi beauty

درمان وز و خشکی مو با بهترین ماسک های خانگی

وز و خشکی مو

بهترین درمان برای نرم شدن مو و از بین بردن خشکی آن

قطعا همه ی افرادی که از موهای خشک و وز خودشون ناراحت هستند، راه های زیادی را برای درمان آن امتحان کردند. اما هیچ چیزی بهتر از یک درمان قطعی و ساده نیست.

راه های پیشگیری از وزی مو

کمبود آب و رطوبت، اصلی ترین عامل خشکی و وز شدن موها میباشد. برای جلوگیری از خشکی و وز شدن موها باید تغذیه خود را اصلاح کرده و میزان آبی مصرفی خود را افزایش دهید. یکی از موادی که برای آب رسانی به بدن مناسب میباشند، سبزیجات است زیرا آب زیادی را در خود ذخیره میکنند و در داشتن پوست و موهای سالم و باطروات به ما کمک زیادی میکنند.

نوشیدن آب

سرم های مناسب برای درمان موها

استفاده از سرم های مناسب میتواند کمک بسیار زیادی در درمان و برطرف کردن وز و خشکی موها شود. این سرم ها باعث نرمی، لطافت و ترمیم موها شود.

10 درمان مناسب و سریع برای موهای خشک و وز

ماسک مو تخم مرغ و روغن بادام

یک عدد تخم مرغ

¼ فنجان روغن بادام

ترکیب این دو ماده عالی برای ماسک مو بسیار موثر میباشد. برای استفاده از آن فقط کافیست، این دو ماده را باهم مخلوط کرده تا یک ترکیب یکدست ایجاد شود و بعد آن را به مدت 40 دقیقه بر روی موها ماسک کنید، و در آخر موها را با نرم کننده یا شامپو بشویید.

روغن بادام خود به تنهایی یک نرم کننده عالی میباشد و رطوبت مو را افزایش میدهد، تخم مرغ نیز با مواد مغذیی که در خود دارد باعث ایجاد لایه محافظتی مو ها شده و از آسیب مو جلوگیری میکند.

تخم مرغ

ماسک مو آووکادو

یک فنجان ماست

یک عدد آووکادو بصورت له شده

با ترکیب این دو ماده میتوانید یک ماسک موی عالی و ارزان داشته باشید. میتوانید این ماسک را به مدت 45 دقیقه بر روی موها ماسک کرده و بعد از آن با آب ولرم بشویید، و از این ماسک که سرشار از ویتامین های مناسب برای مو میباشد و بافت موهای خشک و وز را ترمیم میکند لذت ببرید.

 

ماسک مو روغن نارگیل

روغن نارگیل

Eروغن ویتامین

در ترکیب مواد این ماسک مو به این توجه داشته باشید که میزان روغن ویتامین به هر اندازه ای که هست، روغن نارگیل باید 4 برابر آن باشد. میتوانید اضافه ی مواد به دست آمده را در ظرفی بریزید و در یخچال از آن نگهداری کنید. این ماسک باید به مدت 40تا45 دقیقه بر روی موهای شما بماند و بعد آن را بشویید.

روغن نارگیل به عمق موها رطوبت میبخشد و این بسیار عالی است.

روغن نارگیل

ماسک مو مایونز

1تا2 عدد تخم مرغ

1/3 فنجان روغن بادام

¼ فنجان مایونز

همه ی این مواد را باهم مخلوط کرده تا یک مخلوط خمیری و نرم و یکنواخت ایجاد شود. این ماسک باید حدود 1تا2 ساعت روی موهای شما استراحت کند و میتوانید روی سر خود حوله یا دستمال سر نیز بگذارید.

این درمان مانند یک معجزه برای موهای خشک و وز عمل میکند و بسیار مفید است. این ماسک به موهایتان درخشش، زیبایی و نرمی خاصی میدهد.

 

ماسک مو عسل و آبلیمو

یک فنجان آب

یک قاشق غذاخوری آبلیمو

2 قاشق غذاخوری عسل

این مواد را باهم مخلوط کرده و بر روی موهای خود ماسک کنید، و چند دقیقه موها و پوست سر خود را با آن ماساژ دهید و بعد اجازه دهید تا 10 دقیقه بر روی موهای شما استراحت کند و در آخر با آب ولرم آن را بشویید.

موهای خشک و وز با وجود ترکیبات درون این ماسک ترمیم و درمان شده و برای از بین بردن شوره سر نیز مناسب میباشد.

عسل

ماسک مو ماست و عسل

یک فنجان ماست

3 قاشق غذاخوری عسل

با ترکیب این مواد و ماسک کردن آن به مدت 30 دقیقه شاهد تاثیر فوق العاده این ماسک در صافی و مرطوب کردن موها خواهید بود. بعد از 30 دقیقه میتوانید این ماسک را با آب ولرم و شامپو بشویید و خشک کنید.

ماست و عسل برای تامین رطوبت پوست و مو بسیار  و موثر میباشند.

 

ماسک مو سرکه سیب

2 فنجان آب

2 قاشق غذاخوری سرکه سیب

این دو مواد را باهم ترکیب کرده و بعد در حمام موهای خود را با آن بشویید و بعد مو ها را آبکشی کنید، میتوانید این کار را دو بار انجام دهید.

سرکه سیب موها را به طور کامل پاکسازی میکند و باعث پاکسازی آلودگی و چربی موها میشود و برای رطوبت موها نیز مناسب است.

سرکه سیب

ماسک مو آلوئه ورا

¼ فنجان روغن (از روغن های طبیعی و مناسب، مانند: نارگیل، بادام و... استفاده کنید)

¼ فنجان ژل آلوئه ورا

ترکیب این دو ماده و ماسک کردن آن به مدت 20 تا 30 دقیقه بر روی موها بسیار به تقویت موها کمک کرده و بعد از آن میتوانید این ماسک را با شامپو از موهای خود بشویید و آبکشی کنید.

ژل آلوئه ورا باعث رطوبت و آب رسانی به موها شده و از خشک و وزی آنها جلوگیری وآن را درمان میکند.

آلوئه ورا

ماسک مو شیر ناگیل

اگر موهای خود را با کمی شیرنارگیلی که روی شعله گرم شده است ماساژ دهید و بعد بگذارید آن به مدت 30 دقیقه بر روی موهای شما استراحت کند، به نرمی و لطافت موهای خود کمک بزرگی میکنید.

شیر نارگیل دارای پروتئین های مغذی است که از آسیب دیدگی موها جلوگیری کرده و وزی موها را از بین میبرد؛ به رطوبت، نرمی و درخشش موها کمک بسیاری میکند.

 

روغن درمانی

روغن درمانی با روغن های آرگان، نارگیل، بادام، جوجوبا و زیتون یکی از روش های عالی هندی برای تقویت موهاست و به تغذیه و ترمیم بافت مو کمک بسیاری میکند.

روغن تراپی

حرف آخر

موهای وز و خشک خود را در خانه با روش های طبیعی و تضمینی و بسیار کم هزینه درمان کنید و از موهای زیبا، لطیف و درخشان خود لذت ببرید. روش هایی که در این مقاله با آنها آشنا شدید به شما کمک میکند تا موهای خود را درمان و آنها را ترمیم کنید، و حتی از بروز این گونه مشکلات جلوگیری کنید.

توصیه میشود برای جلوگیری از هر گونه آلرژی یا مشکلی با پزشک خود مشورتی داشته باشید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب