farsi beauty

کرم موبر صورت و بدن چه مزایا و معایبی دارد؟

کرم موبر

کرم موبر صورت و بدن چیست؟

روی بدن و صورت برخی از افراد موهای زائد و تیره رنگی رشد می کند، این موها بر ناحیه هایی مانند چانه، گلو، صورت، سینه و اطراف ناف روییده می شود و بر روی دست ها و پاها قابل مشاهده است.

میزان رشد موهای زائد در بدن افراد متفاوت است اما خوشبختانه یکی از روش های از بین بردن این موها استفاده از کرم های موبر می باشد.

کرم های موبر چه کار کردی روی موهای زائد دارند؟

در حقیقت ساختار مو را پروتئینی به نام کراتین تشکیل می دهد که حجم زیادی از فیبر مو را نیز در بر می گیرد، مواد اصلی کرم های مو بر صورت و بدن از کلسیم هیدروکساید و هیدروکسید سدیم تیوگلیکولات تشکیل شده، این ساختار سبب شکسته شدن کراتین مو و رفع موهای زائد می شود و از این طریق کرم های موبر موهای زائد را از بین می برد.

کرم موبر

مزایای کرم های موبر صورت و بدن

کرم های صورت و بدن مزایایی دارند که در ادامه به آنها می پردازیم:

  • محصولی مقرون به صرفه می باشد.
  • استفاده از آنها آسان است و موجب آسیب به پوست نمی گردد.
  • موهای زائد با این موبر ها به مدت طولانی رشد نمی کند و رشد آن نیز کمتر می شود.
  • استفاده از کرم های موبر ضخامت موی زائد را کم و آن ها را نازک تر می کند.
  • روشی بدون درد و غیرتهاجمی می باشد که برای بدن افرادی که پوست های حساس نیز دارند متناسب است.

مضرات کرم موبر چیست؟

استفاده از کرم های موبر ممکن است مضراتی برای برخی از اشخاص داشته باشند، ممکن است برخی افراد به آن حساسیت داشته باشند و دچار سوزش، لکه های پوستی، تاول، پوسته شدن، خارش و از این قبیل عوارض شود که بهتر است قبل از استفاده از کرم های موبر برای کل بدن، آن را روی قسمتی از بدن تست کنید و در صورت عدم حساسیت از آن استفاده کنید.

یکی دیگر از عوارض کرم های موبر بوی آنها می باشد، کرم های موبر بوی خوشی ندارند و عطری نیستند بنابراین ممکن است برخی ها را اذیت کند.

کرم موبر

احتیاط را در استفاده از کرم های موبر فراموش نکنید!

کرم های موبر عوارض خاصی ندارد اما باید دقت داشته باشید که این کرم ها را روی قسمت های حساس مثل اطراف چشم و اطراف دهان اعمال نکنید، شما نباید به صورت مکرر از کرم های موبر استفاده کنید زیرا یکی از معایب کرم های موبر حساسیت پوستی است که در بالا ذکر شد، شما نباید آن را در نواحی بریده پوست استفاده کنید.

در آخر انواع از محصولات بهداشتی و آرایشی وجود دارد که برای افراد قابل استفاده است اما بدن همه افراد به آنها واکنش مثبت نشان نمی دهد!

بنابراین به یاد داشته باشید که قبل از مصرف هرگونه مواد و یا لوازم های آرایشی و بهداشتی از آن اطمینان کافی حاصل فرمایید و سپس از آن استفاده کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب