farsi beauty

12 روش برای افزایش رشد مو ؛ چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

افزایش سرعت رشد مو

چگونه سرعت رشد مو را افزایش دهیم؟

برای افزایش سرعت رشد موی سرتان لازم از نکاتی را رعایت کنید.

رشد طبیعی مو معمولا زمان بر است و تلاش های زیادی برای رشد و حفظ سلامت آنها لازم است. به طور طبیعی موهای ما در هر ماه فقط حدود 1.25 سانتی متر و در سال 15 سانتی متر رشد می کند، البته روش های زیادی وجود دارد که باعث رشد سریع تر مو می شود.

چند توصیه ساده جهت افزایش سرعت رشد مو

داشتن برنامه غذایی سالم و متعادل

برنامه غذایی شما باید شامل غذاهایی باشد که به رشد سریع تر موهایتان کمک کند. دانه غلات، سبزیجات، حبوبات، ماهی و مرغ  منابع غذایی بسیار مفیدی هستند.

سلامت موهای شما مانند سلامت تمام بدنتان، بستگی به مواد غذایی مصرفی شما دارد. نرم کننده، شامپو و ماسک مو خوب برای مو سر ضروری هستند، اما تنها چیزهایی نیستند که به آنها برای مراقبت از مو احتیاج دارید.

مو

مو عمدتاً از پروتئین ها تشکیل شده است؛ پس برای اینکه درخشندگی موها حفظ شود نیاز به پروتئین دارد. شما نیاز به یک برنامه غذایی متعادل دارید که دارای مقدار زیادی پروتئین، مواد معدنی و ویتامین ضروری باشد.

ماساژ پوست سر

ماساژ پوست سر نه تنها باعث می شود احساس مطلوبی داشته باشد بلکه به بهبود گردش خون هم کمک میکند. ماساژ پوست سر با روغن نارگیل باعث افزایش سرعت رشد مو و قوی شدن آنها میشود.

روغ نارگیل حاوی مواد مغذی ضروری و ویتامین ها است و می توان از آن به عنوان یک نرم کننده موی طبیعی استفاده کرد، البته باید بسیار دقت کنید که روغن نارگیل کاملا خالص بوده و الکل نداشته باشد.

کوتاه کردن نوک موها به صورت مرتب

برای اینکه مو های شما رشد سریع تری داشته باشد لازم است هر سه ماه یک بار به آرایشگاه رفته و موخوره ها و نوک موهای خود را کوتاه کنید.

شاید برای کسانی که می خواهند موهای خود را بلند کنند کوتاه کردن مو یک کار غیرعقلانی به نظر آید، اما اگر می خواهید موهایتان رشد متعادلی داشته باشد باید بدانید که کوتاه کردن موهایتان بسیار مهم است.

موهای خود را زیاد نشویید.

بعضی از افراد معتقدند تنها راه رشد مو وحفظ زیبایی، شستن روزانه موها است. تمیز نگه داشتن مو، برای رشد مو و حفظ بهداشت بسیار ضروری است اما اگر به شیوه نادرستی موهای خود را بشویید به جای اینکه به رشد موهایتان کمک کند موجب آسیب دیدن آن ها می شود.

استفاده روزانه از شامپو برای موها باعث می شود موها کاملا خشک شده و چربی طبیعی خود را هم از دست بدهند. این چربی های طبیعی از پوست سر شما به سمت تار های مو حرکت می کنند و باعث حفظ رطوبت مو شده و برای داشتن موهای بلند بسیار ضرور هستند.

مو

موهای خود را زیاد برس نزنید.

برس زدن مو در روز نباید بیشتر از 5 تا 10 دقیقه طول بکشد. عده ای از افراد معتقدند راز داشتن موهای سالم و بلند برس زدن است، عده ای دیگر هم معتقدند برس زدن مو باعث ریزش مو می شود و موهای خود را هر فقط در زمان های ضروری شانه می زنند، که هر دو اشتباه است.

برس زدن مو باعث آزاد شدن چربی های طبیعی مو وتحریک پوست سر می شود. برای اینکه دچار ریزش مو نشوید و موهایتان هم شکننده نشود حتما به آرامی موهایتان را برس بزنید؛ در غیر این صورت دچار طاسی خواهید شد.

استرس خود را کاهش دهید.

استرس باعث ایجاد اختلال در رشد مو و در نهایت موجب ریزش مو می شود. شما می توانید با انجام مدیتیشن، یوگا، ورزش هایی از این قبیل یا خواندن کتاب و گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود موجب آرامش ذهن خود شوید و استرس خود را کاهش دهید.

روبالشی خود را عوض کنید.

رو بالشی ابریشم یا ساتن را جایگزین رو بالشی نخی خود کنید. ابریشم از نخ نرم تر است باعث کم شدن الکتریسیته مو و کمتر شدن بهم ریختگیه موها می شود، همچنین از شکستن تار های مو در حین خواب جلوگیری میکند. شکستگی موها باعث کند شدن سرعت رشد مو می شود.

مو

از مکمل استفاده کنید.

ازمواد غذایی مناسب و طبیعی استفاده کنید، این کار به افزایش رشد مو کمک میکند. مکمل های متنوعی مانند قرص های مولتی ویتامین و بیوتین وجود دارند برای خانم هایی که می خواهند موهای قوی و بلند داشته باشند، بسیار مناسب می باشد.

مکمل بیشتر به معنی بیشتر شدن رشد مو نیست، هیچوقت نباید مکمل هارا بیش از مقداری که توصیه شده مصرف کنید. حتما همیشه قبل از مصرف مکمل ها با پزشک خودتان مشورت کنید.

از موهایتان محافظت کنید.

زمانی که خارج از منزل هستید، خصوصا زمانی که گرد وغبار وجود دارد و آب و هوا نا مناسب است موهای خود را بپوشانید، چرا که رطوبت موهایتان در معرض وزش باد، گرما و گرد و غبار کاهش می یابد.

به اندازه کافی آب بنوشید.

سعی کنید روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید، نوشیدن آب برای سلامتی  کل بدن مفید می باشد؛ زیرا باعث دفع سموم بدن می شود و عملکرد آن را بهبود می بخشد.

از آنجایی که مو رطوبت خود را از بدن می گیرد، باید همیشه با نوشیدن آب رطوبت بدن و موهای خودتان را حفظ کنید.

مو

موهای خیس خود را درون حوله نپیچید.

پیچیدن موهای خود درون حوله بعد از شستن شاید منطقی به نظر آید اما مو زمانی که خیس است بسیار شکننده است، بنابراین توصیه می شود مو های خود را به آهستگی با یک تی شرت یا حوله میکروفیبر خشک کنید. این کار موجب جلوگیری از آسیب به مو میشود.

موی خود را با روغن ماساژ دهید.

به سلیقه خودتان یک روغن مناسب انتخاب نمایید، ماساژ دادن مو به آرامی با روغن های ولرم مانند روغن نارگیل، روغن آرگان، روغن زیتون و روغن جوجوبا ن تنها باعث بهبود گردش خود در ناحیه پوست سر می شود بلکه پوست سر را تقویت، نرم و بازسازی کرده و به رشد مو کمک بسیاری می کند همچنین باعث تقویت پیاز مو، بلند، قوی ودرخشان شدن مو می شود.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه ایمانی فر

فاطمه ایمانی فر

نویسنده این مطلب

8 مطلب