farsi beauty

نکات طلایی خرید رنگ مو و اکسیدان با کیفیت و کاربرد هر یک را بدانید!

روشن شدن مو

رنگ کردن مو یکی از روش هایی است که می تواند در افزایش زیبایی چهره تاثیر بسزایی بگذارد. اما استفاده از رنگ مویی که کیفیت لازم را ندارد، می تواند باعث مشکلات مختلفی شود که می بایست از بروز آن جلوگیری شود . شما می بایست بدانید که رنگ موی باکیفیت چه رنگ مویی است تا بتوانید بهترین رنگ مو را برای موهایتان انتخاب کنید. نکته ی دیگر اینکه، می بایست به سراغ رنگ مویی بروید که با رنگ پوست شما همخوانی لازم را داشته باشد. در اصل اگر رنگ مو با صورت شما هماهنگ باشد، می تواند در زیبایی چهره ی شما اثر بیشتری بگذارد. باید توجه داشته باشید، به سراغ هر رنگ مویی که وجود دارد نروید، زیرا می تواند به موهای شما صدمه بزند.

نکات مهمی در خرید رنگ مو

ترکیبات: فرمولاسیون رنگ مو بر اساس نوع رنگ و کاربرد آن فرق دارد. با افزایش تولید برند های مختلف رنگ مو با رنگ هایی پر از تنوع و ماندگاری، مواد شیمیایی مختلفی هم در ترکیبات آن ها بکار می رود.

انتخاب رنگ مو

انواع رنگ مو

اگر بخواهیم مهم ترین عواملی که باعث می شوند افراد به سمت رنگ مو بروند را نام ببریم به دو عامل اصلی می رسیم. اولین دلیل، جوانسازی و پوشاندن موهای سفید است و دلیل دوم، افزایش زیبایی است.

از جهت ماندگاری نیز، رنگ مو به سه نوع دائمی، نیمه دائمی و موقت تقسیم می شود. و کارکرد هر کدام با توجه به مکانیزمی می باشد که بر روی مو اجرا می شود.

۱) رنگ موی دائمی:

در ترکیبات رنگ موی دائمی که دارای ماندگاری بسیار بالایی است، از مواد کم آمونیاک که با اکسیدان کم حجم ترکیب می شود استفاده می کنند. رنگ موی نیمه دائمی، کوتیکول مو را باز کرده و می گذارد مقداری رنگ مو به ساقه ی مو برسد. در این نوع رنگ مو ماندگاری کمتر بوده، موها را روشن نمی کند و موهای خاکستری را نمی پوشاند. از رنگ موی دائمی می توان برای زیاد کردن رنگ طبیعی مو استفاده کرد.

2) رنگ مو نیمه دائمی:

در این نوع رنگ مو، ترکیبی ملایم استفاده می شود که بدون آمونیاک بوده و لازم نیست با اکسیدان ترکیب شود. برای همین موضوع است که به آن رنگ مستقیم هم می گویند. رنگ موی نیمه دائمی باعث روشن شدن موها نشده و سبب تغییر رنگ موی طبیعی نمی شود.

3) رنگ موی موقت:

در این نوع رنگ مو، رنگ موهای شما به سرعت تغییر می کند. رنگ موی موقت به شکل پودر، اسپری و گچ می باشد و به هیچ عنوانی رنگ موی طبیعی را روشن یا تیره نمی کند. شما به کمک رنگ موی موقت می توانید تنها برخی قسمت های مو را تبدیل به رنگ مورد نظرتان بکنید. این نوع رنگ مو دارای تنوع رنگی بسیار زیادی است که با شست و شوی موها حذف می شود.

رنگ مو

رنگ موی با کیفیت دارای چه ویژگی هایی است؟

  1. باعث درخشندگی موها می شود.
  2. موها را به صورت کامل پوشش می دهد.
  3. سبب حساسیت نشده و با پوست سر شما سازگار می باشد.
  4. رنگی طبیعی و جذاب به موهایتان هدیه می دهد.

مواردی که نام بردیم، ویژگی هایی است که از یک رنگ موی اصلی و با کیفیت انتظار می رود. این در صورتی است که رنگ موی بی کیفیت سبب خشکی، زبری و کدری موهای شما می شود.

رنگ مو

چه اکسیدانی برای رسیدن به رنگ مویی عالی مناسب است؟

باید توجه داشته باشید که انتخاب یک اکسیدان مناسب در داشتن بهترین رنگ مو تاثیر بسیار زیادی دارد. اکسیدان در انواع درصد های 3، 6، 9 و 12 موجود است که بر اساس رنگ پایه انتخاب شده و لازم است علاوه بر خریداری رنگ مو ی دائمی، اکسیدان را به عنوان پایه ی رنگ مو نیز خریداری کنید.

اکسیدان 3 درصد:

اکسیدان 3 درصد یا (VOL10) ضعیف ترین اکسیدان موجود می باشد که برای لایت، مش و هایلایت مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع اکسیدان در سفید کننده های پایه 10 برای رنگ های فوق سبک هم به کار می رود. در صورتی که از این اکسیدان برای رنگ کردن موهای قهوه ای و مشکی استفاده شود، شما رنگ مویی پایدار تر، تیره تر و ماندگار تر خواهید داشت.

اکسیدان 6 درصد:

به اکسیدان 6 درصد اکسیدان شماره ی یک نیز گفته می شود. این نوع اکسیدان یکی از پر استفاده ترین اکسیدان ها است. زیرا توانایی پوشاندن موهای سفید را دارد. این اکسیدان می تواند برای افرادی که می خواهند تکنیک های سامبر، آمبره و دکوپاژ را بر روی موهای خود اجرا کنند، گزینه ی مناسبی باشد.

اکسیدان 9 درصد:

این اکسیدان که برای سفید کردن مو ها بسیار استفاده می شود، به اکسیدان شماره ی دو معروف می باشد. اکسیدان شماره ی دو می تواند موها را روشن کرده و برای رساندن مو به پایه ی متوسط روشن مورد استفاده قرار می گیرد. افراد غیر متخصص در منزل می توانند از این نوع اکسیدان استفاده کنند. اما باید توجه داشت که درصد روشنایی آن کمتر از 12 درصد می باشد.

اکسیدان 12 درصد:

اکسیدان دوازده درصد دارای بیشترین درصد در بین اکسیدان ها می باشد، که می تواند تاثیر بسیار قوی رو موها داشته باشد. سرعت روشن شدن موها توسط این اکسیدان بسیار بالا است. و باعث سفید کردن قوی مو ها می شود.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب