farsi beauty

چگونه از موهایمان در فصل سرما مراقبت کنیم؟

مراقبت از مو در زمستان

با تغییر فصل روش نگهداری از پوست و مو نیز تغییر می کند و به همان نسبت شرایط آب و هوایی می تواند بر روی نرمی پوست و مو تاثیر بگذارد و هم چنینن ظاهر و زیبایی را تغییر دهد. در ادامه قصد داریم تا شما را با روش نگهداری و مراقبت از مو در فصل سرما و میزان تاثیر گذاری آب و هوای سرد بر روی موها آشنا کنیم. علاوه بر آن شما می توانید با مراجعه به صفحه مراقبت پوست و مو از سایت فارسی بیوتی با دیگر روش های مراقبتی پوست و مو آشنا شوید. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

آیا آب و هوای سرد روی مو ها تاثیر می گذارد؟

همانطور که گفته شد نگهداری و مراقبت از مو در فصل سرما با دیگر فصل ها متفاوت است. به طوری که در فصل پاییز میزان ریزش مو افزایش می یابد و علاوه بر آن در فصل سرما احتمال خشکی و آسیب دیدگی مو و هم چنین کمتر شدن رشد مو افزایش می یابد. بنابراین شما باید در روش خود برای مراقبت از مو تغییراتی را ایجاد کنید.

در واقع با تغییر دمای هوا در فصل زمستان بدین صورت که در خانه هوا گرم و در خارج از خانه هوای سرد، می تواند موجب به وجود آمدن لایه ای از رطوبت و کوتیکول شود و سرانجام موها خشک شود.

 

در صورتی که می خواهید از داشتن موهای نرم و با طراوت در فصل زمستان لذت ببرید، لازم است که یک سری کار ها را انجام دهید و از انجام یک سری کارها خودداری کنید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

مراقبت از مو در زمستان

روش های مراقبت از مو در فصل سرد

روش های مراقبت از مو در فصل سرد نسبت به فصل گرم راحت تر است. شما می توانید با رعایت نکاتی که در ادامه قصد داریم به آن بپردازیم، از موهای خود در فصول پاییز و زمستان مراقبت کنید.

از نرم کننده استفاده کنید.

استفاده از نرم کننده به نوع موهای شما بستگی دارد. اگر موهای شما چرب است بهتر است که از نرم کننده ضعیف استفاده کنید چرا که مو های شما به اندازه کافی چربی و رطوبت دارد. اما اگر موهای شما خشک است بهتر است که از نرم کننده قوی تر استفاده کنید و برای این کار کافیست که موهایتان را به ساقه های مو هایتان بمالید و چند دقیقه صبر کنید و سپس موهایتان را بشویید.

استفاده از روغن نارگیل

استفاده از روغن نارگیل برای مو ها فواید بسیاری دارد که عبارتند از:
•    نرم شدن مو
•    جلوگیری از خشکی مو
•    محافظت از مو در برابر آسیب دیدگی
•    رطوبت رسانی به موها

بنابراین استفاده از روغن نارگیل برای کسانی که از روغن برای موهایشان استفاده می کنند بسیار توصیه می شود. علاوه بر آن شما می توانید با اضافه کردن روغن کرچک به روغن نارگیل به از دست نرفتن حجم موهایتان کمک کنید.

لازم نیست هر روز موهایتان را بشویید.

برای اینکه مو های شما بتواند میزان رطوبت خود را حفظ کند نیاز است که شما مو هایتان را هر روز نشویید . چرا که در فصل سرد مو ها خود به خود خشک می شود و شما با شستن زیاد موهایتان باعث می شوید که موهایتان بیشتر خشک شود و رطوبت مورد نیاز خود را که برای مخافظت از موهایتان در فصل سرد است را، از دست بدهد. بنابراین 2 یا 3 بار شستن وها در طول هفته در فصل زمستان کافی می باشد.

شستن موها

با آب سرد و یا ولرم دوش بگیرید.

دوش گرفتن با آب سرد و یا آب ولرم به شادابی و درخشانی موهای شما کمک می کند. بنابراین از دوش گرفتن با آب گرم و داغ خودداری کنید، چرا که باید آسیب رسیدن به موهایتان می شود.

استفاده از شامپو بچه

هر از گاهی بهتر است که شامپوی مصرفی تان را کنار بگذارید و از شامپویی استفاده کنید که شیمیایی نباشد، استفاده کنید. بنابراین پیشنهاد می شود که هفته ای 1 باز از شامپوی بچه که بدون مواد شیمیایی است استفاده کنید. علاوه بر آن برای اینکه رطوبت موهایتان حفظ شود می توانید از نرم کننده مو استفاده کنید. بعد از گذشت مدتی می تانید به خوبی شاهد تغییرات به وجود آمده باشید.

موهایتان را ماساژ دهید.

شما می توانید موهایتان را با استفاده از روغن طبیعی ماساژ دهید. ماساژ دادن کف سر فوایدی دارد که عبارتند از:
•    بهتر شدن جریان خون
•    بهبود رشد موها
•    سلامت مو

بنابراین توصیه می شود که موهای خود را به خصوص در فصل سرما با روغن ماساژ دهید.
ماساژ دادن موها مخصوصا قبل از خواب به شما کمک می کند تا راحت تر به خواب بروید و احساس آرامش کنید.

ماساژ موها

استفاده از مواد طبیعی و روغن

استفاده از روغن و مواد طبیعی فقط مختص یک فصل خاص نیست. در فصل زمستان برای جلوگیری از خشک شدن مو و در فصل تابستان به دلیل آفتاب شدید و سوزان و رفتن به استخر و... موهای شما نیازمند روغن های طبیعی هستند. به طور کل می توان گفت که مو ها مدام به تغذیه و رسیدگی نیاز دارند. شما می توانید مقداری روغن نارگیل را به شامپو مصرفی تان اضافه کنید و یا بعد از حمام به نوک موهایتان روغن بزنید.

سخن آخر

همانطور که گفته شد مراقبت از مو در فصل زمستان بسیار راحت است. بنابراین کافیست که با رعایت نکات بالا به خوبی از موهایتان مراقبت کنید تا مانع از خشکی و ریزش موهایتان بشوید.

مراقبت از مو در زمستان

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب