farsi beauty

انواع تثبیت کننده و حالت دهنده های مو و تفاوت بین آن ها

روغن مو

همانطور که می دانید مو تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دارد و برای همین موضوع نیز، رسیدگی از آن از واجبات محسوب می شود. اما این روز ها با گسترش محصولات زیبایی، شناخت درست کاربرد این محصولات نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. با ما همراه باشید تا در ادامه تفاوت موس مو، واکس مو و اسپری مو را با یکدیگر بررسی نماییم.

این روز ها در فروشگاه ها می توانید محصولات مراقبتی، مثل موس مو، واکس مو و اسپری را مشاهده نمایید. اما نکته ای که می بایست به آن توجه داشته باشید این است که استفاده ی این محصولات به تنهایی کافی نیستند، لازم است شما کاربرد دقیق آن ها و فرق آن ها با یکدیگر را بدانید تا بتوانید به نتیجه ی دلخواهتان دست پیدا کنید.

موس مو

موس مو

افراد زیادی وجود دارند که از کاربرد و نحوه ی استفاده از موس مو اطلاع کافی ندارند. موس مو یک انتخاب مناسب برای افرادی است که موهای کم پشتی دارند. زیرا سبب حجم دهی و حالت دهندگی به موها شده و برای موهای بی حال و کم پشت بسیار عالی است و می تواند موهایی براق، خوش حالت و پر حجم به شما هدیه دهد.

شما با خرید این محصول می توانید به چند هدف زیبایی مو ها رسیده و به اصطلاح با یک تیر چند نشان بزنید.

برای استفاده از موس مو باید توجه داشته باشید که در ابتدا می بایست موهایتان کاملا تمیز بوده و رطوبت داشته باشد. بعد از آنکه از موس مو به موهایتان زدید نیز بهتر است به کمک سشوار به موهایتان حرارت داده و به آن حالت دهید. لازم بدانید، اینکه جنس موهای شما چه نوعی می باشد، فرقی نمی کند. موس مو برای انواع موها مناسب بوده و بافت سبکش می تواند وزی موهایتان را نیز برطرف نماید. و سبب نرمی آن شود.

تافت اسپری مو

اسپری مو

اسپری مو که در بیشتر خانه ها یافت می شود، یکی از ابزار الزامی برای خانم ها و به ویژه آقایان می باشد که می تواند با سرعت سبب تثبیت شکل و حالت موها شده و اگر به شکلی صحیح مورد استفاده قرار بگیرد کاربرد دیگری نیز دارد. اگر از اسپری موی با کیفیتی استفاده می نمایید، می تواند به شما در از بین بردن ژولیدگی موها کمک کند. علاوه بر این، اگر شما صاحب موهایی باشید که خیلی بی حالت هستند نیز می توانید به موهایتان حالت دهید.

برای حفظ موهای آرایش کرده و حتی نگه داشتن فر مو ها نیز استفاده از اسپری مو بسیار کاربردی است.

البته باید توجه داشته باشید که برای استفاده از اسپری مو می بایست چند نکته ی مهم را رعایت کنید، به عنوان نمونه باید توجه داشته باشید که زمانی که از اسپری مو استفاده می کنید از موس مو و کرم مو به هیچ عنوان استفاده نکنید. علاوه بر این، پیشنهاد می شود پیش از آنکه موهایتان به صورت کامل خشک شود به موهایتان اسپری مو بزنید.

ماسک مو

واکس مو

واکس مو که حالتی روغن شکل و چرب دارد مانند ژل مو بوده و مناسب حالت دهی به موهای شما می باشد. واکس مو علاوه بر حالت دهی به موها می تواند به موهای شما درخشش بدهد. همچنین از این جهت که مثل ژل مو در موها خشک نمی شود و می تواند به سادگی باعث منظم شدن و زیبایی موها شود از محبوبیت بسیار زیادی به ویژه نزد آقایان، برخوردار است.

برای استفاده از ماکس مو نیز نیاز است برخی نکات مهم را رعایت کنید. ابتدا اینکه حتما پیش از آنکه به موهایتان واکس بزنید، آن را حالت دهید و سپس از واکس مو استفاده کنید.

علاوه بر این، می توانید واکس مو را لایه لایه به مو بزنید تا سبب پر پشت نشان دادن موهایتان شود. برای استفاده از آن فقط باید مقداری از آن را به انگشتان دستتان زده و به موهایتان بزنید و آن را در تمام قسمت مو پخش نمایید. در پایان کار نیز بهتر است که موهایتان را سشوار بکشید. تا حالت آن تثبیت دهید.

مراقبت از مو

تفاوت موس مو با اسپری و واکس مو چیست؟

تا اینجا اطلاعاتی راجع به این سه محصول، کسب کردید، شاید تصور کنید کاربرد تمام این محصولات حدوداً شبیه به هم بوده و فرق زیادی با هم ندارند. درست است که هر سه ی این محصولات برای حالت دهندگی موها می باشند، اما تفاوت هایی با یکدیگر دارند که لازم است راجع به آن بدانید.

برخی از تفاوت های مهم موس مو با اسپری و واکس مو شامل موارد زیر می باشند:

  1. باید توجه داشته باشید که واکس مو سبب چرب شدن ظاهر مو شده و اسپری مو نیز بعد از گذشت مدت زمانی باعث ظاهری سفیدک زده و خشک می شود و ظاهری زیبا مانند ابتدا ندارد. اما موس مو با طبیعی و پر پشت نشان دادن مو فرق اساسی با آن دو روش دیگر دارد.
  2. موس مو دارای بافت سبکی بوده و این در حالی است که اسپری و واکس مو بافت سبکی ندارند. علاوه بر این ها اگر مدت زمان زیادی از موس مو استفاده کنید، سرتان شوره نخواهد زد.
  3. موس مو می تواند پوششی روی موها به وجود بیاورد که در مقابل اشعه های زیان بار و گرما از آن حفاظت نماید. و این در حالی است که واکس مو و اسپری تاثیر کمتری روی موها داشته و در عمق مو نفوذ ندارند.
  4. همانطور که قبل تر گفتیم، موس مو می تواند انتخاب مناسبی برای افرادی باشد که موهای کم پشتی دارند، و علاوه بر حالت دهی و براقی موها می تواند سبب پر پشت نشان دادن موهایتان شود.
  5. موس مو می تواند بر خلاف اسپری عمل کرده و به علت بافت سبک اش اگر شخص موهای چربی داشته باشد از جمع شدن مواد روی موها جلوگیری می کند.
  6. همانطور که می دانید واکس مو سبب چرب شدن موها می شود و این در حالی است که اسپری نیز باعث خشک شدن موها می شود. ولی موس مو سبب خوش حالتی، نرمی و رفع وزی موها می شود. و حتی آن را آبرسانی می کند.
  7. استفاده از واکس و اسپری مو ممکن است سبب پوسته پوسته شدن سرتان شوند. اما تاثیر موس مو اینچنین نخواهد بود.
  8. واکس مو برای انواع موها کاربرد دارد و این در صورتی که دو محصول دیگر برای همه انواع موها مناسب نمی باشند.
  9. همانطور که پیش تر گفتیم موس مو می تواند تار های مو را ضخیم کرده و از همین جهت برای موهای نازک بسیار مناسب است.
  10. موس مو ماندگاری کمتری نسبت به واکس مو و اسپری دارد.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

487 مطلب