farsi beauty

مهمترین نکات انتخاب لباس ورزشی مناسب برای باشگاه بدنسازی

لباس ورزشی

این روز ها افراد، به خصوص جوانان و نوجوانان، سبک زندگی سالم را پیش گرفته اند. و در تلاش اند به شکل منظم ورزش کنند. و این به این معنا است که روزانه عده ی زیادی از افراد به باشگاه های بدنسازی مراجعه می کنند. اما آیا تمام این افراد برخی اصول مهم را رعایت می کنند؟ آیا این افراد لباس های مناسبی برای باشگاه انتخاب می کنند؟ شاید این مساله بی اهمیت به نظر بیاید و با خودتان فکر کنید بیشتر مردم لباس های مناسبی را برای باشگاه به تن می کنند. اما این طور نیست. ما در فارسی بیوتی همراه شما هستیم تا به شما بگوییم پوشیدن چه لباس هایی در باشگاه بدنسازی ممنوع است. با ما همراه باشید.

لباس هایی که انتخاب آن ها اشتباه است!

اینکه شخصی فکر کند با هر لباسی می توان ورزش کرد، اشتباه است. هر ورزش به برخی لوازم احتیاج دارد تا بتوان آن را به بهترین نحو اجرا کرد. ورزش بدنسازی نیز، علاوه بر تجهیزاتی که در باشگاه در اختیار افراد قرار میگیرد نیاز به لباس و کفش مناسبی دارد که فرد بتواند به بهترین شکل حرکت ها را انجام دهد.

بنابر این بهتر است توجه کنید که در انتخاب لباس بدنسازی این اشتباهات را انجام ندهید:

کفش های ویبرام پنج انگشتی و بوت

شاید این مساله عجیب به نظر بیاید. اما افرادی هستند که به اشتباه، در باشگاه با این نوع کفش ها ظاهر شده اند.

کفش های ویبرام برای پیاده روی طراحی شده اند و هنوز هم نمیتوان به قطع گفت، که آن ها برای پیاده روی هم مناسب هستند.

در ارتباط با بوت هم، این نوع کفش ها برای شرایط سخت و گرم و خشک می باشند و می تواند با عرق کردن زیاد پا، به پوست آن آسیب برساند.

شلوار لی لباس جین

لباس جین

این عجیب ترین و بدترین انتخاب ممکن است. وقتی که بدن شما عرق می کند، این لباس ها باعث می شوند کارکرد خوبی هنگام ورزش نداشته باشید. لباس جین به صورتی است که نمی تواند، زمان ورزش شما را خنک کند. و برای پوشیدن در باشگاه جزو بدترین انتخاب ها به شمار می رود.

شلوار گنی

عده ی زیادی از این شلوار، در باشگاه و برای ورزش استفاده می کنند. اما مساله این است که این شلوار ها با عرق کردن شما به پاهایتان می چسبند و باعث ایجاد ظاهر بدی می شوند. پس توصیه ی ما به افراد، به خصوص آقایان این است که به سراغ گزینه های دیگری بروند. مثلا آقایان می توانند از شلوارک های گرمکن یا شلوارک های بالای زانو برای ورزش استفاده کنند.

لباس ورزشی

نکاتی که می بایست در انتخاب لباس رعایت کنید!

۱) لباسی با جنس مناسب انتخاب کنید:

این نکته ی بسیار مهمی است. لباس شما می بایست از جنس مناسبی باشد که عملکرد شما در زمان ورزش افزایش پیدا کند. بهترین جنسی که به اکثر افراد پیشنهاد می شود، لباس پنبه ای است. این نوع لباس، به بهترین نحو می تواند تعرق بدنتان را جذب خود کند.

لباس، بعد از جذب رطوبت ممکن است شکل خودش را از دست بدهد. به طور معمول برای حل این موضوع، آن را با الیافی از جنس پلی استر ترکیب می کنند.

همانطور که قبل تر گفتیم، لباس های پنبه ای از آن دسته از لباس هایی هستند که بیشتر افراد به خصوص آقایان به سراغ آن رفته و به بدنسازان توصیه می شود از آن استفاده کنند. اما نکته ای که وجود دارد این است که این لباس ها با وجود اینکه می توانند رطوبت را به خوبی جذب کنند. توانایی تبخیر آن را ندارند. و همین موضوع باعث سنگین شدن لباس شده و لباس شما بوی عرق خواهد داد. علاوه بر آن، لباس پنبه ای با شستن زیاد می تواند تغییر حالت داده و شکل خود را از دست بدهد. بنابراین، لباس بدنسازی بهتر است لباسی باشد که از ترکیب پنبه و الیاف دیگری مثل پلی استر باشد، که علاوه بر جذب بتواند رطوبت را تبخیر کند.

۲) به راحتی لباس اهمیت دهید:

توجه کنید، که شما می بایست در باشگاه بدنسازی، با وزنه ها و وسیله هایی کار کنید تا بتوانید به هیکل ایده آلتان دست پیدا کنید. بنابر این، باید توجه کنید که لباستان می بایست به اندازه ی کافی راحت باشد تا نتواند مانعی برای انجام حرکات ورزشی باشد. توجه کنید که هدف ما از راحتی لباس های بسیار گشاد نیست. لباس هایی که خیلی گشاد باشند هم می توانند مانع ورزش شما شوند. و در روند انجام حرکاتتان اختلال ایجاد کنند.

لباس ورزشی

۳) توجه کنید که لباستان می بایست در اندازه ی مناسبی باشد:

یکی از مهم ترین، معیار های لباس مناسب بدنسازی، انتخاب لباسی است که اندازه و سایز مناسبی داشته باشد. زیرا اگر لباسی که انتخاب می کنید سایز مناسبی نداشته باشد باعث محدودیت انجام حرکات ورزشیتان شده و ممکن است حتی به وسیله های باشگاه گیر کرده و باعث صدمه به شما و آسیب به لباس شود. لباس های جذب و تنگ هم انتخاب بسیار غلطی می باشند. این نوع لباس ها علاوه بر عدم توانایی برای انجام تمرین ها، آزادی و کشسانی نخواهند داشت و شما نمی توانید حرکت ها را به درستی انجام دهید.

۴) به نوع لباس توجه کنید:

لباس های بدنسازی، از جهت نوع می توانند چندین مدل باشند. که شما با توجه به سلیقه و نیاز بعضی از حرکات آن ها را انتخاب خواهید کرد. بر اساس سلیقه ی خودتان می توانید رکابی حلقه ای، تیشرت، شلوار یا شلوارکی که دوست دارید را انتخاب کنید. اما بهترین نوعی که می توانید انتخاب کنید استفاده از رکابی به همراه شلوارک است. که دارای راحتی بیشتری می باشد.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب