farsi beauty

راهنمای خرید توله سگ

توله سگ

مهدی زیارتی مربی و رفتار شناس سگ ها: آیا تصمیم گرفته اید که یک سگ را وارد زندگی خود کنید، یعنی یک عضو جدید به خانواده خود اضافه کنید و برای خود دوست بسازید؟ تبریک می گویم!

همانطور که می دانید، شما دو گزینه برای این کار دارید. اولین مورد این است که یک سگ را از پناهگاه ها یا در خیابان بپذیرید. در حالی که این انتخاب اصلی برای بسیاری از دوستداران حیوانات است، برخی دیگر از دوستداران حیوانات انتخاب می کنند که یک توله سگ اصیل داشته باشند که مطابق با استانداردهای نژاد باشد. این ما را به جایگزین دوم، فرزندخواندگی «پرداخت»، به عبارت دیگر، خرید توله سگ هدایت می کند.

از همان ابتدا باید با کمال تاسف گفت که فرزندخواندگی توله سگ دستمزدی فرآیندی است که در کشور ما افراد اشتباهات زیادی را مرتکب می شوند و یا فریب می خورند. مهمترین دلیل این امر عدم کنترل در صنعت حیوانات خانگی است.

توسعه فناوری و رسانه های اجتماعی امکان یافتن توله سگ ها را نه تنها در سطح محلی، بلکه در سراسر جهان فراهم کرده است. با این حال، برخی از منفی ها در این بخش، متاسفانه باعث تولید نسل ناسالم و بدتر شدن استانداردهای نژادی حیوانات می شود.

نکات منفی در صنعت حیوانات خانگی

توله سگ

برخی از شیوه های بد در صنعت، تا فریب مردم؛

  • تولید بیش از حد فرزندان ثبت نشده و غیرقانونی.
  • تولیدات تصادفی بدون دانش سینولوژی (سگ شناسی).
  • جفت کردن سگ ها با هر دختر برای سود.
  • تولید حیواناتی که در شرایط نامناسب و با سوء تغذیه زندگی می کنند.
  • محصولات ساخته شده از جفت گیری های فامیلی.
  • توله های تولید شده به این روش را می توان به راحتی در یک محیط ناامن مانند شبکه های اجتماعی یا از طریق فروشگاه های حیوانات خانگی توسط افرادی که مجوز وزارت کشاورزی ندارند به فروش رساند.

جدای از اینها، همانطور که در هر بخش می تواند باشد، به اصطلاح کلاهبرداران نیز در این بخش هستند. رایج ترین روش های کلاهبرداری این است که به خوبی با شما ارتباط برقرار کنند، بسیار مفید هستند، پس از واریز وجه یا ارسال هزینه سگ ناپدید می شوند، شما را از همه شماره تلفن ها و حساب های رسانه های اجتماعی مسدود می کنند و گم می شوند.

توله سگ

توله سگ های کیفیت حیوان خانگی

جاه طلبی تجاری نامی به این توله سگ ها با استانداردهای ناکافی داده است: "کیفیت حیوان خانگی". به طور خلاصه، توله‌هایی که منشأ آنها ناشناخته است، توله‌های اصیل که باید با "حرف فروشنده" و هیچ استاندارد نژادی باور کنید، کیفیت را تضمین می‌کند و اغلب توله‌های ثبت نشده.

به احتمال زیاد، این توله ها به درستی واکسینه نشده اند و تا زمانی که به مرحله فروش برسند، انگل اعمال شده است. حتی اگر انجام شود، هیچ سابقه ای وجود ندارد.

از آنجایی که چنین توله سگ هایی ذاتاً در ژنوتیپ خود معیوب هستند (ویژگی های نژادی قابل مشاهده یا پنهان در ژن ها)، به مرور زمان می توانند به غذاها، مکمل ها و ویتامین های خاصی برای فنوتیپ (ویژگی های ظاهری یا رفتاری نژاد) اعتماد کنند. اما صرف نظر از هزینه و تلاش برای این مکمل ها، این توله ها هرگز به سطح استاندارد نژاد مورد نظر نخواهند رسید.

متاسفانه کمبود اطلاعات در جامعه ما و جست و جوی توله های ارزان قیمت نیز باعث فعال شدن این قسمت از صنعت به نام "زیر پله ها" شده است.

توجه: اگر توله های با کیفیت حیوان خانگی دارند، مالی و غیره. اگر بنا به دلایلی برای شما انتخابی است، حداقل باید مطمئن شوید که پت شاپ فروشنده یا شخص دارای مجوز از وزارت کشاورزی برای فروش حیوانات خانگی هستند.

توله سگ با کیفیت

همچنین توله های ثبت شده و حرفه ای تولید شده با استانداردهای نژاد بالا در این بخش وجود دارد. انتخاب مستقیم و تنها کسانی که می خواهند سگ نژاد بخرند باید این توله ها باشند .

توله سگ هایی با این کیفیت از سگ های ثبت شده، نژاد استاندارد و درجه بندی شده تولید می شوند.

در این تولید، همخونی مجاز نیست. زیرا همخونی باعث بروز مشکلات ژنتیکی بسیاری در همه پستانداران مانند انسان می شود. شایع ترین این مشکلات صرع و دررفتگی مفصل ران است.

توله سگ های اصیل واقعی و با کیفیت بالا در اتاق های زایمان بهداشتی با طراحی ویژه از مادران و پدران متولد می شوند که در محیط های سالم نگهداری می شوند و به اندازه کافی و متعادل در دستان پرورش دهندگان آگاه تغذیه می شوند. سگ هایی که به این روش پرورش نیافته اند ممکن است انواع مشکلات سلامتی داشته باشند.

هنگام خرید توله سگ چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

توله سگ

مهدی زیارتی مربی و رفتار شناس سگ ها : برای اینکه تمام این مشکلات ذکر شده در بالا را تجربه نکنید، در هنگام خرید توله سگ حتما باید به نکات زیر توجه کنید:

وضعیت سگ در منطقه زندگی

قبل از خرید یک توله سگ اصیل، بهتر است آنها را در محل زندگی خود مشاهده کنید. هنگامی که این امکان پذیر نباشد، می توان تماس های ویدیویی نیز برقرار کرد. توله ها را باید با والدینشان دید و راه رفتن و دویدن آنها را از جلو، پهلو و پشت تماشا کرد.

به این ترتیب می توانید متوجه شوید که آیا توله ای که می خواهید بخرید مشکل آشکاری دارد یا خیر.

مجوز وزارت کشاورزی تولیدکننده

تولیدکنندگانی که مجوز تولید لازم را از وزارت جهاد کشاورزی، محل زندگی سگ ها، الزامات بهداشتی، امنیت و ... اخذ کرده اند. به انجام تمامی اقدامات لازم در این زمینه ادامه دهد. این تضمین می کند که فرزندانی که خریداری می کنید با کیفیت تر و سالم تر خواهند بود. به همین دلیل اولین شرط شما باید دیدن مجوز وزارت کشاورزی مرکز تولید یا مزرعه ای که انتخاب می کنید باشد.

مشاهده این مجوز همچنین مزیت قابل توجهی به شما می دهد که با یک کلاهبردار سر و کار ندارید.

شجره نامه (سند شجره نامه)

شجره نامه یا سند شجره نامه نوعی شناسنامه است. شما می توانید اصل و نسب توله سگ خود را تا سه نسل (یا چند نسل شناخته شده) در این سند ببینید. حتی اگر فقط یک نسل دیده شود، حداقل تعیین می کند که والدین استانداردهای نژادی را دارند. بنابراین می توانید بفهمید که توله سگ خون خالص است. بنابراین داشتن سند شجره نامه یکی از شروط اساسی برای فرزندخواندگی توله سگ های حقوق بگیر است.

با این حال، این سند، متأسفانه، نشان نمی دهد که توله سگ از استانداردهای نژاد بالا و با بالاترین کیفیت برخوردار است. قهرمان بودن مادر یا پدر توله به معنای قهرمان شدن توله نیست. با این حال، اطلاعاتی که در مورد خط والدین توله به دست می آورید، شانس شما را برای داشتن یک توله سگ استاندارد با کیفیت و نژاد بالا افزایش می دهد.

ریزتراشه

توله سگ

طبق قوانین فعلی در کشور ما، ریزتراشه (به اختصار تراشه) برای سگ ها از پایان سال 2021 اجباری است. این تراشه دارای یک شماره منحصر به فرد مانند شماره شناسه TR سگ است و با ثبت نام در سامانه وزارت کشاورزی، تمامی اطلاعات از قبیل نژاد، مشخصات، وضعیت پزشکی، صاحب آن سگ ثبت می شود.

چیپ شدن سگ شما یک ضرورت است و فواید بی شماری برای شما نیز دارد. مهمترین آنها این است که اگر سگ شما گم یا دزدیده شد، می توانید با خواندن تراشه بلافاصله با شما تماس بگیرید. ضمناً سند شجره نامه بدون تراشه صادر نمی شود. به این دلایل باید به دنبال شرطی باشید که توله ای که می خرید حتما میکروچیپ داشته باشد.

نژاد برای شما مناسب است

قبل از پذیرش یک توله سگ، بسیار مهم است که نژادی را که ممکن است برای شما، خانواده و سبک زندگی شما مناسب باشد، شناسایی کنید.

نژادهای مختلف سگ نیازهای متفاوت و ویژگی‌های شخصیتی متفاوتی در زمینه‌هایی مانند سلامتی، ورزش، خلق و خو و شرایط زندگی دارند. در این زمینه؛

  • ساعات کاری شما، مدت زمانی که سگ باید تنها باشد
  • وضعیت مالی شما
  • سن شما
  • چقدر می توانید برای ورزش (پیاده روی / دویدن / بازی) وقت بگذارید
  • چه بچه در خانه باشد
  • این که آیا خانه شما باغ دارد


عوامل زیادی در انتخاب سگ نقش بسیار مهمی دارند.

با کمال تاسف باید گفت که اغلب شاهد هستیم کسانی که از روی هوی و هوس توله می‌گیرند، بدون اینکه درباره این شرایط و ویژگی‌های نژادی تحقیق کنند، سگ‌های خود را پس از مدتی به خیابان یا پناهگاه رها می‌کنند.

به همین دلیل، ویژگی های نژاد توله ای که می گیرید باید به خوبی بررسی شود، اگر این ویژگی ها برای شرایط شما مناسب است، باید تصمیم به خرید آن توله بگیرید.

ابتدایی ترین استانداردهای نژاد

پس از تصمیم گیری برای خرید کدام نژاد توله سگ، باید استانداردهای آن نژاد مانند رنگ، قد، وزن، ساختار استخوانی را به خوبی یاد گرفت و در انتخاب توله به این موارد دقت کرد. اگر فکر می کنید ممکن است این جزئیات را از دست بدهید و نمی توانید از این نظر به درستی توله سگ را ارزیابی کنید، باید به تجربه پرورش دهنده اعتماد کنید.

در این صورت باید روی پرورش دهنده تحقیق کنید و بر اساس چند سالی که پرورش دهنده این کار را انجام می دهد، چند سگ قهرمان، چند توله و چند پرورش دهنده، پرورش دهنده باتجربه و صحیح را پیدا کنید. او دارد.

سن سگ (چند روز است)

توله ها باید به مدت 50 روز مادر خود را شیر دهند. بنابراین به هیچ عنوان نباید توله های زیر 50 روز را به فرزندی قبول کرد.

بین 60 تا 90 روز، آنها اطلاعاتی را از مادر خود دریافت می کنند که در طول زندگی خود به آنها نیاز خواهند داشت. مادر تمام اطلاعاتی را که به ذهن شما می رسد، از کدام علف که در کدام بیماری می خورند، به علف های هرز مضری که نباید بخورند، از شکار، شکار نشدن، از جفت گیری تا مراقبت از نوزاد، تا 90 روزگی فرزندش منتقل می کند. .

شخصیت و عادات توله ها فقط تا روز نود مشخص می شود. قبل از این دوره معلوم نیست چه خلق و خوی از قبیل عصبی، بازیگوش، تنبل، محافظ، بداخلاق، بدخلق، باهوش و خوش رفتار خواهد داشت.

نقایص ژنتیکی مانند دررفتگی لگن، راشیتیسم، اختلال فک قبل از 90 روز قابل تشخیص نیستند.

به این دلایل، توله‌ای که به فرزندی قبول می‌کنید باید 90 روز تمام شده باشد. حتی اگر به دلایل مختلف توله سگ را زودتر خریداری کردید، توصیه ما این است که تا 90 روزگی آن را به دستان مجرب پرورش دهنده بسپارید، بگذارید این دوران حساس را در دستان حرفه ای بگذراند و بعد از 90 روز به خانه ببرید. این روش درستی است که در دنیا اعمال می شود.

به عنوان مزرعه سگ، ما معتقدیم که اگر آگاه باشید که هنگام خرید یک توله سگ چه چیزهایی را در نظر بگیرید و توصیه های ما را دنبال کنید، دوستی طولانی مدت با سگ های سالم و شاد خواهید داشت.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
علی کاظمی

علی کاظمی

نویسنده این مطلب

203 مطلب