farsi beauty

خواص میوه فیسالیس (گلدن بری) برای سلامتی + عوارض آن

گلدن بری فیسالیس

فیسالیس یا گلدن بری که بومی مناطق آمریکای جنوبی است، یک میوه ی زرد یا نارنجی رنگ است که طعمش مقداری ترش بوده و به تلخی می زند. فیسالیس از خانواده ی بادمجانیان است که طعم آن ترکیبی از میوه هایی مثل گیلاس، توت فرنگی، آناناس و کیوی می باشد.

ظاهر آن شبیه به گوجه گیلاسی بوده و داخل آن مقدار زیادی دانه های کوچک وجود دارد. این میوه ی کوچک، در آب و هوای گرم و خاک مرطوب رشد می کند. و دارای فوایدی است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

فواید میوه ی فیسالیس

۱) ضد التهابی طبیعی:

فیسالیس دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که باعث شده بتوان از آن تحت عنوان یک ضد التهاب و ضد درد طبیعی یاد کرد. که خطر ابتلا به برخی بیماری ها از جمله آرتروز و درد های حاد را کم می کند .

۲) افزایش انرژی بدن:

این میوه یک انتخاب عالی برای کسانی است که ورزش می کنند. چرا که با وجود کالری پایین، مقدار زیادی ویتامین و آنتی اکسیدان را در خودش جای داده و علاوه بر حفظ انرژی از خستگی شما جلوگیری می کند.

۳) ضد سرطان:

همانطور که پیش تر گفتیم، این میوه دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان می باشد. این آنتی اکسیدان ها در برابر رادیکال های آزاد از بدن حفاظت کرده و از رشد و گسترش سلول های سرطانی جلوگیری می کنند.

۴) سم زدایی بدن:

فیسالیس یک میوه ی فوق العاده برای کبد بوده و می تواند با سم زدایی، سلامت کبد را تقویت کند. فیسالیس دفعات ادرار را افزایش داده و از همین طریق می تواند به دفع سموم سیستم لنفاری از راه کلیه ها کمک کرده و سلامت آن را تقویت کند.

۵) تقویت سلامت چشم:

فیسالیس سرشار از ویتامین A می باشد که می تواند با بهبود سلامت چشم و تقویت بینایی میوه ای فوق العاده مفید برای چشم های شما باشد. این میوه همچنین، می تواند مانع از ابتلا به آب مروارید در پیری باشد.

گلدن بری فیسالیس

۶) کاهش فشار خون:

گلدن بری، دارای خواص ضد التهابی است که می تواند سبب کم شدن التهاب شریان ها و عروق خونی شده و خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی و فشار خون بالا را کاهش می دهد.

۷) کاهش کلسترول:

یک نوع فیبر با نام پکتین در فیسالیس وجود دارد، که می تواند کلسترول را کاهش دهد.

علاوه بر آن، وجود اسید های چرب ضروری در فیسالیس می توانند در کاهش کلسترول خون موثر باشند. و باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی شوند.

۸) کمک به تناسب اندام:

فیسالیس معجزه ای است که می تواند برای کاهش وزن به کمک شما بیاید. زیرا کالری کمی داشته و به علت دارا بودن ویتامین ها و مواد معدنی، می تواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد.

همچنین، فیسالیس دارای مقدار زیادی فیبر می باشد و از همین جهت می تواند با پر کردن معده و احساس سیری، مانع از غذا خوردن زیاد شده و باعث شود از اضافه وزن دور باشید.

۹) افزایش سلامت پوست:

گلدن بری سرشار از آنتی اکسیدان ها و انواع ویتامین ها، به خصوص ویتامین C می باشد. که سبب افزایش طراوت و شادابی پوست می شود. برای همین موضوع هم، از آن در تولید انواع کرم های آرایشی استفاده می کنند. این میوه همچنین با داشتن خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی می تواند مشکلات پوستی مثل جوش، قرمزی و التهاب، آفتاب سوختگی و آکنه را بهبود دهد. در نتیجه، می توانید از این میوه ی فوق العاده ماسک تهیه کرده و از خواص آن برای پوستتان بهره مند شوید.

۱۰) تقویت سیستم ایمنی:

همانطور که پیش تر گفتیم، فیسالیس، حاوی مقدار زیادی ویتامین C می باشد. به طوری که مصرف صد گرم فیسالیس می تواند هجده درصد نیاز بدن به ویتامین C را تامین نماید.

ویتامین C و آنتی اکسیدان هایی که در این میوه وجود دارند، می توانند سیستم ایمنی شما را تقویت کرده و تولید گلبول های سفید خون را افزایش داده و مانع از بیماری های عفونی از قبیل آنفولانزا و سرماخوردگی شوند.

۱۱) یک منبع عالی از پروتئین ها:

میوه ی خام و خشک فیسالیس، میزان زیادی پروتئین را در خود جای داده است. فیسالیس حاوی ۱۸ نوع مختلف آمینو اسید مثل تمام ۸ آمینو اسید ضروری است.

۱۲) افزایش سلامت کبد:

با توجه به مطالعاتی که در این زمینه انجام شده است، مشاهده شده که فیسالیس با سم زدایی و پاک سازی بدن شما می تواند در سلامت کبد موثر باشد. و درصد تخریب آن را کاهش دهد.

گلدن بری فیسالیس

عوارض میوه ی فیسالیس چیست؟

در صورت مصرف بی رویه ی فیسالیس، ممکن است عوارض زیادی دامن گیر شما شود.

مصرف آن به صورت نارس می تواند سبب ایجاد مسمومیت شود.

علاوه بر این، اگر مبتلا به آلرژی و نارسایی طحال بوده و یا باردار می باشید، ما مصرف فیسالیس را به شما پیشنهاد نمی کنیم.

فیسالیس همچنین، برای بعضی از خانم ها ممکن است سبب ایجاد ناباروری شود.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

487 مطلب