farsi beauty

طرز تهیه ی سالاد چیکن گریل با سس مخصوص رستورانی

سالاد چیکن گریل

امتحان سالاد های جدید و متنوع قطعا یکی از علایق افرادی است که استفاده از سالاد را  همیشه به عنوان غذای اصلی یا پیش غذا در برنامه خود دارند. سالاد چیکن گریل یکی از سالاد های خوش طعم و بسیار مقوی است که مناسب برای مهمانی های خاص شما است. برای مشاهده ی آموزش سالاد چیکن گریل در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم سالاد چیکن گریل برای دو نفر:

سینه مرغ

نصف یک عدد

نمک

یک سوم قاشق چایخوری

آویشن

۱ پنس

پاپریکا

نصف قاشق چایخوری

فلفل سیاه

یک چهارم قاشق چایخوری

کاهو

۴ برگ

خیار

۳ عدد

گوجه گیلاسی

۵ عدد

پیاز

۱ عدد کوچک

آبلیمو

۱ قاشق غذاخوری

جعفری ساطوری شده

۱ قاشق چایخوری

سس کچاب

۱ قاشق غذاخوری

روغن زیتون

۱ قاشق غذاخوری

 

مواد لازم برای سس:

ارده

۱ قاشق غذاخوری

آب

۱ قاشق غذاخوری

نمک

نصف قاشق چایخوری

فلفل

نصف قاشق چایخوری

آویشن

یک چهارم قاشق چای خوری

دستور تهیه ی سالاد چیکن گریل:

در مرحله ی اول مرغ را داخل فر می پزیم:

در ابتدا سینه ی مرغ را با با نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، آویشن، آبلیمو، سس کچاپ و روغن زیتون آغشته می کنیم. سپس روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم سپس مرغ را داخل سینی فر قرار می دهیم. در ادامه فر را با دمای ۱۷۰ درجه روشن کرده و سینی را به مدت بیست دقیقه داخل فر قرار می دهیم تا به خوبی پخته شود. ( روش دیگر این است که سینه مرغ را داخل تابه گریل یا دستگاه گریل یا منقل کباب کرد. )

 در مرحله ی دوم سبزیجات را خرد می کنیم:

ظرفی مناسب انتخاب می کنیم‌. سپس کاهو ها را به خوبی شسته و به اندازه ی دو بند انگشت برش زده و داخل ظرف می چینیم. حالا گوجه های گیلاسی را می شوییم و آن ها را از وسط به دو نیم تقسیم می کنیم و روی کاهو ها و دور تا دور ظرف می چینیم. در ادامه خیار را به خوبی شسته و همراه با پوست به صورت حلقه ای برش زده و از وسط نصف می کنیم  و بر روی کاهو ها می ریزیم.

در مرحله ی سوم ادامه ی مواد را خرد کرده و در ظرف می چینیم:

در  این مرحله پیاز را می شوییم و پوست می گیریم سپس به شکل خلالی نازک خرد کرده و در قسمت مرکزی سالاد می ریزیم. سپس جعفری را به خوبی می شوییم و  ساطوری خرد می کنیم. حالا سینه ی مرغ را که پخته بودیم به صورت اریب برش داده و بر روی کاهو قرار می دهیم و جعفری ها را بر روی آن می ریزیم.

در مرحله ی آخر سس را آماده می کنیم:

در مرحله ی آخر کاسه ای مناسب انتخاب کرده و ارده را همراه با مقداری آب، نمک، فلفل و آویشن به کاسه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا مخلوط شود. سپس سس را بر روی سالاد و مرغ گریل شده می ریزیم. سالاد لذیذ شما آماده است.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب