farsi beauty

طرز تهیه ماسک چای سبز و اهمیت استفاده از آن در روند مراقبت پوستی

مزرعه چای سبز

در کنار تمام مراقبت های پوست برای زیبایی، ماسک های سالم و طبیعی نیز لازم میباشد.

مزایای چای سبز

چای سبز گیاهی و بسیار مفید میباشد، همچنین جایگزین مناسبی نیز برای قهوه است. این چای نیز دارای کافئین میباشد اما همانطور که میدانید، قهوه منبع کافئین است پس چای سبز دارای کافئین کمتری نسبت به قهوه میباشد ولی همچنان تاثیرات بسیار خوبی در بیداری و تمرکز میگذارد.

همچنین برای فواید چای سبز میتوان به جلوگیری از سرطان، انواع بیماری ها، بیماری های قلبی، سلامت دهان، کنترل وزن و سلامت دندان اشاره کرد. علاوه بر اینها استفاده مداوم از چای سبز سلامت استخوان ها را تضمین میکند و از سکته مغزی نیز جلوگیری میکند. چای سبز یک گزینه بسیار مناسب برای عملکرد بهتر مغز میباشد.

لطفاً دقت کنید که تنها با یک یا دو بار نوشیدن چای سبز نمیتوانید از خواص آن بهرهمند شوید و باید به نوشیدن این چای را به یکی از عادت های روزانه خود تبدیل کنید.

چای سبز

فواید چای سبز برای پوست

نوشیدن چای سبز یا استفاده از محصولات پوستی ای که از چای سبز تهیه شده اند فواید بسیاری در زیبایی و سلامتی پوست دارد. این چای حاوی آنتی اکسیدان میباشد و نقش بسیار موثری در محافظت از پوست نیز دارد.

آنتی اکسیدان هایی که در چای سبز هستند قابلیت آرام کردن پوست و التهابات پوستی را دارند. همچنین چای سبز قابلیت کاهش جوش و آکنه که یک التهاب پوستی هستند را دارد. ماسک و محصولات پوستی دارای چای سبز برای هر نوع پوستی مناسب میباشد.

ماسک چای سبز

طرز تهیه ماسک چای سبز

در ابتدا میتوانیم از یک چای سبز کیسه ای استفاده کرده، آن را باز کرده و با مقداری آب مخلوط میکنیم تا به حالت منسجم برسند. همچنین میتوانید از چای سبز معمولی نیز استفاده کرده و آن را پودر کنید.

سپس با استفاده از یک قلموی تمیز یا براش های مخصوص پخش کردن ماسک صورت، ماسک را بر روی قسمت های مختلف پوست خود پخش کنید. همچنین شما میتوانید از این ماسک بر روی گردن و سایر قسمت های بدن نیز استفاده کنید.

بعد از 5 دقیقه استراحت ماسک، میتوانید آن را با آب گرم بشویید و از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

علاوه بر این شما میتوانید برای تاثیر گذاری بیشتر این ماسک و دارا شدن خواص مرطوب کنندگی به آن مقداری ماست و عسل نیز اضافه کنید.

همچنین شما میتوانید با چای سبز یک ماسک برای پاک سازی صورت خود تهیه کنید. تنها کافیست پودر چای سبز را با عسل و جوش شیرین مخلوط کرده و یک ماسک عالی درست کنید که علاوه بر خاصیت پاک سازی صورت برای از بین بردن جوش و آکنه نیز مناسب می­باشد.

اگر شما ماسک چای سبز را به روند مراقبت پوستی خود اضافه کنید بعد از دو تا سه بار استفاده از این ماسک میتوانید تاثیرات بسیار آن را بر روی پوست صورت خود مشاهده کنید، که باعث از بین رفتن جوش و آکنه شده و پوست شما را صاف و درخشان میکند.

ماسک چای سبز

حرف آخر

استفاده از چای سبز برای بدن و پوست بسیار مناسب میباشد و توصیه حتما برای یک بار هم شده از ماسک چای سبز استفاده کنید تا خودتان تاثیرات آن را ببینید.

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

ماسک چای سبز

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب